راهنمای کامل: چگونه لیفتراک مناسب برای انبار خود را انتخاب کنید؟

راهنمای کامل: چگونه لیفتراک مناسب را برای انبار خود انتخاب کنید؟

لیفتراک ها یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه برای صنعت گران هستند. چه نیاز به جابجایی بارهای سنگین در یک انبار یا محل ساخت و ساز داشته باشید، لیفتراک ها می توانند با خیال راحت اشیایی را که انسان قادر به بلند کردن آنها نیستند را به راحتی بلند و جابجا کنند که منجر به حضور الزامی این ماشین سنگین در هر محل صنعتی و سازندگی می شود.

از آنجایی که طیف گسترده ای از سبک ها و مدل های موجود وجود دارد، انتخاب بهترین لیفتراک دشوار است. چه به دنبال اجاره لیفتراک یا خرید یک لیفتراک برای پروژه بعدی خود باشید، این مقاله می تواند کمک کننده صنعت گران عزیز در راستای انتخاب مناسب ترین لیفتراک مطابق با نیازهای کاری شما باشد.

چگونه لیفتراک مناسب برای انبار خود را انتخاب کنید؟

لیفتراک امروزه جزء ضروری یک انبار است. انبارداری شامل اقدامات زیادی است که شما را به عوامل متعددی هدایت می کند که باید برای یافتن بهترین ماشین در نظر بگیرید. از جمله این موارد می توان به اندازه انبار، نوع محموله ای که حمل می کنید، اندازه مناسب لیفتراک برای انبار شما و غیره اشاره کرد. بنابراین قبل از انتخاب لیفتراک برای انبار خود باید به موارد زیر فکر کنید:

  1. برای داخل یا خارج از سوله ها به لیفتراک نیاز دارید؟

لیفتراک یک ماشین صنعتی است که به انبارها کمک می کند تا مواد را در داخل و خارج از سوله و انبارها بلند، جابجا و نگهداری کنند. بسته به نوع انبار، فضا و محیط به تجهیزات خوب و باکیفیت نیاز دارید تا بازده عملیاتی را افزایش دهید.

اگر در داخل انبار کار می‌کنید، می‌توانید از لیفتراک‌های برقی که سر و صدای کمتری دارند، ماشین‌هایی با لاستیک‌های کوشن که شعاع چرخش کمتری دارند و نرم تر کار می کنند، یا لاستیک ساخته شده از مواد پلی‌اورتان که برای جاده‌های آسفالت عالی هستند، استفاده کنید.

برای عملیات در فضای باز، بهترین انتخاب شما لیفتراک های دیزلی ساخته شده برای زمین های ناهموار یا بالابرهای با تایر پنوماتیک است که برای عملیات سنگین در آسفالت، شن و یا جاده های آسفالت نشده ساخته شده اند.

 

  1. هرگز لیفتراکی را که حداکثر ظرفیت آن همچنان از نیاز شما پایین تر است را انتخاب نکنید.

انتخاب ظرفیت بالابر مناسب، مستلزم آگاهی از عواملی است که انبارگردانی یک شرکت موفق را می سازد و حمل بار و سرعت جابجایی را در سطح عالی  حفظ می کند؛ بنابراین شما می بایست موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • موجودی و میزان بار
  • وزن بار (از متوسط ​​تا سنگین ترین)
  • ظرفیت بالابر (از متوسط ​​تا سنگین ترین بار)
  • عرض بار

 

  1. بالاترین نقطه ای که لیفتراک باید به آن برسد چیست؟

سطح دسترسی مهم است زیرا بر ظرفیت بار شما تأثیر می گذارد. عامل اصلی که باید در نظر بگیرید، چیدمان انبار شما است.

یک اطلاعات مهم این است که متوسط ​​لیفتراک ها تا ارتفاع هشت تا بیست فوتی بالا می روند که شما را به ارزیابی موارد زیر هدایت می کند:

  • ارتفاع بالابر معمولی
  • بالاترین نقطه قابل دستیابی
  • محدودیت های احتمالی ارتفاع

برای عملکرد صحیح، باید از استفاده از لیفتراک های آسیب دیده، خودداری کنید. به طور خلاصه، شما برای انبار خود به یک لیفتراک نیاز دارید که بتواند حتی به بالاترین نقطه بدون آسیب رساندن برسد.

