راهنمای خرید لیفتراک 3 تن

راهنمای خرید لیفتراک 3 تن

لیفتراک یکی از ماشین آلات صنعتی در حوزه حمل و ذخیره سازی در انبارداری محسوب می شود. البته این روزها با توجه به تقاضای بالا و همچنین کارآیی که این دستگاه در پیشبرد کارها دارد شاهد انواع متنوعی از این دستگاه در بازار هستیم.

هر کدام از لیفتراک های موجود در بازار دارای توانایی ظرفیت متفاوتی است و البته هر کدام نیز قابلیت های مختلفی در جابه جایی و حمل بارهای مختلف دارد. می دانید که سرمایه گذاری برای خرید لیفتراک با توجه به قیمتی که این دستگاه دارد کوچک نیست و باید برای خرید آن هزینه بالایی پرداخت کرد.

بنابراین ما در ادامه با ذکر چندین نکته، راهنمای خرید لیفتراک 3 تن را برای شما بیان خواهیم کرد تا در زمان خرید لیفتراک 3 تن به این موارد توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید با توجه به کسب و کارتان، لیفتراک مناسبی را خریداری کنید.

مطالعه بیشتر: خطرات کار با لیفتراک

نکات مربوط به راهنمای خرید لیفتراک 3 تن

با توجه به اینکه که خرید لیفتراک یک سرمایه گذاری بزرگ است به همین دلیل در زمان خرید این دستگاه باید به ویژگی ها و مشخصات این دستگاه توجه داشته باشید. در زمان خرید این دستگاه بهتر است به راهنمای خرید لیفتراک 3 تن توجه داشته باشید. این نکات مهم و ضروری عبارت اند از:

نکات مربوط به راهنمای خرید لیفتراک 3 تن

نکات خرید لیفتراک 3 تن

توجه به محدودیت ارتفاع در محیط کاری

در راهنمای خرید لیفتراک 3 تن ابتدا باید به محدودیت ارتفاع در کسب و کار خود توجه داشته باشید. بنابراین بهتر است در زمان خرید محدودیت ارتفاع در کسب و کار خود را در نظر بگیرید تا با توجه به آن بتوانید لیفتراک 3 تن را خریداری کنید.

وزن متوسط بار در انبار

توجه داشتن به وزن معمولی بار برای تعیین ظرفیت لیفتراک به عنوان راهنمای خرید لیفتراک 3 تن در زمان خرید لیفتراک اهمیت بالایی دارد. ظرفیت بار در لیفتراک به نزدیکی و مرکز بار بستگی دارد. با این حال نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این بوده که ابتدا ظرفیت مناسب کاربرد خود را محاسبه و سپس لیفتراک مورد نظر را خریداری کنید.

نوع سوخت

انواع متنوعی از لیفتراک در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ساختار و طراحی متفاوتی از یکدیگر است. لیفتراک الکتریکی با شارژ کردن باتری کار می کند اما لیفتراک احتراقی نیز با توجه به سوختی که مصرف می کند کاربرد دارد. با این حال توجه کردن به نوع سوخت در راهنمای خرید لیفتراک 3 تن اهمیت زیادی دارد که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید.

نوع سوخت لفیتراک

نوع سوخت

کاربردی بودن

برخی از لیفتراک ها با توجه به طراحی و ساختاری که دارند در داخل یا خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع محل استفاده از لیفتراک تاثیر زیادی بر نوع لاستیک لیفتراک دارد. به عنوان مثال لیفتراک های هواپری اغلب پر از هوا هستند و دارای سطوح چندریخه‌ای عمیق برای سطوح ناهموار خارجی می باشند. اما لاستیک‌های کوشن اغلب جامد و صاف هستند و در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

ابعاد بار استاندارد

بارها اگر به شکل غیر معمول باشند به تجهیزات اضافی لیفتراک نیاز خواهند داشت. بنابراین در راهنمای خرید لیفتراک 3 تن ظرفیت مورد نمایش بر اساس یک پالت استاندارد با مرکز بار 24 اینچ محاسبه شده است. با این حال اگر بارها با طول بیشتر از 48 اینچ جابجا می‌شوند، این نکته بر میزان ظرفیت بار در لیفتراک تاثیر زیادی دارد.

