مزایای مهم وجود لیفتراک در انبارها

مزایای مهم وجود لیفتراک در انبارها

امروزه بسیاری از صنایع مختلف برای جابجایی وسایل بسیار بزرگ و سنگین استفاده از ماشین آلات و تجهیزات سنگین استفاده می کنند و یکی از پرکاربردترین آن ها، لیفتراک ها هستند. لیفتراک نوعی ماشین آلات سنگین است که معمولاً برای قرار دادن مواد سنگین در انبارها استفاده می شود. هر کارگری می تواند با کمک لیفتراک در عرض چند دقیقه مواد سنگین را بدون زحمت و خطر واژگونی به مکان های مختلف منتقل کند. این دستگاه می تواند به کارگران کمک زیادی کند تا بهره وری خود را افزایش دهند. ماشین های لیفتراک برقی با ارزش ترین و کاربردی ترین وسیله برای انبارداری داخلی هستند. قدرت لیفتراک برقی توسط یک موتور الکتریکی به جای موتور سوخت داخلی تامین می شود. این موتور الکتریکی قدرت خود را از باطری قابل شارژ موجود روی دستگاه می گیرد و باید 8 ساعت به طور کامل باتری آن شارژ شود تا بتوانید به مدت 8 ساعت از دستگاه استفاده کنید. لیفتراک های برقی در دو نوع 4 چرخ و سه چرخ می باشند که سه چرخ ها دارای مانور بیشتری نسبت به چهار چرخ هستند.

بدون شک لیفتراک می تواند بار کاری کارکنان هر انبار را کاهش دهد. اما فقط باید توسط افرادی که اطلاعات مختصری در مورد این دستگاه دارند کار کنند زیرا گاهی اوقات کار با تله هندلرهای قدرتمند و با ظرفیت بالا می تواند برای هر فردی که در یک انبار کار می کند خطرناک باشد. با این حال، به دلیل این که بسیاری از شرکت ها انواع مختلفی از لیفتراک ها را طراحی  کرده و به دنبال ساخت  آن ها هستند هر کاربری که قصد استفاده ار آن را دارد باید قبل از هر گونه فرض و برنامه ریزی در مورد اجاره یا خرید یک لیفتراک، همیشه باید از مزایای این ماشین ها مطلع باشد و با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری کند. بنابراین در این جا چند مزیت وجود لیفتراک در انبار آورده شده است که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

لیفتراک می تواند در جابجایی اقلام مختلف به طور همزمان ضروری باشد

هر انبار دارای محموله های انبوهی از مواد است که نیاز به جابجایی با استفاده از وسایل نقلیه با ظرفیت بالابری و نگهداری بسیار زیاد دارد. و حتی اگر این ماده سبک وزن است، انتقال آن بدون کمک اضافی برای شخص تقریبا غیرممکن است. اما با استفاده از لیفتراک، کارمندان می توانند کل بارها یا پالت ها را در انبار بدون هیچ زحمتی و آسیب به آن ها جابجا کنند.

جابجایی اقلام مختلف

لیفتراک دارای ظرفیت بلند کردن وسایل سنگین و بالا بردن آن ها است

لیفتراک ها می توانند چندین تن محصول را به آرامی وارد انبارکرده یا از آن خارج کنند. کارمندان می‌توانند قفسه‌های ذخیره‌ سازی را به هم نزدیک‌تر کنند تا فضای محیط و طبقه ها را با کمک لیفتراک بهینه کنند. امروزه انواع زیادی از لیفتراک ها در بازار یافت می شوند. لوازم جانبی و بازوهای قابل گسترش به لیفتراک اجازه می دهد تا به اندازه کافی در مناطق نسبتا کوچک جا شوند و به راحتی قابلیت مانور برای چرخش در جهات مختلف را داشته باشند.