انواع مختلفی برای استفاده در فضای باز و داخلی وجود دارد. لیفتراک های برقی وجود دارد که تا 9 متر می رسند، در حالی که نوع دیزلی می تواند به بالای 11 متر برسد.

انتخاب نوع لیفتراک

  1. انتخاب نوع لیفتراک (لیفتراک برقی یا احتراق داخلی)

الکتریکی و احتراق داخلی به نوع قدرت و سوخت مورد نظر شما در لیفتراک اشاره دارد. علاوه بر این، انبار شما می تواند از هر دو نوع لیفتراک بهره مند شود، اما این بستگی به حمل بار دارد.

 

لیفتراک برقی

یک لیفتراک برقی برای انبار شما در ابتدا هزینه بیشتری خواهد داشت، اما در مقایسه با بالابرهای گازی و دیزلی دارای مزایای برتر مانند هزینه عملیات کمتر در ساعت و از نظر سوخت است.

لیفتراک های برقی به راحتی در اطراف حرکت می کنند و قدرت کافی برای یک شیفت هشت ساعته را فراهم می کنند و به دلیل بهره وری آلایندگی صفر و عملکرد بی صدا برای استفاده در داخل خانه ایده آل هستند.

بسته به هزینه برق، یک باتری استاندارد برای هر بار شارژ حدود 3 یورو هزینه دارد. ساعات شارژ بر اساس مدل لیفتراک از سه تا دوازده ساعت متغیر است.

ظرفیت لیفتراک های برقی کوچکتر بیش از 60 کیلوگرم است و بیشتر برای بارهای سبک از جمله غذا، کتاب، لباس و غیره استفاده می شود.

لیفتراک احتراق داخلی

لیفتراک های احتراق داخلی با سوخت های مختلفی مانند بنزین، گازوئیل، پروپان و گاز طبیعی فشرده کار می کنند. لیفتراک های احتراق داخلی ارزان تر از برقی هستند، اما هزینه بیشتری برای کارکردن در ساعت دارند.

ظرفیت بالابری آنها تا 60 تن است که گفته می شود مزیت اصلی آن است. معمولاً در فضاهای بیرونی استفاده می شوند اما علیرغم  سر و صدای زیادی که دارند، به دلیل ظرفیت بار نسبتاً زیاد، خدمات طولانی و جابجایی سریع در فضاهای داخلی نیز استفاده می شوند.

 

  1. با یک ارائه دهنده لیفتراک که می تواند خدمات نگهداری و تامین قطعات اصل را تضمین کند، معامله کنید.

لیفتراک های خراشیده و آسیب دیده، کارکرد بالا یا بد نگهداری شده قطعا برای کار در انبار شما مضر هستند. در نتیجه، مهم است که یک نمایندگی معتبر را انتخاب کنید که بتواند تعمیر و نگهداری مناسب و ارزیابی ماشین آلات را انجام دهد.

با توجه به موارد زیر می توانید خدمات مناسب را پیدا کنید:

 

موارد تعیین کننده انتخاب صحیح لیفتراک

اندازه لیفتراک

اندازه لیفتراک ها بسته به عملکرد آنها متفاوت است. اگرچه آنها ماشین های همه کاره هستند، شما به اندازه مناسب برای کار نیاز دارید.

لیفتراک های استاندارد معمولاً بین 4 تا 7 فوت (1.2-2.1 متر) عرض و 8 تا 10 فوت (2.43-3 متر) طول دارند. طول لیفتراک در فضای باز یا زمین ناهموار می تواند بیشتر از 10 فوت (بیش از 3 متر) باشد، در حالی که لیفتراک های راهروی باریک مانند واکی استاکر و لودرهای جانبی می توانند کمتر از 5 فوت (1.5 متر) باشند. با این حال، اگر از لیفتراک در یک انبار استفاده می کنید، مهم است که عرض راهرو را در نظر بگیرید. لیفتراک‌های تعادلی استاندارد برای چرخاندن، هدایت و جابجایی پالت‌ها به راهروهایی به عرض تقریباً 13 فوت (4متر) نیاز دارند.

