نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

لیفتراک های دیزلی با توجه به اینکه کارایی زیادی دارند به سرویس و نگهداری لازم هم نیاز دارند تا خراب نشوند و کار خود را به درستی انجام دهند از این رو نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی بسیار مهم است و این نکات با هدف زیاد شدن بهره وری و راندمان لیفتراک دیزلی و افزایش طول عمر قطعات گیربگس سپاهان توسط متخصصین اجرا می شود. با توجه به اینکه لیفتراک دیزلی وسیله پیچیده ای است، رعایت تمامی نکات کلیدی به ویژه نحوه صحیح سرویس و نگهداری انواع مختلف لیفتراک دیزلی مفید خواهد بود.

 نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

نکات کلیدی جهت نگهداری به این شکل است که لیفتراک ها را از لحاظ ظاهر بررسی کنید و 15 دقیقه آن را روشن بگذارید تا در جای خود کار کند و در نهایت لیفتراک حرکت کند. در فصل سرد زمستان لیفتراک‌های دیزلی را در مکان گرم نگهداری کنید و فیلتر هوا لیفتراک برقی را هر چند وقت یک بار با استفاده از باد تمیز کنید که این موارد نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی می باشد.

  • بررسی روغن موتور
    یکی از دیگر از مهمترین نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی این است که روغن موتور و فیلتر روغن آن را در مدت زمان مشخصی تعویض کنید. همچنین در فصول سرد سال به ازای هر باک پر 2 لیتر الکل به گازوئیل لیفتراک های دیزلی اضافه کنید و برای ریختن گازوئیل حتما از صافی ریز استفاده کنید و گازوئیل بدون هیچگونه مواد اضافی یا آب باشد که باید به این نکته کلیدی توجه کنید.
  • بررسی لاستیک ها
    بازرسی لاستیک‌ها و چرخ های لیفتراک‌های دیزلی ضروری است و لاستیک‌ها نباید سوراخ شده و یا جسم خارجی در آنها جاسازی شده باشد.سیستم های فرمان، اهرم ها و ترمزهای لیفتراک های دیزلی باید تست شوند و این اجزا باید به خوبی کار کنند و عملکرد نادرست ترمز یا اهرم باعث اختلال در بارگیری و حمل و نقل کالا می شود.
سرویس لیفتراک‌های دیزلی

نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

  • بررسی دکل و شاخک ها
    دکل و شاخک‌های لیفتراک‌های دیزل را یکبار امتحان کنید و از درست کارکردن آنها مطمئن شوید و اگر هر یک از این لیفتراک های دیزلی به خوبی کار نکنند، ممکن است باعث سقوط بار در هنگام بارگیری شوند که این یکی دیگر از نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی می باشد. مقدار روغن هیدرولیک، دیفرانسیل و گیربکس باید در نشانگر لیفتراک دیزلی پر باشد و اگر لیفتراک دیزلی روشن نشد، قبل از بررسی مشکل و رفع آن، آن را مجددا راه اندازی نکنید و این نکته را در نظر بگیرید.

بهترین راهکار برای سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

بهترین راهکار و نحوه صحیح سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی این است که پس از اتمام کار با لیفتراک‌های دیزلی، دستگاه را به محل پارک ببرید و شاخک های لیفتراک‌های دیزلی را پایین بیاورید و اهرم ها را در حالت باز قرار دهید و سوئیچ را خاموش کنید و برای اینکه لیفتراک دیزلی شما عمر طولانی تری داشته باشد و مشکلات فنی کمتری داشته باشد، بهتر است به این موارد توجه کنید.

سطح روغن هیدرولیک لیفتراک‌های دیزلی را باید به دقت بررسی شود زیرا روغن هیدرولیک نقش بسیار مهمی در هزینه های نگهداری لیفتراک دیزلی دارد و این ماده باعث بالا و پایین رفتن نشانگرها و دکل‌های دستگاه لیفتراک خواهد شد. همچنین روغن هیدرولیک باعث می شود بارگیری لیفتراک دیزلی به آرامی انجام شود و از سقوط بار جلوگیری می کند.

