زمان تعویض باتری لیفتراک برقی چه موقعی است؟

زمان تعویض باتری لیفتراک برقی

یکی از قطعات اصلی در لیفتراک برقی، باطری آن است که در عملکرد آن نقش بسزایی دارد. بنابراین یکی از رایج ترین مواردی که باید در استفاده از لیفتراک برقی بدانید ، تعمیر و نگهداری از باطری آن است. از طرفی با افزایش طول عمر باطری، هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر باطری هم کاهش می یابد. البته باطری اسید سرب لیفتراک برقی قابلیت حدود 2000 چرخه شارژ را دارد که به طور معمول حدود 5 سال عمر می کند.

اما می توان با نگهداری درست از آن طول عمر باطری را به مراتب افزایش داد. به طور حتم در زمان استفاده از لیفتراک برقی حتما با این سوال مواجه خواهید شد که زمان تعویض باتری لیفتراک برقی چه موقعی است؟ مدت زمان تعویض باطری لیفتراک برقی بستگی به نحوه نگهداری درست از آن را دارد. در واقع با نگهداری منظم در فواصل زمانی می توان طول عمر باطری را افزایش داد. البته با نگهداری و مراقبت های منظم در فواصل زمانی نیز می توان بیش از مدت زمان ضمانت از آن بهره برد.

باطری لیفتراک

در هر وسایل نقلیه ای این باطری ها هستند که نقش کلیدی را ایفا می کنند و شما می توانید از آن وسیله نقلیه استفاده کنید. این بدین معنی است که بدون استفاده از باطری ها، دستگاه کار نخواهد کرد. بنابراین با این سوال مواجه خواهید شد که زمان تعویض باتری لیفتراک برقی چه موقعی است. در صورت استفاده و نگهداری درست از باطری می توانید طول عمر آن را بالا ببرید تا در فواصل زمانی کوتاه نیاز به تعویض آن نباشد.

برای نگهداری صحیح از باطری لیفتراک برقی می توانید به برخی از نکات مهم و ضروری در این رابطه توجه داشته باشید. با توجه به اینکه شارژ باطری لیفتراک برقی راحت است در ابتدای شارژ کردن بررسی کنید که کابل های شارژ در شرایط خوبی باشند و در ادامه نیز اتصالات نری و مادگی باطری را هم به خوبی انجام دهید. بعد از آن نیز اجازه دهید تا باطری حدود 8 ساعتی به طور کامل شارژ شود. در آخر نیز پس از پایان یافتن چرخش نشانگر جریان، به راحتی باطری را از شارژ جدا کنید به این دلیل که این نشان دهنده این است که باطری کاملا شارژ شده است.

مزایا و معایب باطری ها

باتوجه به اینکه باطری ها در کارایی وسایل نقلیه اهمیت زیادی دارند و باید به نحوه استفاده و نگهداری از آن ها توجه داشته باشید. از مزایا و معایب باطری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • استفاده از باطری ها راحت خواهد بود و البته گرمای زیادی ایجاد نمی کنند و از طرفی سرو صدای زیادی در زمان روشن بودن ندارند. بنابراین برای محیط زیست هیچ عامل خطرناکی محسوب نمی شوند.
  • باطری ها قابلیت تحویل توان را در بازه زمانی کوتاهتری دارند.
  • باطری ها مقاومت بالایی در برابر لغزش و ضربه را دارند و نصب آن ها سریع و راحت است.
  • باتوجه به پهنای باند توان بالا، قابلیت کنترل کردن بارهای کوچک و بزرگ را دارند.

معایب

  • زمان شارژ باطری هایی که از نوع باطری های اولیه هستند زمان بیشتری طول می کشد تا دوباره برای استفاده مجدد شارژ شوند.
  • باطری های بزرگ هزینه و وزن زیادتری دارند به همین دلیل استفاده از آن ها در وسایل نقلیه بزرگ و استفاده موثر از آن ها غیر عملی خواهد بود.
  • در مقایسه با سوخت های فسیلی ظرفیت ذخیره انرژی باطری ها کمتر است.
مزایا و معایب باطری ها

مزایا و معایب باطری ها

عمر مفید باطری لیفتراک برقی

در لیفتراک برقی، یکی از گران ترین قطعات به کار رفته در آن، باطری است که نقش مهمی در عملکرد این وسیله نقلیه دارد. بنابراین در کنار دانستن روش های عملیاتی و تعمیر و نگهداری صحیح از باطری باید به طول عمر و عملکرد آن نیز اطلاعات لازم را به دست آورید. برای بالا بردن طول عمر باطری لیفتراک برقی باید به برخی از نکات مهم و ضروری در این رابطه توجه داشته باشید.

