راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

باطری لیفتراک یکی از مهمترین قطعات لیفتراک برقی است. اکنون به منظور افزایش کارایی لیفتراک‌ها باید از بهترین باطری استفاده نمود و از میان هزاران عنصر و پارامتری که در خرید لیفتراک برقی به چشم می خورد، می توان به عدم وجود آلودگی محیطی و آلودگی صوتی، قابلیت استفاده در محیط‌های بسته و باز و افزایش قدرت مانور در فضاهای کوچک اشاره کرد. مهمترین پارامتر آن باطری است که هزینه سوخت لیفتراک را تا حد زیادی کاهش می دهد و به گفته کارشناسان باطری آن یکی از مهم ترین قطعات لیفتراک برقی است که در این مطلب قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی آشنا کنیم.

راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

برای خرید باطری لیفتراک به اطلاعاتی نیاز دارید که در مرحله اول مشخصات فنی لیفتراک خود شامل برند، مدل و تناژ لیفتراک را تهیه کنید. در مرحله بعد باید بدانید که در لیفتراک شما از چه ولتاژی استفاده شده است. لیفتراک‌های برقی می توانند از باطری‌های متنوع حداقل 24، 36، 48 و حداکثر 80 ولت استفاده کنند.

اگر ولتاژ باطری لیفتراک خود را نمی دانید، می توانید با شمارش تعداد سلول‌های باطری داخل جعبه خود، این ولتاژ را دریافت کنید. ابعاد جعبه باطری خود را اندازه گیری کنید. طول، عرض و ارتفاع جعبه باطری لیفتراک برقی خود را به دقت اندازه گیری کنید زیرا با توجه به این ابعاد سلول‌های باطری داخل جعبه قرار می گیرند.

شاخص‌های مهم که باید قبل از خرید باطری لیفتراک برقی بدانید

شاخص‌های مهم که باید قبل از خرید باطری لیفتراک برقی بدانید

شاخص‌های مهم که باید قبل از خرید باطری لیفتراک برقی بدانید

شاخص‌های مهم قبل از خرید باطری لیفتراک برقی عبارتند از :

  • ظرفیت آمپر ساعت باطری فعلی خود را جستجو کنید و برای به دست آوردن حداکثر توان و ساعات کار دستگاه، باطری لیفتراک خود را کامل شارژ کنید
  • حداقل وزن باطری لیفتراک را تعیین کنید و برای یافتن حداقل وزن باتری لیفتراک برقی خود می توانید به دفترچه راهنمای لیفتراک مراجعه کنید و یا آن را از فروشنده تهیه کنید زیرا نصب باطری با وزن کم یا زیاد باعث بروز ایرادات جدی برای لیفتراک برقی می شود.
  • نوع اتصال باطری و موقعیت اتصالات و نحوه بستن کابل‌ها در لیفتراک برقی را بازبینی کنید.
  • باطری در چه جعبه ای قرار می گیرد و آن را مورد بررسی قرار دهید
  • طول کابل باطری چقدر باید باشد؟ (در صورت شک، کابل های بلندتر را انتخاب کنید)
  • نام تجاری باطری لیفتراک برقی و محل ساخت آن را بررسی کنید. (مدارک قانونی مربوط به اصالت باطری لیفتراک برقی را حتما از فروشنده بخواهید)
  • حتما باطری را با گارانتی معتبر بخرید، همچنین توضیحات گارانتی  را مطالعه کنید و هر چه مدت گارانتی طولانی تر باشد، مطلوب تر است

نکات مهم قبل از خرید باطری لیفتراک برقی

اندازه محفظه باطری؛ ابعاد محفظه باتطی لیفتراک اغلب مطلوب است، بنابراین یافتن تناسب و تعادل بین قطعات بسیار مهم است و در نظر گرفتن نوع اتصال کابل و محل آن روی باطری نیز مهم است.

مدل‌های گوناگون لیفتراک محدودیت‌هایی برای وزن باطری دارند که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید. اغلب وزنه تعادل اضافی برای باطری در نظر گرفته می شود و برای استفاده در کاربردهای بار سنگین به دستگاه اضافه می شود.

