خرید لیفتراک دست دوم

خرید لیفتراک دست دوم

لیفتراک برای هر کسب و کاری که دارای عملکرد حمل و نقل مواد است و نیاز به جابجایی مواد با وزن بیش از 200 پوند یا 300 پوند و بلند کردن یا برداشتن آن از یک قفسه ذخیره سازی دارد، تقریباً اجباری است. با این حال، نیازهای جابجایی مواد می‌تواند از یک کسب ‌و کار نسبت به کسب ‌و کار دیگر بسیار متفاوت باشد، به این معنی که تقاضاهای یک لیفتراک نیز می‌ تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. اگر کسب و کار شما به آخرین زنگ ها و سوت ها نیاز ندارد و اگر به صورت تمام وقت از لیفتراک استفاده نمی کنید، یک لیفتراک دست دوم ممکن است انتخاب هوشمندانه ای برای محل کار و سازمان شما باشد. اما آیا خرید لیفتراک دست دوم برای کسب و کار شما منطقی است؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

مزایای خرید لیفتراک کارکرده

بیایید نگاهی به مزایای اصلی خرید لیفتراک دست دوم بیندازیم:

  • قیمت: مانند بازار خودروهای دست دوم، مهم ترین امتیاز برای لیفتراک های دست دوم قیمت پایین تر از خرید لیفتراک جدید است. خرید لیفتراک کارکرده به شما امکان می دهد از هزینه استهلاک دستگاه استفاده کنید و این می تواند صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد.
  • جلوگیری از استهلاک اولیه: استفاده از لیفتراک کارکرده تفاوت چندانی با لیفتراک های جدید ندارد. به محض اینکه آن ها را از فروشگاه خارج کنید، ارزش آن ها تقریباً ۲۰-۴۰ درصد در سال های اولیه کاهش می یابد. با این حال، هنگام خرید لیفتراک های کارکرده، استهلاک اولیه اهمیت زیادی ندارد.
  • ظرفیت: اگر کسب و کار کوچک شما به حدی رسیده است که دیگر نمی توانید مواد را به صورت دستی یا با پالت تراک به طور ایمن حمل کنید، یک لیفتراک جدید به بهره وری شما کمک می کند.
  • در دسترس بودن قطعات و هزینه: در یک بازار خوب و مدرن قطعات لیفتراک استفاده شده وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

مزایای خرید لیفتراک کارکرده

تعیین میزان کارکرد لیفتراک

لیفتراک ها ماشین های نیرومند و سخت هستند و دیدن لیفتراک هایی که 20 یا حتی 30 سال پیش در بازار لیفتراک های دست دوم ساخته شده اند، غیر معمول نیست. مدت زمان استفاده واقعی از لیفتراک مهم تر از سن واقعی آن است. تقریباً همه لیفتراک‌ها دارای «زمان‌سنج» هستند و متوجه می‌شوید که «ساعت‌ها» معادل مسافت پیموده شده برای یک لیفتراک است. درست مانند یک خودروی دست دوم، هر چه ساعت یا مسافت پیموده شده بیشتر باشد، به پایان عمر مفید آن نزدیک تر است. و درست مانند خودروهای دست دوم، میزان مسافت پیموده شده ای که خریدار مایل به پذیرش آن است به نحوه برنامه ریزی آن ها برای استفاده از وسیله نقلیه و کاربرد آن بستگی دارد. برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه چه ساعاتی ممکن است برای کسب و کار شما قابل قبول باشد، توصیه می کنیم از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • استفاده کم: یک کسب و کار کوچک که ممکن است فقط 3 تا 5 ساعت در هفته به لیفتراک برای پذیرش و تحویل بار نیاز داشته باشد، می تواند از دستگاهی با کارکرد بین 15000 تا 20000 ساعت، کار کند.
  • استفاده متوسط: اگر پیش بینی می کنید از لیفتراک خود 3 تا 5 ساعت در روز استفاده کنید، ماشینی را با حداکثر 15000 ساعت کارکرد، هدف قرار دهید.
  • استفاده روزانه سنگین: اگر 8 تا 10 ساعت در روز به لیفتراک نیاز دارید، بهترین گزینه خرید نو یا اجاره است.