لیفتراک ایمنی را برای کارکنان فراهم می کند

قبل از اختراع لیفتراک مدرن کارمندان انبارها از سیستمی متشکل از طناب، کابل و قرقره برای جابجایی جعبه ها، اشیاء سنگین و گذاشتن آن ها در طبقات استفاده می کردند که این فعالیت های بلند کردن خطرناک بوده و می توانست تهدید کننده زندگی آن ها باشد. بنابراین، یک انتخاب بی نقص و مطمئن، برای هر انباری استفاده از یک تله هندلر با  ظرفیت بالا مانند لیفتراک است.

لیفتراک یک وسیله نقلیه بدون آسیب برای محیط زیست است

لیفتراک های برقی مدرن هیچ گاز دی اکسید کربن منتشر نمی کنند و این وسیله نقلیه را به بی ضرر ترین ماشین برای محیط زیست تبدیل می کند. بسیاری از انبارها این لیفتراک های برقی را برای بلند کردن تمام بارهای سنگین انتخاب می کنند، زیرا ظرفیت بالاتری برای بلند کردن این مواد سنگین دارد. همچنین برای محیط های بهداشتی انتخاب مناسبی هستند زیرا هیچ دودی تولید نمی کنند.

وسیله نقلیه بدون آسیب

لیفتراک بی سر و صدا بوده و دارای آلودگی صوتی کمتری است

برای هر کارمندی همیشه لازم است که محیطی بدون سر و صدا برای انجام کارهای مهم تر به خصوص در یک انبار داشته باشد و اگر افراد در یک منطقه کوچک تر کار می کنند، یک قانون اجباری است که محل کار بدون سر و صدا باشد. یک لیفتراک همیشه تضمین کننده اثرات نویز کمتری بوده و محیطی آرام را برای کارکنان فراهم می کند.

تله هندلر و کاربرد آن

تله هندلر وسیله ای مشابه با لیفتراک بوده که از نظر عملکرد یکسان هستند و به آن لیفتراک تلسکوپی نیز می گویند زیرا بجای دکل دارای بوم تلسکوپی می باشد. تله هندلرها در جابجایی مواد و تجهیزات از جمله پالت ها کاربرد زیادی دارند. لیفتراک تلسکوپی با پیشرفت تکنولوژی دارای قابلیت استفاده آسان، انعطاف عملیاتی ، پیشرفت ، دقت ، تعمیر و نگهداری آسان می باشد همچنین تله هندلرهای حاوی موتور دیزلی یکی از بهترین لیفتراک های تلسکوپی جهان به شمار می رود.

تله هندلر

جمع بندی

طبق موارد ذکر شده در بالا، به دلیل توسعه صنعت و این که انواع مختلفی از لیفتراک ها با قیمت های متنوع، طراحی و ساخته شده اند، هر شخص و کاربری می تواند با توجه به نیاز خود لیفتراک مورد نظر را خریداری کند. استفاده از لیفتراک ها بخصوص لیفتراک برقی در انبارها بسیار حائز اهمیت بوده چرا که استفاده از آن راندمان و بهره وری در کارها را افزایش می دهد. استفاده از این تجهیزات در انبارهایی مانند انبار مواد غذایی باعث جابجایی راحت و آسان مواد و کالاها و همچنین کاهش هزینه های جابجایی بدون ایجاد مزاحمت برای اپراتورها و دیگر کارمندان می شود. لیفتراک های برقی همچنین دارای مزایایی همچون سازگاری با محیط زیست و کاهش هزینه شارژ باتری نسبت به سوخت های دیگر بوده که باعث کارایی بهتر و کاربردی تر آن ها می گردد. علاوه بر موارد عنوان شده کار با لیفتراک آسان است اما باید به این نکته توجه داشت که باید امنیت استفاده از آن را در انبار در نظر گرفته و کار کردن با لیفتراک را به دست اپراتور کار بلد بسپارید که در تمامی موارد شرکت تامین دنیای هوشمند که به واردات قطعات لیفتراک های مختلف از جمله لیفتراک سپاهان می پردازد جزو برترین شرکت های با سابقه در ایران است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366