جک پالت دستی

انواع جک پالت دستی

لیفتراک دستی یا جک پالت دستی نوعی جک صنعتی است. وظیفه این وسیله بلند کردن ابزار های مختلف در فروشگاه زنجیره ای، سردخانه کارخانه و انبار و مکان های دیگر است. این ابزار انواع متفاوتی دارد و قادر به لیفت کردن و نیز حمل و نقل اجسام سنگین هست. در این مقاله به معرفی ویژگی ها، انواع و مزایای استفاده از جک پالت دستی می پردازیم. با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: لیفتراک دستی

مشخصه های جک پالت دستی

از این جک تحت عناوین Pullet Truck ، پالت تراک و Pullet Jack نیز یاد می کنند. این کالا دارای انواع متفاوتی در بازار است. این تنوع به سبب مکانی که از آن استفاده می کنند و میزان کارآمدی این ابزار است. در حال حاضر این محصول در بازار بسیار متقاضی دارد و در فروشگاه ها و سایت های اینترنتی می توان به راحتی به خرید آن اقدام نمود.

این جک دارای شاخک فلزی ثابت است که مستحکم و بادوام اند. این وسیله همچنین چرخ هایی برای حرکت دارد و می تواند به ارتفاع 20 سانت بارها را از سطح زمین بالا ببرد. از این وسیله به ویژه در انبار استفاده می شود. پالت تراک با استفاده از سیستم جک روغنی قادر است اجسام را بالا برده و لیفت نماید.

در این جک پیستون‌ها از طریق رها سازی دسته ترمز روی نوار دسته، قابل کنترل و هدایت هستند. از این وسیله جهت حمل کردن پالت و بارهای کم حجم در مسیرهای کوتاه می توان استفاده نمود. این ابزار شکل ساده لیفتراک هست. عمدتا از جک پالت دستی جهت بار زدن و یا تخلیه بار کامیون استفاده می کنند.

این ابزار در دو نوع دستی و برقی با سایزها و تناژهای متنوع و انواع مختلف در بازار موجود است. قبل از آن که برای اجاره این جک یا خرید آن به شکل حضوری یا اینترنتی اقدام کنید بهتر است انواع آن و کاربردهای مختلف شان را بشناسید تا در هنگام خرید متضرر نگردید.

مشخصه های جک پالت دستی

مشخصه های جک پالت

انواع جک پالت دستی

این جک دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. باسکولی
    این نوع جک به ترازوی دیجیتالی مجهزند و قادرند وزن هر بار را به شما نمایش دهند. این نوع جک با باتری کار می‌کند و از ضمیمه چاپگری برخوردارند تا وزن کالا یا سایر اطلاعات مدنظرتان را چاپ نمایید. از آنها در کارخانه و بارگیری استفاده می شود.
  2. قابل تنظیم
    شاخک‌های این مدل مجدداً قابل تنظیم هستند. از طریق این جک می توان بارهای زیاد یا باریک را حمل کرد.
  3. همه جا رو
    این نوع جک چرخ‌های بزرگی دارد که امکان کنترل سطوح ناهموار را ممکن می کند. بدنه ای مستحکم دارد و بسیار سبک است. چرخ های پهن و پایه‌های ضربه گیر دارد تا در کف های ناهموار مورد استفاده باشد. از آن در فضای باز و طبقاتی که هموار نیستند استفاده می شود.
  4. مینی
    با این نوع به راحتی می توان مانور دارد و بارهای کم حجم و کوچک را راحت جابه جا کرد.
  5. رول بر
    این جک جهت حمل و نقل رول‌های کاغذ و سلفون استفاده می‌شود.
  6. گالوانیزه
    به نوع جک، استیل هم می گویند. جنس آن فلزی بوده و در برابر خوردگی و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. در سردخانه‌ و انبارهایی که رطوبت دارند می تواند پر کاربرد باشد.
  7. عریض
    از آن جهت حمل و نقل اشیای دارای عرض بیش از 53 همچون یخچال می توان استفاده کرد.
  8. استاندارد
    از این جک در بیشتر انبارها و هر موردی استفاده می شود.
  9. شاخ بلند
    از آن می توان به منظور حمل اشیای دارای طول بیش از 120 سانتی متر استفاده کرد.
  10. قیچی
    جک قیچی از بهترین جک هاست. اگر بخواهید بار به مقدار مشخصی بالا بیاید مانند حمل به داخل خودروهای باری همچون وانت مورد استفاده است.
  11. باسکول دار
    این جک یک ترازوی دیجیتال و یا گاهی اوقات آنالوگ دارد و در انبارهای مواد غذایی از آن استفاده می شود.

مزایای استفاده از جک پالت دستی

  • دارای گارانتی از برندهای معتبر
  • مجهز به پمپ قابل تعمیر
  • جنس پمپ چدن –مقاوم در برابر حرارت و فشار کار بالا
  • دارای چرخ های ضد سایش هستند با طول عمر بالا
  • مجهز به چرخ آسانبر
  • دارای ضخامت بالای ورق های شاسی
  • دارای تعداد کورس های کم

قیمت جک پالت دستی

قیمت این جک ها به مواردی همچون نوع برند تولیدکننده و نسبت حمل تناژ بستگی دارد. گاهی شرکت های تولید کننده برند های غیر استاندارد این محصول را تهیه و خریداری می نمایند. در این صورت فرد خریدار بعد از مدت زمان کوتاهی با خرابی زود هنگام و یا مشکلات دیگری مواجه می شود. لذا حتما در هنگام خرید این کالا را از یک برند معتبر خریداری نمایید.

با سرچ کوتاهی در گوگل می توانید به آدرس سایت ها و فروشگاه های اینترنتی متعددی دست پیدا کنید و این محصول را با قیمتی مناسب و رقابتی با دیدن مشخصات دلخواه تان خریداری و درب منزل دریافت کنید.

قیمت جک پالت دستی 

قیمت جک پالت

نتیجه گیری

جک پالت های دستی ساده ترین شکل لیفتراک تلقی می شوند. این وسیله از طریق اتصال یک اهرم به قسمت پمپ هیدرولیک راه اندازی می شود. در فضاهای کوچک و تنگ به راحتی از آنها برای حمل و نقل بار استفاده می شود.

جک پالت های دستی در طرح و مدل های مختلف موجودند. این وسایل به نسبت نوع برقی شان از محدودیت وزن کمتری برخوردار هستند. در عین حال برای کار کردن با آنها نیازمند نیروی دست خواهید بود. گرچه این جک ها انواع متفاوتی دارند اما به یک صورت کار می کنند و می توانند در اماکن مختلف برای بارگیری و حمل و نقل مورد استفاده باشند.

سوالات متداول جک پالت دستی

آیا همه جک پالت های دستی دارای عملکرد یکسانی هستند؟ گرچه این وسیله در تناژ و انواع مختلف تولید می گردد اما عملکرد یکسانی دارند.

قبل از خرید این محصول چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ اندازه، شکل فضای کاری تان، محدودیت وزن و میزان بودجه ای که در اختیار دارید را در نظر بگیرید.

آیا امکان اجاره جک پالت ها وجود دارد؟ بله جهت کاهش هزینه می توانید نسبت به اجاره این محصول از شرکت های معتبر اقدام نمایید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366