نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک

نحوه تعیمیر شیربالابر لیفتراک

شیر کنترل لیفتراک به عنوان لوازم و قطعات لیفتراک شناخته میشود. که برای تنظیم فشار جریان سیال استفاده می شود و وظیفه آن قطع و وصل جریان و فشار سیالات است و گازها را تنظیم و از برگشت مایعات و گازهای عبور کرده جلوگیری می کند و شیر کنترل لیفتراک دستگاه های تحت فشار را کنترل و ایمن می کند و باعث می شود شیر بالابر وظیفه خود را انجام دهد و جا به جایی را انجام دهد که اگر برای شیربالابر لیفتراک مشکلی ایجاد شود باید سریع تعمیر شود تا خسارت‌های جبران ناپذیری برای کسب و کار ایجاد نشود که در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک آشنا کنیم.

نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک

شیر کنترل بالابر لیفتراک مغز یک سیستم لیفتراک است که با استفاده از قرقره ها، محل هدایت مایع را کنترل می کند، همچنین مقدار سیال هدایت شده به خط سیستم را کنترل می کند و بیشتر آنها با هدف برنامه های خاص ساخته شده اند و شیر کنترل بالابر قدرت هیدرولیک را برای بلند کردن و پایین آوردن دکل لیفتراک کنترل می کند و این مولفه امکان استفاده ساده و قابل اعتماد از تمام عملکردهای لیفتراک را فراهم می کند.

که در صورت بروز مشکل برای شیر بالابر لیفتراک باید بسیار سریع تعمیر شود که نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک به صورت تخصصی انجام می شود و شیر بالابر لیفتراک و اتصالات قابل تعویض هستند به طوری که در صورت بروز مشکلات یا نشتی می توان به سرعت در هر قسمت از شیر بالابر تعمیرات انجام داد و باید این تعمیرات توسط افراد متخصص انجام شود تا مشکلات زیادتری ایجاد نشود.

مزایای تعمیر کردن شیر بالابر لیفتراک

مزایای رفع مشکل شیر بالابر لیفتراک بسیار زیاد است و مجموعا موارد متعددی وجود دارد که جا به جایی در آن صرفا با شیر بالابر لیفتراک قابل انجام است و انتقال، بالا و پایین شدن لوازم در مواقع ضروری با این شیر بالابر انجام می شود که یکی از قطعات اساسی به شمار می رود و با تعمیر شیر بالابر لیفتراک می توانید جا به جایی وسایل و دستگاه ها را به سرعت انجام دهید تا کسب و کار خود را به خوبی رونق ببخشید.

بنابراین اگر شیربالابر لیفتراک را تعمیر نکنید کارها به خوبی در کسب و کار پیش نمی رود و ممکن است مخارج زیادی را متحمل شوید و حتی نمی توانید در زمان خود صرفه جویی کنید بنابراین تعمیر شیربالابر بسیار مهم است. شیر بالابر لیفتراک یکی از جامع ترین انواع شیرهای بالابر می باشد که به دلیل وجود قطعات مختلف بر روی یک بلوک استاندارد می توان از این شیر در اکثر بالابرهای هیدرولیک استفاده کرد که باید در صورت بروز مشکل تعمیرات را انجام داد.

تعمیر شیر بالابر لیفتراک

تعمیر شیر بالابر لیفتراک

عیب یابی شیربالابر در لیفتراک

عیب یابی شیربالابر لیفتراک شامل :

  • کار نکردن شیربالابر
  • ایجاد شدن صدای وز وز در شیربالابر
  • گیر گردن قطعات هنگام بالابردن وسایل

نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک به دلیل حساسیت قطعات داخلی آن باید با دقت و ظرافت زیادی انجام شود تا در هنگام باز و بسته شدن آن آسیبی به قطعات وارد نشود و برای تعمیر شیر لیفتراک بالابر ابتدا باید شناخت کلی از اجزای داخلی و کنترل های شیر بالابر داشته باشیم و سپس اقدام به عیب یابی آن کنیم.