نحوه سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی

نمونه لیفتراک خریداری شده از تامین دنیای هوشمند

یکی از مهم ترین قسمت‌های لیفتراک دیزلی باتری آن است که نیاز به اقدامات ایمنی کامل در خصوص نگهداری آن دارد و برای افزایش طول عمر دستگاه لیفتراک دیزلی در نگهداری و سرویس لیفتراک نکاتی مانند بررسی لاستیک‌ها، کابل‌ها و سیم‌های لیفتراک دیزلی باید انجام شود تا دچار پنچری و پارگی نشوند و این موارد بهترین راهکار و نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی می باشد. بهترین راهکار و نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی این است که آن‌ها را به شکل مطلوبی تمیز نگه دارید تا به راحتی قطعات فرسوده تشخیص داده شود و همیشه قطعات مختلف لیفتراک دیزلی را با آب تمیز و پاک کنید.

نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی در زمستان

نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی در زمستان بسیار متعدد می باشد و سعی کنید لیفتراک دیزلی را در فصل سرد در مکان هایی با سرمای شدید نگهداری نکنید و آب موجود در باتری لیفتراک های دیزلی باید روزانه چک شود. برای لیفتراک‌هایی که موتور آنها دارای بخاری است، دوشاخه های بخاری باید بررسی شود و این یکی دیگر از نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی در زمستان می باشد.

حتما از ضدیخ در باک بنزین لیفتراک‌ها استفاده کنید و در صورت نبودن ضدیخ، از الکل به نسبت مطلوب استفاده کنید و پس از راه اندازی لیفتراک‌های دیزلی، آن را به مدت 15 دقیقه روشن نگه دارید و پس از گرم شدن موتور، لیفتراک دیزلی را به آرامی حرکت دهید. حتما در فصل سرد زمستان پس از اتمام کار باک بنزین را کاملا پر کنید و این امر از تشکیل آب در داخل باک لیفتراک دیزلی به دلیل اختلاف دما جلوگیری می کند و سوخت و آب با هم مخلوط نمی شوند که در صورت عدم رعایت آن آسیب جدی به موتور وارد می شود و این یکی از اساسی ترین نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی در زمستان می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در رابطه با نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی بیان شد که شما با رعایت نکات کلیدی می توانید طول عمر لیفتراک های دیزلی خود را افزایش دهید و بهترین راهکار و نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک های دیزلی در این مطلب توضیح داده شد تا بتوانید خرابی لیفتراک های متنوع دیزلی خود را به حداقل برسانید.

نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد لیفتراک دیزلی به درستی نگهداری شده است، از جمله تعویض تمام قطعات در پایان عمر مفید آنها می باشد و با اجزای ساختاری قابل اعتماد، لیفتراک‌های دیزلی می توانند بدون توقف به کار خود ادامه دهند و بهره وری را به حداکثر برسانند. نگه داشتن لیفتراک دیزلی خود در یک برنامه خدمات دقیق تضمین می کند که با سال ها خدمات قابل اعتماد بیشترین بهره را از دستگاه لیفتراک دیزلی خود ببرید و به خوبی بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره نکات کلیدی سرویس و نگهداری لیفتراک‌های دیزلی

  1. در هنگام زمستان برای نگهداری لیفتراک به چه نکاتی باید توجه نمود؟
    حتما از ضدیخ در باک بنزین لیفتراک‌ها استفاده کنید و در صورت نبودن ضدیخ، از الکل به نسبت مطلوب استفاده کنید.
  2. بهترین راهکار برای مراقبت از لیفتراک چیست؟
    پس از اتمام کار با لیفتراک‌های دیزلی، دستگاه را به محل پارک ببرید و شاخک های لیفتراک‌های دیزلی را پایین بیاورید.
  3. نقش روغن هیدرولیک در لیفتراک چیست؟
    این ماده باعث بالا و پایین رفتن نشانگرها و دکل‌های دستگاه لیفتراک خواهد شد..

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366