لیفتراک در حمل و نقل کانتینر

لیفتراک در حمل و نقل کانتینر

لیفتراک جزء ماشین های سنگین بسیار کاربردی به شمار میرود که در صنعت حمل و نقل به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین ها طراحی خاصی دارند و استفاده از آن ها به مهارت نیاز دارد. این موضوع به این خاطر است که این ماشین ها فاقد سیستم تعلیق و فنر بندی هستند. لیفتراک در حمل و نقل کانتینر نیز نقش مهمی دارد و می تواند باعث سهولت در انجام این کار شود.

کاربرد لیفتراک در حمل و نقل کانتینر

لیفتراک یک ماشین صنعتی بسیار پر استفاده است که یکی از کاربردهای آن در حمل و نقل کانتینر می باشد. این روزها به دلیل اینکه صنعت واردات و صادرات گسترده تر شده است از لیفتراک در حمل و نقل کانتینر به ویژه در بنادر بزرگ به وفور استفاده می شود. استفاده از لیفتراک ها در این مواقع باعث می شود که کارها به طور منظم تر و با سرعت بیشتری انجام شوند. این ماشین های سنگین در این زمینه بهترین کارایی را از خود نشان می دهند و می توانند بسیار مفید واقع شوند.

بهترین لیفتراک برای حمل و نقل کانتینر

یکی از بهترین لیفتراک ها برای حمل و نقل کانتینر لیفتراک کوماتسو است. این لیفتراک یکی از بهترین برندهای موجود در بازار محسوب می شود و در سطح جهان توانسته به رتبه بالایی از این جهت دست پیدا کند.

این لیفتراک در حمل و نقل کانتینر کاربرد گسترده ای دارد و یکی از بهترین ها در این زمینه به شمار میرود. در مکان هایی مانند بنادر و اسکله ها این نوع کانتینر به وفور مشاهده می شود. زمانی که صحبت از تجارت کالا و کشتیرانی می شود جا به جایی کانتینر ها اهمیت ویژه ای پیدا میکند. این فرایند باید با دقت و امنیت کامل انجام شود. استفاده از لیفتراک کوماتسو به دلیل ساختاری که دارد یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه است.

لیفتراک های کوماتسو دارای ظرفیت های بارگیری گوناگونی هستند. به عنوان مثال نمونه های برقی این لیفتراک قادر به جا به جایی کالاهایی با وزن 1 الی 4 تن می باشند. مدل های دو گانه سوز نیز می توانند بارهایی با وزن 5 تا 9 تن را حمل کنند. لیفتراک های دیزلی نیز برای حمل بار با وزن بالای 10 تن طراحی شده اند. نوع خاصی از این لیفتراک ها وجود دارد که در جهت حمل انواع کانتینر در بنادر ساخته شده است. این لیفتراک دارای ابعاد بزرگ تری است و قادر به حمل بار تا 40 تن نیز می باشد.

نوع دیگر لیفتراک در حمل و نقل کانتینر ریچ استاکر است. این لیفتراک شباهت های بسیاری با کوماتسو دارد و یکی از گزینه های مناسب در این حوزه به شمار میرود. ریچ استاکر یک ماشین بسیار قدرتمند است و گزینه ایده آلی برای حمل و نقل کانتینرها محسوب می شود. این ماشین می تواند لیفتراک های سنگین را نیز به بهترین شکل جا به جا کند.

این مدل در زمان کار در یک فضای محدود حرکت میکند اما می تواند کانتینرهای با ابعاد بزرگ را در بین دو فضا با وسعت زیاد انتقال دهد. لازم به ذکر است که حمل 2 الی 3 کانتینر به شکل عمودی به صورت روی هم نیز با کمک این مدل امکانپذیر است. در این مواقع فرایند کنترل و هدایت این ماشین به شکل کاملا اتوماتیک انجام می گیرد و به اپراتور دستگاه نیازی ندارد.

بهترین لیفتراک برای حمل و نقل کانتینر

بهترین لیفتراک برای حمل و نقل

مقایسه بالابرها با لیفتراک و حمل کانتینر

بالابرها از دیگر تجهیزاتی هستند که در جهت حمل و نقل کانتینرها استفاده می شوند. به صورت کلی بالابرها و لیفتراک ها به طور مشابهی عمل می کنند. مهم ترین تفاوتی که در میان آن ها وجود دارد این است که بالابرها می توانند کانتینرها را تا ارتفاع مشخص و در یک جهت بالا ببرند. اگر بالابرها را از نظر سرعت بخواهیم با لیفتراک ها مقایسه کنیم شباهت بسیاری با دستگاه های ریچ استاکر دارند و میتوان این موضوع را یکی از مزایای آن ها به شمار آورد. از لحاظ قیمتی بالابرها نسبت به لیفتراک کوماتسو گرانتر هستند.

در میان بالابرها نوعی بالابر است که آن را با نام بالابر جانبی می شناسند. این نوع بالابر می تواند بارهای سنگین را نیز به سادگی جا به جا کند. یکی از مزیت هایی که بالابر جانبی دارد این است که می تواند بار را به سمت طرفین نیز حرکت دهد.

مطالعه بیشتر: خرید قطعات لیفتراک

مقایسه بالابرها با لیفتراک و حمل کانتینر

مقایسه بالابرها با لیفتراک و حمل کانتینر

سخن آخر

در این مطلب به بررسی مسائل پیرامون لیفتراک در حمل و نقل کانتینر پرداختیم. پیش از ظهور لیفتراک ها فرایند حمل و نقل کانتینرها با مشکلات بسیاری همراه بود. خوشبختانه با روی کار آمدن این ماشین ها مشکلات حمل و نقل تا حد زیادی رفع شد و امروزه این فرایند به بهترین شکل و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با مجموعه تامین دنیای هوشمند از طریق شماره های درج شده در وبسایت تماس بگیرید.

سوالات متداول لیفتراک در حمل و نقل کانتینر

آیا از لیفتراک کوماتسو تنها برای سطوح خاصی استفاده می شود؟

خیر، این لیفتراک به سادگی می تواند روی سطوح مختلف ایستاده یا حرکت کند و از این لحاظ محدودیتی ندارد.

مهم ترین مزایای استفاده از لیفتراک در حمل بار کدامند؟

استفاده از لیفتراک در حمل بار مزایای بسیاری دارد که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند توانایی حمل بارهای سنگین، امکان عبور از مسیرهای باریک و امکان استفاده در فضاهای مختلف اشاره کرد.

منظور از حمل کننده استرادِل چیست؟

حمل کننده استرادِل نوعی ماشین خاص است که در جهت حمل کانتینرها مورد استفاده قرار می گیرد. حرکت این ماشین همانند یک ریل قطار است و جزء دستگاه های بسیار کاربردی به شمار میرود. یکی از معایب این ماشین این است که تنها در سطوح هموار میتوان از آن استفاده نمود.

آیا لیفتراک ها توانایی حمل بارهای نامتوازن را نیز دارند؟

برخی از بارها وزن خیلی سنگینی ندارند اما از نظر ظاهری بسیار نامتوازن هستند. جا به جایی این بارها نسبت به بارهای دیگر سخت تر است. یکی از مهم ترین مزیت های لیفتراک ها این است که اینگونه بارها را نیز با کمک آن ها میتوان جا به جا کرد. این ماشین ها باربری هر نوع کالایی را ساده تر میسازند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366