باطری لیفتراک از نوع لیتیوم یونی بر خلاف باطری سرب اسیدی در انواع لیفتراک برقی  موجود است و در فن آوری سرب اسید، عمر باطری سه برابر افزایش می یابد و ایمنی بسیار بیشتر است و به کم ترین تعمیر و نگهداری نیاز دارد و ظرفیت انرژی آن کیلووات ساعت است که بسیار بالا می باشد

کیفیت باطری لیفتراک برقی را باید در نظر بگیرید که کیفیت باطری لیفتراک در مدل های مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد. ظرفیت مطلوب، تنظیم سرعت شارژ باتری، محافظت در مقابل رطوبت، شرایط آب و هوایی و ضربه ناشی از رفتار نادرست اپراتورهای بی تجربه لیفتراک، همه این موارد کیفیت عملکرد باطری لیفتراک برقی را تعیین می کند که باید دقت کنید.

درهنگام خرید باتری لیفتراک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

درهنگام خرید باتری لیفتراک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

درهنگام خرید باتری لیفتراک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی همیشه به ولتاژ استاندارد و همچنین آمپراژ لیفتراک که توسط سازنده اعلام می شود توجه داشته باشید در غیر این صورت با خرید باطری با ظرفیت کمتر عمر استاندارد باطری کاهش خواهد یافت و ما می گوییم که فقط در مورد باطری با قدرت استاندارد است.

کاهش زمان کارکرد لیفتراک برقی و سایر وسایل مانند باطری لیفتراک برقی را باید توجه کنید و دمای باتری در هنگام شارژ و هنگام استفاده از دستگاه افزایش می یابد که باید دقت کنید و هنگامی که باطری لیفتراک گرم می شود، تلفات در واقع افزایش می یابد.

خاموش شدن ناگهانی لیفتراک برقی و سایر ماشین آلات انبار  را در نظر بگیرید که این اتفاق حتی به دلیل ضعیف شدن اتصالات پیچ و کابل و سرب یا خوردگی اسیدی اتصالات مسی نیز رخ می دهد.

به دلیل نرسیدن ولتاژ به نقطه استاندارد قطع، شارژر قطع نمی شود زیرا کل باطری یا بخشی از باطری لیفتراک برقی نمی تواند به ولتاژ استاندارد برسد. راه اندازی مجدد درایور لیفتراک یا آویزان شدن لیفتراک برقی به دلیل افت ناگهانی ولتاژ باطری تحت بارهای سنگین یا حتی افزایش سرعت حرکت اتفاق می افتد که باید توجه کنید.

در بازدیدهای روزانه اگر باطری لیفتراک برقی از نظر ظاهری آسیب دیده باشد می توان آن را کشف کرد و بسته به نوع آسیب آن را جستجو نمود که عیوب شامل تورم سلول‌ها، سولفاته شدن پایانه ها و دمای بالای سطح جعبه باتری و خوردگی جعبه باتری  است که باید مورد توجه قرار دهید.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این تجهیزات باید به آن توجه ویژه داشت این است که افرادی که به عنوان راننده وسایل مبتنی بر سیستم ذخیره سازی برق مانند لیفتراک استفاده می شوند باید آموزش کامل ببینند و با نحوه نگهداری این محصول به طور جامع آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی و نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه نمود توضیح داده شد که با در نظر گرفتن این نکات می توانید طول عمر باطری لیفتراک خویش را افزایش دهید تا بتوانید در مدت زمان طولانی در کسب و کار خود از آن بدون هیچ مشکلی استفاده نمائید.

سوالات متداول درباره راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

  1. هنگام خرید چه نکاتی باید توجه نمود؟
    برای خرید باید به آمپر و ولتاژ آن توجه نمود. همچنین کیفیت متریال ان نیز بسیار مهم است.
  2. برای به دست آوردن ولتاژ باتری چه روشی می توان انجام داد؟
    اگر ولتاژ باطری لیفتراک خود را نمی دانید، می توانید با شمارش تعداد سلول‌های باطری داخل جعبه خود، این ولتاژ را دریافت کنید.
  3. چه عواملی کیفیت باتری را تعیین می کند؟
    ظرفیت مطلوب، تنظیم سرعت شارژ باتری، محافظت در مقابل رطوبت، شرایط آب و هوایی و ضربه ناشی از رفتار نادرست اپراتورهای بی تجربه لیفتراک، همه این موارد کیفیت عملکرد باطری لیفتراک برقی را تعیین می کند که باید دقت کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366