پر هزینه ترین تعمیر لیفتراک و راه جلوگیری از آن

پر هزینه ترین تعمیر لیفتراک و راه جلوگیری از آن

امروزه لیفتراک ها یکی از ماشین آلات بسیار کاربردی و مفید هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در زمان استفاده از این ماشین آلات، ممکن است قطعات لیفتراک دچار آسیب شده و مشکلاتی به بار آورد. از این رو خوب است که با پر هزینه ترین تعمیر لیفتراک و راه جلوگیری از آن بیش تر آشنا شویم. با این کار می توانید در امر نگهداری و استفاده از آن بیش تر دقت کنید و از بروز هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

پر هزینه ترین تعمیر لیفتراک و راه جلوگیری از آن

همان طور که گفتیم، ممکن است برخی از قطعات لیفتراک با گذشت زمان فرسوده شده و یا این که در اثر وارد شدن ضربه و یا فشار اضافی خراب شوند. پر هزینه ترین تعمیراتی که ممکن است برای لیفتراک نیاز باشد، عبارتند از:

  • نشتی لیفتراک
    این نوع ماشین آلات شامل سیستم های سیال مختلفی از جمله سیستم فرمان، خنک کننده و همچنین سیستم هیدرولیک می باشند. در شرایطی که بخشی از این سیستم ها و قطعات لیفتراک فرسوده شده باشند، احتمال نشتی در آن ها وجود دارد. این نشتی نه تنها می تواند باعث بروز آسیب های جدی به لیفتراک شود، بلکه مایع ریخته شده بر روی زمین نیز می تواند به کارکنان و دیگر تجهیزات آسیب برساند. از طرفی اگر روغن نشت کند، احتمال بروز آتش سوزی شده و یا بسیار از مواد شیمیایی موجود را خراب می کند.
  • شایع ترین دلایل نشت لیفتراک
    گاهی اوقات سیلندر های موجود در سیستم هیدرولیک دچار آسیب شده و در نتیجه این مشکل را به وجود می آورند. در این سیستم سیلندر ها شیب دار و بالابر هستند و در نتیجه فشار بیش از حد می تواند سبب آسیب به آن ها شود. با فرسوده شدن و یا سوراخ شدن این سیلندر ها شرایط برای نشت سیال فراهم شده و امکان نشت وجود دارد. علاوه بر آن فشار بالا می تواند شیلنگ ها را در سیستم های سیال خراب کرده و از این طریق نیز شرایط برای نشت لیفتراک محیا می شود.
    گاهی اوقات نیز اتصالات و پیچ و مهره ها شل هستند و سیال از این طریق نشت می کند. برای رفع این مشکل باید مرتب لوله و شیلنگ ها را مورد بررسی قرار دهید و همچنین پیچ و اتصالات شل شده را سفت کنید و از این طریق از نشتی جلوگیری نمایید.
  • راه نیوفتادن لیفتراک
    یکی دیگر از پر هزینه ترین تعمیرات لیفتراک در این شرایط به وجود می آيد. برای بروز این مشکل برخی از قطعات لیفتراک از کار افتاده و شرایط را برای روشن شدن دستگاه فراهم نمی کنند. بنابراین کار در انبار با اختلال مواجه شده و بسیاری از محصولات در زمان و وقت مناسب جا به جا نمی شوند.

شایع ترین دلایل راه نیوفتادن لیفتراک

یکی از قطعات لیفتراک که نقش بسیار مهمی در بروز این مشکل دارد، باتری است. در نمونه های برقی این نوع ماشین آلات، ممکن است باتری خراب شده و یا سطح شارژ آن کم باشد. در نمونه های احتراق داخلی نیز احتمالا وجود سوخت قدیمی در باک سبب بروز این مشکل می شود. از طرفی احتمال دارد تنظیم کننده سوخت خراب شده باشد و یا این که رگولاتور پر از آشغال باشد. در این شرایط نیز محفظه مسدود شده و شرایط برای راه اندازی موتور فراهم نمی شود.
از دیگر فاکتور هایی که می تواند در بروز این مشکل موثر باشد، وجود سیم های شکسته در دستگاه است. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید به باتری توجه داشته باشید و از طریق سوئیچ متوجه شوید که باتری برق خود را از دست داده است. علاوه بر آن باید سیستم سوخت را مرتب تمیز کنید تا از گرفتگی و انسداد آن جلوگیری شود. در طول روز باید بررسی هایی بر روی این ماشین آلات انجام دهید تا از این طریق سیم های شکسته شده را بیابید.

شایع ترین دلایل راه نیوفتادن لیفتراک

شایع ترین دلایل راه نیوفتادن لیفتراک

مشکل حمل و نقل لیفتراک

گاهی اوقات لیفتراک با مشکلات حمل و نقل مواجه می شود. در این شرایط معمولا قدرت خود را از دست داده و معکوس کار می کند. از طرفی ممکن است قطعات لیفتراک که در بخش دکل وجود دارند، با مشکل مواجه شده باشند. هر گونه زنگ زدگی، خمیدگی، ترک خوردگی و یا پیچ خوردگی می تواند مشکلات جدی برای دکل ایجاد کرده و از بالا و پایین شدن آن جلوگیری کند.

