راهنمای ایمنی لیفتراک در زمستان

راهنمای ایمنی لیفتراک در زمستان

اگر محل کار، شما برای حمل و نقل مواد و بارها از یک قطعه داخلی (لیفتراک انبار) و یک قطعه خارجی (از جمله بارانداز در فضای باز که در آن محموله های ورودی را دریافت می کنید) استفاده می کنید، در این صورت الزامات ایمنی و بهره وری شما ممکن است کمی پیچیده باشد، به خصوص اگر در آب و هوای سرد در حال کار باشید. نگهداری از لیفتراک و ایمن نگه داشتن اپراتورها وظیفه ای است که در درجه اول بر عهده شماست. اما کارمندان شما کسانی هستند که باید خطرات مربوط به آب و هوا را بشناسند و بدانند چگونه از آن ها اجتناب کنند. در اینجا چند عنصر کلیدی برای “راهنمای ایمنی لیفتراک در زمستان” آورده شده است.

نکات نگهداری صحیح از لیفتراک در زمستان

  • داشتن برنامه آموزشی لیفتراک برای اپرتورها

از اپراتورهای لیفتراک (حتی کارگران باتجربه) انتظار نداشته باشید که اصول عملکرد لیفتراک در هوای سرد را درک کنند بخصوص اگر هرگز در انواع مختلف لیفتراک یا زمین های ناهموار آموزش داده نشده اند. کسب اطلاعات لازم برای برخی موارد تجربی نیست، و اگر به کارگران خود اجازه دهید فقط از طریق تجربه در شیب های یخی حرکت کنند، ممکن است هزینه زیادی از نظر آسیب به شخص و لیفتراک بپردازید. جلسات آموزشی را قبل از رسیدن زمستان برگزار کنید و به اپراتورها اجازه ندهید تا زمانی که دوره‌ هایی را که شما ارائه می‌ دهید گذرانده و گذرانده باشند، پشت کنترل ‌ها قرار بگیرند.

  • دادن زمان لازم به اپراتور برای استراحت

به کارمندان اجازه دهید در محل مناسب در طول شیفت کاری خود گرم شوند و اگر از استراحت استفاده نمی کنند، یک خط مشی اجرایی اعمال کنید. زیرا، گذران چند دقیقه از هر ساعت کار در فضای باز نه تنها مشکل ساز بوده بلکه باعث افزایش بهره وری و ایمنی می شود.

  • آموزش لازم جهت تعمیر و نگهداری لیفتراک در هوای سرد

اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما علائم یک مشکل، تعمیر و نگهداری در هوای سرد (مثلاً کاهش عمر باتری) را تشخیص می دهند. به این ترتیب، مسائل جزئی را می توان به سرعت حل کرد و لیفتراک ها مجبور نیستند برای مدت طولانی بلااستفاده باقی بمانند.

نکات نگهداری صحیح از لیفتراک در زمستان

  • مد نظر قرار دادن آب و هوا برای اجاره یا خرید لیفتراک

تصمیم شما برای اجاره یا خرید لیفتراک ممکن است مهم ترین تصمیمی باشد که می گیرید. هزینه های منحصر به فرد خرید (پرداخت بهره، نگهداری طولانی مدت، مسئولیت در طول سال) را در مقابل هزینه های منحصر به فرد اجاره (سابقه مکانیکی ناشناخته، مدت اجاره کوتاه مدت، عدم کنترل بر نحوه نگهداری کامیون ها یا عدم کنترل کامیون ها) بسنجید. اگر از لیفتراک های خود فقط به صورت پراکنده در زمستان استفاده می کنید، اجاره کردن می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

  • انتخاب صحیح مدل لیفتراک

اگر تصمیم به خرید دارید، بالابری با کنترل کشش، هندلینگ، کابین بسته و سیستم پایداری انتخاب کنید که به کارکنان شما کمک می کند تا در شرایط زمستانی به راحتی از آن استفاده کنند. قبل از اینکه روی یک مدل خاص سرمایه گذاری کنید، همه جزئیات از منبع سوخت گرفته تا نیازهای تعمیر و نگهداری و دید 360 درجه اپراتور را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری برای ایمنی کارکنان ممکن است هزینه مالی کمی به همراه داشته باشد.