علل خرابی شیر بالابر و تعمیر آن

برای فهمیدن این موضوع ابتدا مهره های دو سر را باز کنید تا ماسوره آزاد شود اگر ماسوره به شیر بالابر چسبیده بود و باز نشد به این معنی است که ماسوره باد شده و خرابی ماسوره ها 100 درصد است. اما اگر به راحتی از دریچه باز می شود باید داخل سوراخ ماسوره را استشمام کنید و اگر بوی سوختگی به مشام می رسد به این معنی است که ماسوره سوخته و نیاز به تعویض و تعمیر دارد.

اگر هیچ یک از 2 شرایط قبلی وجود نداشت، باید سوکت را از روی ماسوره باز کنید و به قسمتی که سیم فاز و نول وصل شده است نگاه کنید و اگر یکی از پایه های فاز یا خنثی سیاه باشد، به احتمال زیاد سیم پیچ شما به دلیل نوسان یا اتصال الکتریکی سوخته است.

برای تعمیر کردن شیر بالابر لیفتراک در این حالت به احتمال زیاد مشکل از قرقره شماست و با وجود اینکه قرقره گیر نکرده است، اما به احتمال زیاد به دلیل کیفیت پایین محصول یا عدم فیلتراسیون مناسب است که روی قرقره خط و خش ایجاد می شود و روغن از آن خراش ها خارج می شود و در این صورت باید قرقره را باز کرده و تعویض کنید.

عیب یابی شیربالابر لیفتراک

عیب یابی شیربالابر لیفتراک

مشکلات اصلی در شیر بالابر در لیفتراک  و تعمیر آن

یکی از مشکلات اصلی که در شیرهای بالابر لیفتراک به وجود می آید، مسئله نشتی در این شیرها است که برای عملکرد بهتر شیرهای بالابر به نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک به صورت صحیح و نگهداری گاه به گاه یا دوره ای مورد نیاز است.

بالابرها در بیشتر مواقع سال به خدمات دوره ای نیاز دارند و اگر میزان روغن این شیرها را بررسی و کنترل نکنیم پس از مدتی هزینه های هنگفتی برجای می گذارد که در اکثر ابزار و تجهیزات مشکل دارد و تعمیر شیرهای بالابر لیفتراک باید توسط مجرب انجام شود.

در عین حال متخصصین در زمینه تعمیرات علاوه بر رفع ایرادات، دستگاه را برای جلو3گیری از آسیب های احتمالی در آینده تقویت می کنند که در نتیجه باعث رفع مشکلات و بهبود کارایی و عملکرد این نوع از دستگاه ها می شود.

نشت روغن یکی از اساسی ترین آسیب‌های شیرهای بالابر است و بررسی دقیق پیستون به منظور تعیین خراش‌های روی پیستون و بررسی پکینگ ها نیز به تشخیص مشکل کمک می کند.

در برخی موارد به دلیل مشکلات جدی و جبران ناپذیر نیاز به تعویض شیرهای بالابر می باشد و خرابی روغن مصرفی در شیر به دلیل کاهش چسبندگی و یا حباب زدن روغن از دیگر مشکلات است و برای تعمیر و رفع این مشکل باید شیربالابر به صورت دقیق و حرفه ای تنظیم شود تا که جریان روغن در دستگاه به خوبی انجام شود.

مشکلات اصلی شیربالابر لیفتراک

مشکلات اصلی شیربالابر لیفتراک

سخن پایانی

شیر بالابر روی ایمنی و عملکرد این محصول تاثیر می گذارد و حرکتی نرم و بی صدا را برای بالابرها ایجاد می کند و ایمنی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد که در این مقاله در رابطه با نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک توضیح داده شد تا در صورت مشکل بتوانید آن را تعمیر کنید و در مخارج خود صرفه جویی نمائید.

سوالات متداول درباره نحوه تعمیر شیر بالابر لیفتراک

  1. مشکلات اصلی شیر بالابر لیفتراک چیست؟
    می توان گفت که نشت روغن یکی از اساسی ترین آسیب‌های شیرهای بالابر است.
  2. چه علائمی نشان می دهد که شیر بالابر خراب است؟
    کار نکردن شیربالابر، ایجاد شدن صدای وز وز در شیربالابر، گیر گردن قطعات هنگام بالابردن وسایل نشان دهنده ی خرابی شیربالابر می باشد.
  3. وظیفه شیربالابر لیفتراک چیست؟
    شیر کنترل بالابر قدرت هیدرولیک را برای بلند کردن و پایین آوردن دکل لیفتراک کنترل می کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366