منظور از خط  لیفتراک چیست؟

منظور از خط  لیفتراک چیست؟

آیا می دانید منظور از خط  لیفتراک چیست؟ یکی از سوالاتی است که برای توضیح آن لازم است درباره این ماشین صنعتی توضیح بیشتری داده شود. لیفتراک یک ماشین با تجهیزات صنعتی بوده که می توان از آن برای بلند کردن بارهای سنگین با قرار دادن سکوی چنگال در زیر محموله، پالت ها یا ماشین هایی برای جابجایی آنها یا قرار دادن آنها در انبار استفاده کرد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این ماشین صنعتی آشنا کنیم. پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد خرید قطعات لیفتراک دارید؛ می‌توانید از طریق وبسایت تامین دنیای هوشمند سپاهان اقدام کنید.

آشنایی با انواع لیفتراک و اجزای آن

لیفتراک ها برای بلند کردن بارهای سنگینی که فراتر از توانایی های انسانی هستند طراحی شده اند. قبل از پاسخ به سوال منظور از خط  لیفتراک چیست؟ باید بدانید آنها ابزاری ضروری بوده که به افزایش بهره وری در محل کار کمک می کنند و انواع  لیفتراک بر اساس حجم کاری، ظرفیت، اندازه و سایر ویژگی ها شامل انواع زیر می‌باشند.

آشنایی با انواع لیفتراک

انواع لیفتراک

لیفتراک مفصلی

لیفتراک های مفصلی که به لیفتراک دکل چرخان نیز معروف هستند، قادر به بارگیری و تخلیه بارها در راهروهای باریک هستند. شاخک های یک لیفتراک مفصلی را می توان بدون حرکت دادن لیفتراک، به سمت راست یا چپ چرخاند. این قابلیت باعث شده تا این لیفتراک برای محل های کوچک که امکان ورود لیفتراک در ان وجود ندارد؛ کارآمد باشد.

لیفتراک تعادلی

لیفتراک های تعادلی یکی از رایج ترین انواع لیفتراک هستند و در مدل های سه چرخ و چهار چرخ عرضه می شوند. در این بخش از مقاله منظور از خط  لیفتراک چیست؟ باید بگوییم شاخک های یک لیفتراک تعادلی از جلوی کامیون با بازوها برای ایجاد تعادل بیرون می آیند. نام لیفتراک تعادلی از وزنه تعادل در عقب لیفتراک که در پشت موتور تعبیه شده اند، گرفته شده است. این وزنه ها به گونه ای قرار گرفته اند که بتواند در هنگام حمل بارهای سنگین، از سقوط لیفتراک جلوگیری کند

لیفتراک برجکی

در ادامه مقاله منظور از خط  لیفتراک چیست؟ لازم است بگوییم لیفتراک برجکی یک لیفتراک با شاخک های باریک بوده و دارای پایه مفصلی است که شاخک ها را 180 درجه می چرخاند. آنها برای استفاده در انبارهای با ارتفاع بالا بسیار مناسب هستند و دارای سیستم های ناوبری بوده که به آنها کمک می کند از موانع جلوگیری کنند. لیفتراک های برجکی می توانند به طور کامل شاخک های خود را بچرخانند در حالی که لیفتراک بی حرکت می باشد.

خرید لیفتراک برجکی

نمونه لیفتراک برجکی کوماتسو

لیفتراک مخصوص زمین ناهموار

یک لیفتراک مخصوص زمین ناهموار طوری طراحی شده است که در هنگام حمل بارهای سنگین بر روی سطوح ناهموار، بدون واژگونی حرکت کند. از ویژگی های لیفتراک می توان به وزن سنگین آن اشاره نمود. همچنین این لیفتراک ها  دارای لاستیک هایی هستند که برای مقاومت در برابر سطح ناهموار طراحی شده اند.

معرفی انواع اجزای لیفتراک

لیفتراک ها وسایل نقلیه صنعتی سنگینی هستند که برای جابجایی، بارگیری و تخلیه مواد و محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از اجزای یک لیفتراک با دقت انتخاب شده تا با استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشد، در واقع هر قسمت از لیفتراک، از موتور گرفته تا دوشاخه های بالابر، متناسب با شرایط کاری و نوع بارها انتخاب می شود. ازانواع اجزای لیفتراک شامل:

قاب یا شاسی

نقش قاب یا شاسی  در لیفتراک، اتصال اجزای لیفتراک بوده که بخش اساسی همه لیفتراک ها محسوب می شود. دکل، چرخ ها، وزنه تعادل، موتور و اجزای بالابر توسط قاب به یکدیگر متصل می شوند.