شایع ترین دلایل مشکلات حمل و نقل
معمولا سیم های شکسته می توانند در بروز این مشکل دخیل باشند و اختلالاتی را در حرکت این دستگاه ایجاد کنند. ضعیف شدن باتری نیز می تواند در ضعیف شدن عملکرد دستگاه موثر باشد. سوئیچ ها و کنتاکتور های نادرست نیز می تواند عامل مهمی در ایجاد این گونه اختلال به شمار آیند. علاوه بر همه این ها نشت رگولاتور می تواند سبب انتشار گاز های گلخانه ای شود. همین مسئله می تواند عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار داده و سلامت آن ها را به خطر بیندازد.
برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید سیم های شکسته را از بین ببرید و مراقب باشید که باتری همواره شارژ‌ داشته باشد. از طرفی هر یک از قطعات لیفتراک که در بخش دکل آسیب دیده اند را تعمیر کرده و یا تعویض کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. سیستم سوخت و رگولاتور را مورد بررسی قرار داده و از سالم و تمیز بودن آن مطمئن شوید. با رعایت همه این موارد می توانید مشکلات ایجاد شده در حمل و نقل لیفتراک را از بین برده و به حرکت صحیح و مناسب آن کمک کنید.

خرابی باتری لیفتراک
همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، این قطعه یکی از مهم ترین قطعات لیفتراک به شمار می آيد. این قطعه می تواند در اثر سولفاته شدن خراب شود و در نتیجه قدرت میل لنگ کاهش می یابد. از طرفی ممکن است در این قطعه نشتی رخ دهد که این امر نیز می تواند سلامت کارکنان را به خطر بیندازد. باتری هایی که در لیفتراک های احتراق داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، در اثر آسیب نمی توان آن ها را درست کرد. این باتری ها به سرعت تخلیه شده و شرایطی برای تعمیر آن ها وجود ندارد.
اما نمونه هایی که در لیفتراک های برقی استفاده می شوند، با مراقب و نگهداری استاندارد می توان طول عمر آن ها را افزایش داد. برای این کار باید اجازه دهید تا به طور کامل شارژ شده و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی همواره دقت کنید که آب کافی داشته باشند و از این طریق بتوانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

تعمیر با هزینه کمتر
زمانی که شما قطعات لیفتراک را به خوبی بشناسید و با پر هزینه ترین تعمیرات آن آشنا باشید، راحت تر می توانید از این دستگاه نگهداری کنید. سیستم های خنک کننده می توانند از بروز فرسودگی و خرابی در این وسیله جلوگیری کنند و طول عمر رادیاتور را افزایش می دهند. تا جای ممکن سعی کنید که دستگاه دمای کم تری را تجربه کرده و خنک تر باشد. برای این کار باید مرتب رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید، درب آن را محکم ببندید و از نشتی آب آن جلوگیری کنید. از طرفی برای افزایش طول عمر دکمه ها، سوئیچ و کنترل ها باید از گرما و خشکی بیش از حد سیستم اکتریکی جلوگیری کنید.
همچنین باید تا جای ممکن قطعات را تمیز کنید و از این طریق طول عمر آن ها را افزایش دهید. دقت داشته باشید که قطعات الکتریکی دستگاه باید تا جای ممکن کاملا تمیز و خشک باشند و در مکانی ثابت و بدون حرکت قرار بگیرند. در صورت بروز مشکلات کوچک در این دستگاه باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و عیوب ایجاد شده را برطرف کنید. در غیر این صورت باید هزینه های بالایی برای تعمیرات لیفتراک در نظر بگیرید.

مشکل حمل و نقل لیفتراک

مشکل حمل و نقل لیفتراک

کلام آخر

اگر قطعات لیفتراک به درستی مورد بررسی قرار دهید و مرتب آن ها را چک کنید، احتمال بروز آسیب در دستگاه کم تر می شود. برای آن که از هزینه های گزاف تعمیرات اساسی این دستگاه جلوگیری شود، باید عیوب کوچک دستگاه را مورد بررسی قرار داده و آن ها را بر طرف کنید. با این کار از بروز مشکلات بزرگ تر و هزینه های بیش تر جلوگیری می شود و از طرفی طول عمر لیفتراک نیز افزایش می یابد.

سوالات متداول پر هزینه ترین تعمیر لیفتراک و راه جلوگیری از آن

  1. آیا میزان تخصص اپراتور در کاهش هزینه های تعمیر لیفتراک موثر است؟
    بله، هر چه اپراتور دانش و مهارت بیش تری در استفاده از دستگاه داشته باشد، امکان خرابی ماشین آلات نیز کم تر می شود.
  2. منظور از بخار کردن موتور لیفتراک چیست؟
    گاهی اوقات از قسمت درب سوپاپ موتور دستگاه بخار هایی خارج می شود که ناشی از گازوئیل و یا روغن موتور می باشد.
  3. مهم ترین و شایع ترین عیوب لیفتراک چه زمانی رخ می دهد؟
    زمانی که سطح روغن به طور دقیق بررسی نشود، به درستی از باتری نگهداری نشود و یا زمان هایی که ماشین آلات بر روی سطوح نامناسب قرار می گیرند امکان بروز این مشکلات افزایش می یابد.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366