نکات خرید لیفتراک دست دو

اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نیاز دارید، انتخاب لیفتراک مناسب دشوار است. در اینجا فهرستی مفید و خلاصه در رابطه با مواردی که اغلب نادیده گرفته می شوند، آورده شده است:

  • ظرفیت: یکی از موارد مهم این است که لیفتراک شما به چه مقدار وزن برای بلند کردن نیاز دارد.
  • کشش: لیفتراک شما چقدر باید بار را بلند کند.
  • ابعاد خارجی: بدیهی است که شما به یک لیفتراک مناسب نیاز دارید و پاسخ به این سوال مهم است که عرض و ارتفاع ورودی بارگیری وسیله شما چقدر است؟.
  • آیا لیفتراک شما فقط در داخل خانه استفاده می شود یا در داخل و خارج از منزل؟
  • لیفتراک ها دارای موتور الکتریکی یا موتور احتراق داخلی هستند. آیا فضای کافی و خدمات الکتریکی برای ایستگاه شارژ دارید یا می توانید به راحتی و البته به طور قانونی مخزن ذخیره خارجی گازوئیل یا LPG داشته باشید؟
  • انواع تایر: لاستیک لبفتراک های فشاری پلی اورتان فقط برای استفاده در داخل ساختمان هستند. تایرهای بالشتکی را می توان در داخل یا خارج از خانه استفاده کرد اما به سرعت روی سطوح ناهموار فرسوده می شوند. لاستیک های پنوماتیک مشابه لاستیک های کامیون خودرو هستند و عمدتاً برای استفاده در فضای باز هستند.
  • شعاع چرخشی: عرض راهروهایی که لیفتراک شما در آن کار می کند را بدانید و مطمئن شوید که می تواند بچرخد تا با خیال راحت به قفسه ها نزدیک شود.

نحوه بررسی لیفتراک دست دوم پیش از خرید

هنگامی که برای اولین بار لیفتراک را می بینید، می توانید یک بازرسی سریع داشته باشید همان طور که با یک ماشین انجام می دهید. برای مثال می توانید سوال هایی این چنینی از خود بپرسید که وضعیت لاستیک ها و مهره ها چگونه است؟ آیا آسیب بیش از حد و رنگ خراشیده یا زنگ زدگی وجود دارد؟ آیا لکه های روغن یا مایع قابل مشاهده است؟ آیا سایبان نشانه هایی از آسیب و واژگونی را نشان می دهد؟

پس از آن به مهارت نیاز دارید و باید عناصر کلیدی زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • دکل و چنگال: به دنبال ترک ها، خمیدگی ها یا سایر معایبی باشید که ممکن است در اثر حمل بارهای بالاتر از ظرفیت ایجاد شده باشند. دکل لیفتراک را از نظر وجود ترک یا جوش بررسی کنید و مطمئن شوید که پین‌های دکل و سیلندرهای شیب و جابجایی جانبی بدون هیچ نشانه‌ای از نشتی محکم هستند.
  • ریل دکل، زنجیر و شیلنگ: ترک، جوش و اعوجاج در ریل باید مورد توجه قرار گیرد. زنجیر نباید دارای گیره یا قلاب باشد. شیلنگ ها نباید هیچ نشانه ای از نشتی نشان دهند و باید تا حدودی انعطاف پذیر باشند نه سفت و محکم.
  • تست عملکردی: از صندلی راننده بالا بروید، وضعیت آن را بررسی کنید و سپس آن را روشن کنید. به صداهای غیرعادی که از محفظه موتور می آیند (لیفتراک های آی سی) گوش دهید. دکل را بالا، کج و پایین بیاورید. عملکرد تغییر سمت چپ و راست را تست کنید. رانندگی متناوب به جلو و عقب را در شکل هشت برای تست هندلینگ و ترمز انجام دهید. همچنین بهتر است یک مکانیک لیفتراک مجرب همراه خود داشته باشید تا نظر او را بپرسید.

علاوه بر موارد ذکر شده ایمنی لیفتراک دست دوم نیز بسیار مهم است. بر اساس گزارش اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای، لیفتراک ها مسئول 85 تصادف مرگبار در سال هستند که این آمار مجموعاً 34900 جراحت جدی و 61800 جراحت غیر جدی را شامل می‌شود. در ایالات متحده، 11٪ از تمام لیفتراک های فعال هر ساله درگیر تصادفات حین کار می شوند.