  • انتخاب شارژر مناسب
    یکی از عوامل کلیدی در بالا بردن طول عمر باطری لیفتراک برقی، انتخاب شارژر مناسب برای آن است. به طور معمول حدود 50 درصد از مشکلات باطری در این دستگاه ناشی از عدم انتخاب شارژر برای شارژ کردن آن است.
  • یکسان سازی باطری
    برای تعمیر و نگهداری درست از باطری لیفتراک برقی باید به یکسان سازی باطری نیز توجه داشته باشید. البته در صورتی که باطری نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند باید خودتان دست به کار نشوید و از یک متخصص کاربلد که در این زمینه کار می کند کمک بگیرید. باتوجه به اینکه در مایع باطری اسید وجود دارد بنابراین احتمال آسیب دیدگی بالا است و به همین دلیل باید از یک متخصص کمک بگیرید. تا در صورت تعمیر و تعویض آن هیچ گونه آسیبی به باطری وارد نشود.
  • تست منظم باتری لیفتراک
    تست منظم باتری هر گونه مشکل احتمالی از ایجاد هر خرابی فاجعه آوری در باطری جلوگیری می کند. بنابراین تست باطری نیز باید توسط متخصص انجام گیرد.
  • بررسی کردن دمای کارکرد باطری
    یکی از عوامل موثر که تاثیر مستقیمی بر عمر باطری لیفتراک برقی دارد، محدوده دمای بسیار سرد و گرم است. بنابراین از شارژ یا کار کردن باطری در دمای بالا نیز خودداری کنید. یکی از اصول کلی در این رابطه این است که به ازای هر 15 درجه فارنهایت بالای 77، به طور تقریبی عمر باطری به نصف کاهش پیدا می کند.

زمان تعویض باتری لیفتراک برقی

به طور معمول مدت زمانی که برای استفاده از باطری لیفتراک در نظر گرفته شده است حدود 5 سال می باشد. اما با استفاده درست و مناسب از آن می توان این زمان را افزایش داد. البته در برخی از مواقع نیز زمان تعویض باطری کمتر از این زمان نیز انجام می گیرد. چه زمانی باطری لیفتراک‌برقی نیاز به تعویض دارد؟

این سوال اغلب کاربران در زمان استفاده از لیفتراک برقی است. البته برخی از علائم و نشانه ها در باطری لیفتراک برقی حاکی از آن است که زمان تعویض باطری فرا رسیده است و باید آن را تعویض کنید. این علائم عبارت اند از:

  • شارژ باطری بعد از استفاده سریع کاهش یابد.
  • بر روی باطری نشانه هایی از زنگ خوردگی مشاهده کنید.
  • بیش از یک بار در طول روز باطری نیاز به شارژ کردن پیدا کند.
  • بوی بد همچون تخم مرغ فاسد از باطری بلند شود.
  • در زمان استفاده یا هنگام شارژ کردن باطری، دود از آن بلند شود که این امر بسیار خطرناک است و احتمال آتش سوزی وجود دارد.
  • با توجه به این موارد زمان آن رسیده است که باطری لیفتراک برقی را تعویض یا تعمیر کنید.
زمان تعویض باتری لیفتراک برقی

زمان تعویض باتری لیفتراک

جمع بندی

یکی از مهمترین دلایلی که باطری لیفتراک برقی نیاز به تعویض و تعمیر پیدا می کند این است که با گذشت زمان و استفاده زیاد از آن عمر مفید باطری کم شده و از طرفی کارآیی آن نیز کاهش پیدا می کند. البته این کاهش کارآیی می تواند منجر به خرابی لیفتراک، زمان بندی ناپایدار و افزایش هزینه ها شود.

بنابراین تعویض باطری بهترین راهکار برای کاهش دادن هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین بالا بردن عمر مفید آن می شود.
از طرفی با افزایش طول عمر باطری، هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر باطری هم کاهش می یابد. البته باطری اسید سرب لیفتراک برقی قابلیت حدود 2000 چرخه شارژ دار دارد که به طور معمول حدود 5 سال عمر می کند. اما می توان با نگهداری درست از آن طول عمر باطری را به مراتب افزایش داد.

همچنین شما میتوانید جهت تهیه انواع قطعات و لوازم یدکی لیفتراک از سایت دنیای سپاهان هوشمند دیدن نمایید.

سوالات متداول زمان تعویض باتری لیفتراک برقی

  1. آیا امکان استفاده از دو باطری در لیفتراک برقی وجود دارد؟
    بله، اکثر کاربران از دو باطری برای لیفتراک برقی استفاده می کنند تا زمانی که شارژ باطری اول تمام شد آن را با باطری بعدی تعویض کنند.
  2. کاربرد های لیفتراک برقی چیست؟
    در محیط های سربسته همچون سردخانه ها و کارخانجات از لیفتراک برقی استفاده می شود به این دلیل که صدای کمی دارند و در زمان استفاده نیز دود ایجاد نمی کنند. بنابراین در محیط های سربسته به جای دیزلی یا گازی استفاده می شود.
  3. راهکارهای مهم در افزایش طول عمر لیفتراک برقی چیست؟
    با شارژ کردن منظم باطری لیفتراک برقی می توان از سولفاته شدن آن به خوبی جلوگیری کرد و از طرفی طول عمر باطری را نیز افزایش داد.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366