مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک تویوتا

مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک تویوتا

همانگونه که در سایر مقالات به آن اشاره گردید، لیفتراک از جمله پرکاربردترین ماشین آلات صنعتی بوده که از اوایل قرن بیستم در صنایع مختلف راه یافته و به عنوان جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی در جهت جا به جایی ها در نظر گرفته شد. به جهت ظرفیت بالای این ماشین آلات برای جا به جایی، لیفتراک در اکثر صنایع با تولید انبوه، به عنوان دست راست صاحبان صنایع قرار گرفته است.

همزمان با پیشرفت صنایع و در راستای آن پیشرفت تکنولوژی، کمپانی های بسیاری در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی، اقدام به تولید لیفتراک های مختلف با توان و ویژگی های متفاوت نموده اند. ازجمله موارد مدنظر تمامی این کمپانی های تولید کننده، تولید لیفتراک هایی با حداکثر ویژگی ها و کارایی بالا بود. در واقع یکی از اصول بسیار مهم ورود به بازار رقابتی در هر صنعتی، عیب یابی تولیدات صنایع دیگر و تولید محصولاتی عاری از آن عیوب می باشد. بدین ترتیب تمام محصولات تولید شده در یک مارکت مشخص در طول سالیان متمادی کامل تر، مجهزتر و با کیفیت تر به بازار عرضه شدند.

تمامی صاحبان کسب و کار با توجه به حیطه فعالیت خود، نسبت به نوع ابزار و ماشین آلات مورد نیاز خود دارای اطلاعات و آگاهی می باشند، اما با توجه به اینکه خرید لیفتراک به جهت هزینه بالای آن، یک سرمایه گذاری بزرگ به شمار می آید، داشتن اطلاعات کافی در زمینه انواع لیفتراک ها و کارایی آن ها، می تواند گام مهمی در زمینه کسب اطلاعات کافی پیش از این سرمایه گذاری بزرگ به شمار آید.

بدین سبب در این مقاله به مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک تویوتا پرداختیم تا بتوان تا حد زیادی به صاحبان کسب و کار، در روند انتخاب لیفتراک متناسب با فعالیت و بودجه آن ها کمک نمود.

مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک تویوتا

لیفتراک سپاهان

لیفتراک سپاهان همانطور که از نام آن بر می آید، از جمله تولیدات شرکت لیفتراک سازی سپاهان واقع در استان اصفهان می باشد. تولیدات شرکت لیفتراک سازی سپاهان در ظرفیت ها و ویژگی های مختلف فنی و در خور رفع نیاز های مختلف ساخته شده است. در مبحث معرفی لیفتراک ها، تقسیم بندی های مختلفی بسته به عامل مدنظر وجود دارد. با این وجود تمامی لیفتراک های تولیدی شرکت سپاهان لیفت در ابعاد مختلف با توان و قدرت متفاوت ساخته شده است. ظرفیت حمل و جابجایی کالاهای سنگین در نمونه های مختلف این لیفتراک ها متفاوت می باشد. برخی نمونه ها تنها می توانند اشیاء مختلف تا وزن سه تن را جا به جا نمایند و نوع دیگر قابلیت جابجایی تا نه تن را نیز دارند. لیفتراک بایستی بر اساس وزن محصولات، دستگاه ها و به طور کلی مواردی که قرار است جا به جا گردد، خریداری شود.

لیفتراک های شرکت سپاهان از لحاظ سوخت در سه دسته دیزلی، برقی و دوگانه سوز تقسیم بندی می شوند. از طرفی این لیفتراک ها از نظر به جهت کارایی و قابلیت های مختلف، برخی مخصوص ساخت و ساز، برخی تحت عنوان لیفتراک بالا بر و برخی دیگر به عنوان لیفتراک صنعتی تقسیم بندی می گردند. در یک دسته بندی لیفتراک های شرکت سپاهان در دو دسته بندی احتراقی و برقی قرار می گیرند. لیفتراک های این شرکت در ظرفیت های 2 الی 32 تن با تجهیزات و امکانات مناسب جهت حداکثر کارایی طراحی شده است.