با توجه به این آمارهای نگران کننده، ایمنی کامیون بالابر در یک محل کار ضروری است. به جای قرار دادن کارکنان در موقعیت‌های بالقوه خطرناک با ماشین‌آلاتی که ممکن است ندانند چگونه کار کنند، می‌توان از کلاس ایمنی عملیات لیفتراک برای ارائه آموزش‌های اولیه دقیق استفاده کرد. اگرچه ممکن است تعطیل کردن شغل برای ارائه آموزش لیفتراک غیر منطقی به نظر برسد، اما چندین مزیت ضروری وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است:

  • صرفه جویی در هزینه: آموزش منظم نحوه استفاده از لیفتراک و ایمنی به کاهش قابل توجه هزینه های بیمه کمک می کند و همچنین می تواند به کاهش ساییدگی و تخریب تجهیزاتی کمک کند که می تواند منجر به از مختل شدن کار شود.
  • ارتقاء ایمنی محل کار: مربیان کلاس لیفتراک تخمین می زنند که آموزش ماشین آلات می تواند عملکرد و ایمنی اپراتور را تا 70٪ بهبود بخشد زیرا اکثر تصادفات لیفتراک در نتیجه خطای اپراتور است.
  • رعایت مقررات دولتی: قانون اجباری می کند که کارفرما باید اطمینان حاصل کند که کارکنان توانایی لازم برای راه اندازی یک لیفتراک صنعتی برقی با اقدامات احتیاطی لازم را دارند. نقض این آموزش می تواند منجر به جریمه ای با مبلغ بسیار بالا شود.

کلاس های آموزشی ایمنی حین استفاده از لیفتراک در تعدادی از شرکت های تولید لیفتراک و سازمان ها در دسترس است. کلاس ایمنی عملیات لیفتراک معمولی ممکن است شامل موضوعات زیر باشد:

  • آشنایی با بالابر
  • فیزیک بالابر صنعتی
  • نحوه عملکرد بالابر
  • ایمنی لیفتراک
  • نحوه تعمیر و نگهداری بالابر
  • نحوه سوخت گیری و شارژ لیفتراک

از کجا لیفتراک کارکرده خریداری کنیم؟

خبر خوب این است که بازارهای زیادی برای لیفتراک های دست دوم وجود دارد. خبر بد این که آن ها ممکن است محلی و در دسترس شما نباشند. با این حال، بهترین گزینه برای شما، به خصوص اگر به گارانتی و بسته خدمات علاقه مند هستید، تماس با نمایندگی های موجود در محل زندگی خودتان است. درست مانند دلالان خودرو، نمایندگی ‌های لیفتراک معاملات را می‌ پذیرند و اغلب موجودی ‌های خوبی از وسایل نقلیه دست دوم دارند. نمایندگی‌ها همچنین می‌توانند گزینه‌ هایی را به شما ارائه دهند که اکثر منابع دیگر نمی ‌توانند. ممکن است هنوز گارانتی برای لیفتراک مورد نظر شما باقی مانده باشد و اگر گارانتی وجود نداشته باشد، معمولاً می توانند یک گارانتی طولانی مدت محدود به شما ارائه دهند. آن ها همچنین می توانند قراردادهای اجاره، تامین مالی و قراردادهای خدمات بلند مدت ترتیب دهند. مشکل خرید آنلاین سختی خرید بدون بررسی حضوری است هر چند که ممکن است قیمت‌ها معمولاً کمتر از قیمت در نمایندگی باشد.

جمع بندی

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد، شما می توانید با توجه به نیاز خود از لیفتراک دست دوم استفاده کنید. با توجه به پیشرفت صنعت و توسعه بازارهای جهانی این لیفتراک ها به صورت حضوری و آنلاین در دسترس هستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید هر چند که خرید حضوری به دلیل بررسی لیفتراک توسط خود شخص و ضمانت نمایندگان منطقی تر است اما هزینه پرداخت شده توسط خریدار نسبت به خرید آنلاین بیشتر خواهد بود. موارد زیادی برای خرید بالابر دست دوم حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد از جمله کاهش هزینه و استهلاک برای خریدار که مهم ترین مزیت آن است اما سلامت لیفتراک دست دوم، نوع نیاز و حفظ ایمنی برای اپراتور را باید مد نظر قرار داد. مهمترین نکته ای که باید در مورد لیفتراک ها به خاطر بسپارید این است که اپراتورها آموزش کامل و مناسبی را دریافت می کنند تا اطمینان حاصل شود که می توانند رانندگی کنند و آن را به شیوه ای ایمن و صحیح کنترل کنند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366