اندازه گیری دیگری که باید در نظر گرفت ارتفاع است. بیشتر لیفتراک های استاندارد می توانند به ارتفاع بین 10 تا 15 فوت (3-4.5 متر) برسند، اما لیفتراک های ویژه مانند تله هندلر بسته به اندازه تله هندلری که انتخاب می کنید می توانند تا ارتفاع 55 فوت (16.76 متر) بلند شوند.

 

مشخصات فنی لیفتراک

در حالی که اندازه نقش مهمی ایفا می کند، طراحی لیفتراک به آن اجازه می دهد تا وزن قابل توجهی را تحمل کند. عناصر کلیدی یک لیفتراک که باید در نظر گرفته شود شامل ظرفیت بالابر، مرکز بار و پایداری آن است. لیفتراک ها در هر دسته توانایی های متفاوتی دارند که باید هنگام انتخاب به آنها توجه کرد.

  • ظرفیت بالابر: مقدار وزنی که یک لیفتراک می تواند با خیال راحت حمل کند و در عین حال ثابت بماند
  • مرکز بار: فاصله از دوشاخه ها تا مرکز ثقل بار. بسته به وزن بار، زاویه بالابر و زاویه شیب متفاوت است
  • مثلث پایداری: ناحیه زیر لیفتراک که مرکز ثقل را حفظ کرده و از واژگونی وسیله نقلیه جلوگیری می کند.

لیفتراک برای انبار شما – خرید یا اجاره؟

هنگام انتخاب یک لیفتراک برای انبار خود، باید بالاترین ارزش را برای پول و شرایط انبار سفارشی عمومی قائل شوید. به عنوان توضیح، اجاره لیفتراک در مقایسه با هزینه های اولیه بالا به معنای کاهش هزینه است. شرکت های کوچک آن را به عنوان یک راه حل کوتاه مدت ایده آل می دانند.

صاحبان شرکت ها معمولاً اجاره را مقرون به صرفه ارزیابی می کنند، اما با توجه به هزینه های مداوم لیفتراک مانند سوخت، لاستیک، نگهداری، بهره برداری و سرویس، ممکن است هزینه های اجاره نسبت به خرید لیفتراک، در پایان یکسان یا بزرگتر از هزینه های اولیه باشد. اگر تصمیم به اجاره دارید، همیشه سعی کنید از یک ارائه دهنده حرفه ای اجاره نمایید و مطمئن شوید که پیش از اجاره دادن، لیفتراک تعمیر و نگهداری مناسب را دریافت کرده است.

 

صحبت آخر

هنگام انتخاب لیفتراک مناسب با پروژه شما، باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید تجهیزات انتخابی شما کارآمد و ایمن عمل می کنند:

  • ظرفیت را تعیین کنید. چقدر وزنه برای بلند کردن نیاز دارید؟
  • ثبات محل کار را محاسبه کنید. آیا زمین می تواند لیفتراک را نگه دارد؟
  • ارتفاع فضا را اندازه گیری کنید. آیا لیفتراک شما می تواند از راهروها عبور کند؟
  • نوع سوخت صحیح را انتخاب کنید. آیا به لیفتراک برقی یا سوختی نیاز دارید؟
  • زمین را تجزیه و تحلیل کنید. آیا سطح صاف است یا ناهموار؟

انواع لیفتراک از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند، از نوع سوخت و ترکیب تایر گرفته تا ظرفیت و ارتفاع بالابر؛ و در نظر گرفتن این عوامل هنگام انتخاب مدل مهم است. لیفتراک ها با توانایی بلند کردن و حمل مواد در اندازه های مختلف، ماشین های ارزشمندی در هر فضای کاری هستند.

در نهایت، اگر می‌خواهید لیفتراک مناسب برای انبار خود پیدا کنید، جزئیات کسب ‌و کار، شرایط انبار خود، معیارهای رفع نیاز کارخانه و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن کالاها را در نظر بگیرید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366