وزنه تعادل یک لیفتراک

وزنه تعادل به عقب لیفتراک متصل شده و برای حفظ تعادل لیفتراک طراحی شده است. این نوع لیفتراک برای محل هایی که ناهموار بوده و وظیفه آن، حمل بارهای سنگین است، بسیار مناسب می‌باشد.

منبع نیرو

منبع انرژی برای لیفتراک ها می تواند برق، گازوئیلی یا گاز باشد. در لیفتراک های دوگانه سوز و گازوئیلی از انواع اصلی سوخت های گازی عبارتند از: گازوئیل، گاز مایع (LPG)، گاز طبیعی فشرده (CNG) و بنزین استفاده می‌شود. در لیفتراک های برقی نیز موتورهای الکتریکی برای جریان مستقیم یا متناوب توسط باتری ها یا سلول های سوختی تغذیه می شوند.

کالسکه لیفتراک

کالسکه بخشی از لیفتراک است که شاخک ها روی آن سوار می شوند. درواقع با اتصال به دکل موجب شده تا شاخک ها را بالا و پایین ببرد. حرکت کالسکه توسط یک زنجیر محرک یا سیلندر هیدرولیک با غلطک یا بوش انجام می‌شود. کالسکه ها بر اساس ظرفیت و ارتفاع آن ها طبقه بندی می شوند که نسبت به کارایی و نوع بار می توان انتخاب نمود.

دکل لیفتراک

دکل یک لیفتراک که به صورت عمودی بوده و بارها را بالا و پایین می کند. دکل دارای مکانیزم بالابرنده است که شامل استفاده از یک سیلندر هیدرولیک و محرک های زنجیره ای با بخش های متعدد است که برای بلند کردن بارها کارایی دارد.

سیلندر بالابر

سیلندر بالابر یک لیفتراک قدرت حرکت عمودی دکل را فراهم می کند که کالسکه و شاخک ها را بالا و پایین می کند. سیلندرهای بالابر نیروی هیدرولیکی دارند و در یک جهت فشار می آورند. یک شیر کنترل جریان سیال هیدرولیک را در هنگام فعالیت بالابر به سیلندر هدایت می کند.

منظور از خط  لیفتراک چیست؟

همانطور که می‌دانید لیفتراک ها در انواع مختلفی تولید شده که می‌توان نسبت به محل کارگاهی و نوع بار ها، خریداری نمود. خط لیفتراک در واقع خط تولید آن است که در آن اجزای تشکیل دهنده توسط دستگاه های بسیار پیشرفته در کنار یکدیگر قرار گرفته و به ساخت انواع لیفتراک منجر می شود. پس از عبور از خط تولید، تست سلامت از آن ها گرفته و پس از تایید سلامت لیفتراک و دریافت استاندارد ها لازم، به بازار عرضه خواهد شد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به توضیحی درباره انواع لیفتراک و اجزای تشکیل دهنده آن و پاسخ به سوال منظور از خط  لیفتراک چیست؟ پرداختیم. این ماشین صنعتی، برای سهولت در جا به جایی بار در مناطق کارگاهی بسیار کارامد است. همچنین تنوع در تولید لیفتراک ها موجب شده تا نسبت به نیاز و محل مورد نظر آن را خریداری نمایید. قابل ذکر است در صورتی که قصد خرید انواع قطعات لیفتراک دارید، می توانید به وبسایت تامین دنیای هوشند پارسیان مراجعه کرده و قطعات اصل را با بهترین قیمت خریداری کنید.

سوالات متداول درباره منظور از خط  لیفتراک چیست؟

  1. چه نوع لیفتراکی برای قرار دادن بار در ارتفاع های بسیار بلند مناسب است؟
    لیفتراک برجکی یک لیفتراک با شاخک های باریک بوده و دارای پایه مفصلی است که شاخک ها را 180 درجه می چرخاند.
  2. نقش وزنه تعادل در لیفتراک چیست؟
    یکی از مهم ترین اجزا بوده که در هنگام حمل بارهای سنگین از واژگونی و سقوط لیفتراک جلوگیری می کند.
  3. وظیفه ی قاب یا شاسی در لیفتراک چیست؟
    اتصال و قراردادن همه اجزا در کنار یکدیگر از وظایف قاب یا شاسی در لیفتراک است.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366