خرید نو یا دسته دوم لیفتراک

در زمان خرید لیفتراک باید به این نکته دقت داشته باشید که قصد خرید لیفتراک نو یا دست دوم را دارید. در واقع اگر شما می خواهید به طور روزانه از لیفتراک استفاده کنید بهتر است لیفتراک با تجهیزات جدیدتر را انتخاب کنید. البته اگر می خواهید با هزینه کمتری لیفرتراک را خریداری کنید بهترین گزینه خرید لیفتراک دسته دوم است.

توجه داشتن به عرض گذرگاه و درب های محیط یا انبار

در راهنمای خرید لیفتراک 3 تن باید به عرض گذرگاه، درب های محیط یا انبار توجه داشته باشید تا بتوانید با توجه به آن لیفتراک 3 تن را خریداری کنید.

خرید نو یا دسته دوم لیفتراک

لیفتراک دست دوم

جمع بندی

لیفتراک ها قطعات پیچیده و مهمی از تجهیزات هستند که روزانه و توسط چندین اپراتور در محیط های مختلفی از کارخانه ها و شرکت با هدف انبار و جابه جایی بارهای در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. لیفتراک ها برای حمل بار طراحی شده اند نه جابه جایی افراد به همین دلیل تنها برای جابه جا کردن بارهای مختلف از لیفتراک استفاده کنید بنابراین، اپراتور لیفتراک هرگز نباید از بالابر خود به هر دلیلی خارج از هدف مورد نظر خود استفاده کند.

در رابطه با راهنمای خرید لیفتراک 3 تن، توجه داشتن به قیمت دستگاه حرف اول را می زند. با این حال بهتر است از فروشگاه های معتبر لیفتراک 3 تن را در خواست بدهید. هر کدام از لیفتراک های موجود در بازار دارای توانای ظرفیت متفاوتی است و البته هر کدام نیز قابلیت های مختلفی در جابه جایی و حمل بارهای مختلف دارد.

با این حال با توجه به قیمت بالایی که این دستگاه دارد باید در زمان خرید این دستگاه توجه زیادی داشته باشید تا در بودجه و وقتی که برای خرید آن می گذارید به نوعی صرفه جویی شود. خرید لیفتراک یک سرمایه گذاری بزرگ است به همین دلیل در زمان خرید این دستگاه باید به ویژگی ها و مشخصات این دستگاه توجه داشته باشید. در زمان خرید این دستگاه بهتر است به راهنمای خرید لیفتراک 3 تن توجه داشته باشید.

امیدواریم مطالب این مقاله به شما در تصمیم‌گیری و خرید لیفتراک 3 تن در افزایش کارآیی و بهره‌وری کسب و کار شما مفید واقع شود.

سوالات متداول راهنما خرید لیفتراک 3تن

طول عمر لیفتراک به چه عواملی بستگی دارد؟
طول عمر لیفتراک یکی از موارد مهم در زمان خرید این دستگاه است. البته طول عمر این دستگاه به میزان کاری که انجام می دهد و همچنین به شرکت سازنده آن بستگی دارد.

عوامل موثر بر قیمت لیفتراک چیست؟
در زمان خرید لیفتراک باید به قیمت این دستگاه توجه کنید. میزان قدرت یکی از موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت لیفتراک است. البته دلیل متفاوت بودن قدرت لیفتراک به نوع احتراق آن بستگی دارد. البته اگر لفیتراک تولید داخلی نباشد هزینه واردات نیز یکی از عوامل مهم بر قیمت این دستگاه محسوب می شود.

معایب لیفتراک دوگانه سوز چیست؟
یکی از معایب لیفتراک دوگانه سوز هزینه بالای سوخت و نگهداری آن نسبت به دیگر مدل ها است که البته در فصول سرد باید از ضد یخ استفاده کرد. البته در کنار معایبی که این دستگاه دارد می توان استفاده از آن در محیط های باز و بسته را به عنوان بهترین مزیت استفاده از آن دانست.

لیفتراک برقی یا دیزلی کدام بهتر است؟
هر کدام از لیفتراک ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال از لیفتراک برقی در محیط های سرپوشیده و کوچک استفاده می شود. البته برای جابه جا کردن بارهای سنگین آن هم در محیط های بزرگ و باز از لیفتراک دیزلی استفاده می شود. با این حال مقایسه کردن این دو نوع از ماشین آلات کاری راحتی نخواهد بود.

نکات مهم در زمان استفاده از لفیتراک چیست؟
آموزش های لازم در رابطه با استفاده از لیفتراک را بدانید.مسیر خود را در زمان استفاده از لیفتراک مشخص کنید.
با سرعت مطمئن رانندگی کنید.
سعی کنید توزیع بار به صورت یکنواخت باشد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366