  • فاکتور اندازه، عرض و مشخصات لیفتراک

عرض راهروهای انبار شما چقدر است؟ ارتفاع قفسه های شما چقدر است؟ یک بالابر با ظرفیت کمتر (از نظر اندازه و استحکام) ممکن است برای جابجایی بار به تعداد دفعات بیشتری از حمل و نقل نیاز دارد و اگر این جابجایی ها در زمستان باشد منجر به فرسودگی و خستگی بیشتر لیفتراک و کارمندان در سرما است. از طرف دیگر استفاده از یک لیفتراک بزرگتر می تواند به معنای خطرات و آسیب بیشتر در صورت سر خوردن یا برخورد با موانع باشد.

  • تعیین محیط کار

لیفتراکی که انتخاب می کنید می تواند برخی از خطرات احتمالی زمستان را از محل کار کاهش دهد یا حذف کند، اما انتخاب لیفتراک، تنها گزینه شما نخواهد بود. شما همچنین می توانید برای افزایش یکپارچگی سطح،. به جای بتن مسطح، سنگریزه را امتحان کنید. به جای آستانه های مرطوب که می توانند به راحتی یخبندان شوند، روکش هایی نصب کنید که از زمین در برابر بارش محافظت می کند. با تغییر چشم انداز، بهبود دید، کوتاه کردن مسافت سفر و غیره، منطقه را برای کارگران و لیفتراک ها ایمن تر کنید.

  • تمرکز بر ایمنی

بهره وری مهم است، اما در جلسات آموزشی خود بیش از هر چیز بر ایمنی تاکید کنید. شرایط یخبندان می تواند یکپارچگی سطح را از بین ببرد و منجر به لغزش، سر خوردن، واژگونی، دید ضعیف، پیچیدن ضعیف و نقاط خطر در نقاط انتقال بین تنظیمات داخلی و خارجی شود. قبل از اینکه روی مسائلی مانند تایرهای زمستانی لیفتراک یا تعمیر و نگهداری باتری تمرکز کنید، مطمئن شوید که کارمندان شما از تکنیک های رانندگی ایمن استفاده می کنند.

  • آسان کردن عملیات برای اپراتور

هر خطر احتمالی برای ایمنی و بهره وری با ناراحتی و حواس پرتی کارمندان بزرگتر می شود. یخ زدن بدن، بی‌حس شدن دست‌ها و پاهای بدون محافظت می‌تواند منجر به عملکرد کند و ضعیف اپراتورها شود و به دلایل مختلف نرخ تصادف را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که اپراتورهای شما از محافظ مناسب زمستانی (لباس، کلاه و دستکش) برخوردار هستند و مطمئن شوید که نحوه استفاده از تنظیمات دمای کابین را می دانند.

راهنمای ایمنی لیفتراک در زمستان

جمع بندی

طبق مطالب ذکر شده در بالا، بهره برداری از لیفتراک در شرایط زمستانی می تواند چالش هایی را هم برای سلامت و ایمنی اپراتورها و هم برای کارایی خود لیفتراک به همراه داشته باشد. هنگامی که مدیران یا شرکت ها جهت تهیه لیفتراک و آموزش های لازم برای ایمنی بیشتر کارمندان در زمستان دچار اشتباه شوند، محصول ممکن است خراب یا گم شود، و بدتر از آن، کارمندان ممکن است متضرر شوند، لیفتراک ها سر بخورند یا واژگون شوند، که می تواند به افراد و تجهیزات آسیب برساند. به همین جهت در اینجا چند نکته برای عملکرد لیفتراک در آب و هوای زمستانیی مود بررسی قرار گرفت که بر آموزش و رفتار کارکنان متمرکز بود و همچنین چند نکته را که بر تعمیر و نگهداری و ویژگی‌ های لیفتراک تأکید دارند، مرور شد که همه این نکات به شما کمک می کند تا انتخاب صحیح و عملکرد مناسبی را اتخاذ کنید که در تمامی موارد شرکت تامین دنیای هوشمند که به واردات قطعات لیفتراک های مختلف از جمله لیفتراک سپاهان می پردازد جزو برترین شرکت های با سابقه در ایران است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366