ویژگی های لیفتراک سپاهان

از جمله ویژگی های منحصر به فرد لیفتراک های شرکت سپاهان، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور قوی
  • سیستم انتقال قدرت بالا
  • سیستم هیدرولیک قوی
  • دکل های متنوع با دید عالی
  • اتاق محافظ راننده
  • صندلی های دارای فنربندی مناسب و تنظیمات ارگونومیک به جهت راحتی هرچه بیشتر نیروی انسانی
  • اتاقک سرنشین دارای سنسور حرکتی
  • سیستم محافظت از موتور و گیربکس
  • سیستم برنامه ریزی سرویس و نگهداری
  • دسته حرکت اتوماتیک برقی
  • سنسور دسته حرکت
  • سیستم عیب یابی هوشمند
  • فرمان هیدرولیک
  • اعلان خطر هوشمند
  • پدال ترمز دو مرحله ای جهت کنترل دامنه حرکت پدال گاز
  • سنسور فیلتر هواکش کاغذی
  • حفاظ بارلیفتراک سپاهان

لیفتراک تویوتا (Toyota forklift)

ساکیچی تویودا، متولد 1867، پسر ایکیچی و ای تویودا بود. ساکیچی از دوران کودکی اشتیاق فراوانی به یادگیری و میل به کمک به جامعه با ایجاد اختراعات جدید و ارزشمند داشت. از طریق سخت کوشی و پشتکار، او به سرعت به عنوان یک مخترع برجسته در ژاپن پس از به دست آوردن حق ثبت اختراع برای ماشین بافندگی دستی تویودا و ماشین بافندگی برقی تویودا شناخته شد.

در طول سال‌ها، ساکیچی به اختراع ماشین‌های بافندگی پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر ادامه داد و در نهایت شرکت                                Toyoda Automatic Loom Works را در سال 1926 تأسیس کرد. اگرچه وظیفه اصلی آنها اختراع و ساخت ماشین‌های بافندگی بود، اما این شرکت آرزوهای بزرگ‌تری برای تحقیقات و نوآوری‌های گسترده‌تر در خارج از محدوده صنعت نساجی داشت. این انگیزه منجر به تلاش‌های قابل توجهی برای تنوع تجاری شرکت گردید که در نهایت منجر به طراحی و تولید موتور، خودرو، کمپرسور هوا و البته لیفتراک شد. در سال 1936، تغییر نام از “تویودا” به “تویوتا” رخ داد، زیرا می توان دومی را با هشت خط در کاتاکانای ژاپنی نوشت. هشت به عنوان یک عدد خوش شانس در فرهنگ شرق آسیا در نظر گرفته می شود.

تویوتا توسعه اولین کامیون بالابر خود را در سال 1955 آغاز نمود. در سال 1956، لیفتراک متعادل کننده موتور احتراق داخلی مدل LA  یک تنی از طریق شرکت فروش موتور تویوتا (در حال حاضر شرکت تویوتا موتور) راه اندازی شد. بازار بالابرها در دهه 1960 به سرعت رشد کرد و در سال 1970 تویوتا یک کارخانه اختصاصی برای تولید وسایل نقلیه صنعتی در تاکاهاما ژاپن تأسیس نمود. از آن زمان تا کنون تویوتا همچنان به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر لیفتراک هایی با کیفیت و با قدرت بالا در نظر گرفته می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های لیفتراک های این کمپانی می پردازیم. تقریباً اکثر افراد با نام لیفتراک تویوتا آشنا هستند. برند تویوتا از جمله برندهایی است که بالاترین رتبه فروش در میان لیفتراک های سراسر دنیا را دارد.

ویژگی های لیفتراک تویوتا

از جمله ویژگی های بارز لیفتراک های تویوتا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • موتور بسیار قوی
  • لاستیک های محکم و با دوام
  • سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک کارآمد
  • تجهیزات کامل
  • سیستم های هشداردهنده و روشنایی مطابق با تکنولوژی روز دنیا
  • ایمنی بالا
  • قابلیت استفاده در سطوح هموار و ناهموار
  • صندلی های دارای فنربندی مناسب و تنظیمات ارگونومیک به جهت راحتی هرچه بیشتر نیروی انسانی
  • وجود امکانات مورد نیاز جهت ورود دستگاه به داخل کانتینر
  • سیستم ایمنی او پی اس و یا حسگر حضور اپراتور

لیفتراک تویوتا

مقایسه لیفتراک سپاهان و لیفتراک تویوتا

هریک از دو کمپانی مطرح شده در این مقاله از جمله کمپانی های مطرح در زمینه تولید لیفتراک می باشند که یکی از آن ها داخلی و دیگری تولید یک شرکت خارجی می باشد. همانطور که در توضیحات بالا و در ویژگی های هر یک از لیفتراک ها مشاهده نمودید، اینگونه استنباط می گردد که به طور کلی هر یک از کمپانی های تولید کننده لیفتراک جهت طراحی محصولات خود حداکثر توان، خلاقیت و مهندسی فنی خود را به کار گرفته تا در تولید محصولی درخور رقابت با سایر تولید کننده ها و ورود به دنیای رقابت موفق باشند. با این وجود صاحبان کسب و کار در روند انتخاب لیفتراک مورد نظر خود بایستی چندین مرحله را درنظر بگیرند که عبارتند از:

  • تخمین صحیح از میزان نیاز صنعت خود به استفاده از لیفتراک؛ این مورد در عین سادگی بسیار حائز اهمیت می باشد، چراکه کاربرد لیفتراک به گونه ای می باشد که به دلیل عملکرد مداوم و استفاده درشرایط سخت صنعتی، می تواند دچار فرسایش شده و بایستی توان لیفتراک انتخاب شده تا حد بسیار زیادی متناسب با صنعت مورد نظر باشد.
  • کسب آگاهی و اطلاعات کامل در رابطه با برند های موجود در بازار و مزیت های هر یک
  • در نظر گرفتن عوامل بسیار مهمی نظیر تأمین قطعات، خدمات پس از فروش، پشتیبانی

همانگونه که اشاره شد خرید لیفتراک به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ مستلزم در نظر گرفتن موارد متعددی می باشد. لیفتراک های تولیدی شرکت سپاهان به سبب تولید داخلی بودن دارای خدمات پس از فروش کامل می باشند و در صورت بروز مشکل کارشناسان زبده داخلی به جهت اشراف کامل در تمامی مراحل تولید این لیفتراک ها، در کمترین زمان ممکن در جهت رفع مشکل به وجود آمده قادر به کمک به خریداران محترم می باشند. همچنین قطعات مورد نیاز این لیفتراک ها به راحتی در دسترس می باشد. از طرفی کمپانی شناخته شده تویوتا از جمله تولید کنندگان برتر در زمینه تولید لیفتراک، با طراحی منحصر به فرد و با حداکثر توان کارایی وارد بازار ایران شده است. لیفتراک های تولیدی این برند بسیار مناسب و پر قدرت در هر صنعتی قابل استفاده می باشد. از طرفی وجود نمایندگی های معتبر در سراسر دنیا دسترسی به قطعات مورد نیاز این لیفتراک ها را تا حد زیادی تسهیل نموده است. با این وجود لیفتراک های شرکت سپاهان از نظر کیفیت و کارایی هیچ کمبودی نسبت به رقبای خارجی خود نداشته و در صورت نیاز به لیفتراک مناسب صنعت خود می توانید از تولیدات متنوع و گسترده این تولید داخلی استفاده نمایید. از طرفی در صورت نیاز به لیفتراک گازی، تولیدات شرکت سپاهان گزینه مناسبی برای صنعت شما می باشد. در بین این دو برند لیفتراک شما قادر خواهید بود از تولیدات باکیفیت و کارآمد شرکت سپاهان که با تولیدات خارجی برابری می نماید استفاده نمایید. شما قادر خواهید بود لیفتراک ها و قطعات لیفتراک سپاهان را با قیمتی مناسب تر و خدمات پس از فروش بهتر و همچنین گارانتی طولانی تر قطعات تهیه نمایید. با این وجود اگر باز هم انتخاب شما لیفتراک های تویوتا می باشد، شرکت تامین دنیای هوشمند سپاهان آماده ارائه خدمات و تأمین به موقع قطعات لیفتراک های این کمپانی می باشد.

جمع بندی

لیفتراک های سپاهان و تویوتا هر دو از نظر کیفیت قطعات و کارایی در سطح بالایی قرار دارند. شرکت تامین دنیای هوشمند سپاهان در زمینه فروش و تامین هر دو برند فعال بوده و از نظر تامین قطعات و رفع مشکلات احتمالی لیفتراک خود با مشکل مواجه نخواهید بود. با این وجود لیفتراک های سپاهان تولید داخل بوده و استفاده از آن به نحوی حمایت از تولیدات کشور عزیزمان ایران به شمار می آید و همچنین قطعات این کمپانی دارای گارانتی طولانی مدت می باشند. لیفتراک های تویوتا از پرفروش ترین لیفتراک ها در سطح دنیا بوده که تولید خارج می باشد، اما با این وجود نمایندگی های سراسری آن هرگونه نگرانی از جهت تأمین قطعات مورد نظر را تا حد زیادی رفع نموده است.

هدف از این مقاله ارائه توضیحات کافی در ارتباط با لیفتراک های سپاهان و تویوتا بوده تا پیش از خرید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. با این وجود در صورت وجود هرگونه سوال و نیاز به هر راهنمایی دیگری با کارشناسان ما در تامین دنیای هوشمند سپاهان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366