لیزینگ یا اجاره لیفتراک

اجاره لیفتراک

اگر به فکر عقد قرارداد برای اجاره لیفتراک هستید، بسیار مهم است که ابتدا تعیین کنید که آیا این بهترین گزینه برای شماست یا خیر. به طور خلاصه، این نوع قرارداد شامل یک مالک (موجر) می شود، شخصی که ماشین را خریداری می کند و آن را به صورت قرض به مشتری (مستاجر) برای مدت زمان توافق شده قرض می دهد. بسته به توافق، می توانید پرداخت کامل یا پرداخت های برنامه ریزی شده (به صورت اقساطی) را به مالک انجام دهید. همچنین برخی از مالکان وجود دارند که به مستاجر اجازه می دهند تجهیزات و قطعات مورد نیاز لیفتراک را خریداری کنند و هزینه آن را به طور مستقیم از مالک دریافت کنند یا هزینه آن را از هزینه اجاره کسر کنند.

شرایط مختلفی برای لیزینگ وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که هر کدام را بررسی کرده اید تا دریابید که آیا این برای شرایط خاص شما بهتر است یا خرید یک ماشین نو یا دست دوم ایده آل تر است. یکی از راه‌های تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری این است که در مورد عوامل اصلی که باید در اجاره لیفتراک در نظر بگیرید، اطلاعات کافی را کسب نمایید. این عوامل شامل موارد زیر است که به تفصیل توضیح داده شده اند:

  1. شرایط اجاره لیفتراک

در چه شرایطی از لیفتراک استفاده خواهید کرد؟ شما باید این سوال را با جزئیات دقیق پاسخ دهید زیرا این پاسخ به شما کمک می کند تا مناسب ترین لیفتراک از نظر اندازه و مشخصات قدرتی بالابر را که باید داشته باشد تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید با لیفتراک در بخش هایی که راهروهای باریک تر دارند، کار کنید، یک بالابر الکتریکی کوچک و باریک ممکن است بهترین انتخاب باشد. اگر قرار است از این تجهیزات، در زمین های ناهموار (در فضای باز) استفاده شود، بالابر دیزلی مجهز به لاستیک های پنوماتیک، از بهترین و ایده آل ترین گزینه است.

شرایط اجاره لیفتراک

  1. میزان استفاده از لیفتراک

سوال مهمی که حائز اهمیت است و پاسخ شما به آن باید با جزئیات دقیق باشد این است که چند بار و چند ساعت در روز با لیفتراک کار خواهید کرد؟ زیرا پاسخ دقیق به این سوال، به شما کمک می کند، تصمیم بگیرید که آیا عقد قرارداد اجاره لیفتراک انتخاب صحیح تر و عاقلانه تری است یا  فقط اجاره تجهیزات.

به خاطر داشته باشید که هر چه ساعت‌های بیشتری از لیفتراک استفاده کنید، طول عمر آن کوتاه‌تر می‌شود، که ممکن است منجر شود به نیاز بیشتر برای تعمیرات اساسی در یک بازه زمانی سریع‌تر. تعمیرات اساسی گران قیمت است و هزینه های مربوط به آن ها ممکن است بیشتر باشد. همچنین باید جایگزین هایی برای لیزینگ در نظر بگیرید. اگر فقط برای مدت زمان کوتاه تری به دستگاه لیفتراک یا تجهیزات نیاز دارید، بهتر است آن را اجاره کنید. اگر مطمئن نیستید که چه مدت زمان به چنین تجهیزاتی نیاز خواهید داشت، ممکن است خرید لیفتراک نسبت به اجاره آن با صرفه تر باشد.

 

  1. ظرفیت لیفتراک

یکی از بزرگترین عوامل موثر بر میزان و سرعت اجاره لیفتراک، ظرفیت تجهیزات است. به طور کلی، ظرفیت بر حسب پوند یا کیلوگرم بیان می‌شود، عددی که مربوط به وزن کلی دستگاه است، عددی است که لیفتراک می‌تواند به راحتی در خود جای دهد و تحمل کند. در استانداردهای صنعتی، کمترین ظرفیت 3000 پوند (1361 کیلوگرم) است. همچنین ماشین‌هایی پیدا خواهید کرد که می‌توانند بارهایی تا وزن 8000 پوند (3629 کیلوگرم) را به صورت ایمن و راحت حمل کنند. شما همچنین لیفتراک هایی را خواهید یافت که ظرفیت های بسیار بالاتری دارند، اما البته این ها گران تر هستند زیرا از ویژگی های مهندسی و فناوری جدیدتر و نوآورانه تری استفاده می کنند.

ظرفیت لیفتراک

  1. نوع موتور مورد استفاده در تجهیزات

نوع موتوری که در لیفتراک به کار می رود و آن را تغذیه می کند، یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان و سرعت اجاره لیفتراک است. در بیشتر موارد، یک ماشین برقی بیشتر از یک لیفتراک با موتور سوخت فسیلی هزینه دارد. با این حال، باید بدانید که مورد اول مقرون به صرفه‌تر است، زیرا لازم نیست نگران خرید سوخت باشید و به طور کلی نگهداری آن ارزان‌تر است. علاوه بر این، لیفتراک‌های برقی برای کاربردهایی که شامل محیط‌های کاملاً بسته می‌شوند به شدت توصیه می‌شوند.

 

  1. سایر عوامل موثر بر هزینه

سایر ملاحظات مهم قبل از عقد قرارداد اجاره لیفتراک شامل نام تجاری، وضعیت، لوازم جانبی و ملحقات اضافی و همچنین قابلیت های عملیاتی می باشد. امتیاز اعتباری و جایگاه شما نیز نقش مهمی در میزان دریافتی از شما توسط موجر دارد، زیرا اجاره یک لیفتراک تقریباً مشابه گرفتن هر نوع وام است.

 

جمع بندی

با توجه به مطالب ذکر شده در فوق، شرایط متفاوتی برای لیزینگ لیفتراک حائز اهمیت است از جمله مقرون به صرفه تر بودن اجاره نسبت به خرید آن با توجه به شرایط قرارداد. همچنین مواردی همچون ظرفیت، قدرت و سایز دستگاه انتخابی برای اجاره و نوع موتور به کار رفته در لیفتراک باید مورد توجه قرار گیرد تا منجر به لیزینگ دقیق تر با توجه به نیاز شما شود. در آخر قابل توجه است که فرد اجاره کننده می بایست الحاقات لیفتراک و تجهیزاتی که مالک همراه با لیفتراک در اختیار آن شخص قرار می دهد در قرارداد ذکر نموده و در استفاده از آن دقت لازم را داشته باشد که در تمامی موارد شرکت تامین دنیای هوشمند که به واردات قطعات لیفتراک های مختلف از جمله لیفتراک سپاهان می پردازد جزو برترین شرکت های با سابقه در ایران است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366