تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک

تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک

تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک یک امر حتمی می باشد. البته که عوامل زیادی می توانند در عمر مفید باتری این نوع ماشین آلات موثر هستند، اما یکی از مهم ترین عوامل می تواند محیط کار باشد. باتری یکی از اصلی ترین قطعات در این ماشین آلات به شمار می آید. صاحبان این نوع ماشین ها باید در حفظ و نگهداری این قطعه تلاش کنند و عوامل محیطی که سبب کاهش عمر آن می شود را از بین ببرند. تا پایان همراه ما باشید تا با نحوه تاثیر عوامل محیطی بر طول عمر این قطعه آشنا شویم.

تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک

محیطی که لیفتراک در آن کار می کند، در طول عمر باتری بسیار موثر است. از آن جایی که باتری این ماشین آلات یکی از مهم ترین اجزاي آن به حساب می آید، باید در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. برای این که این باتری بتواند طول عمر بیش تری داشته باشد، باید محیط کار مناسبی برای این ماشین در نظر بگیرید. این نوع ماشین آلات را در انواع مختلفی تولید می کنند و برای هر محیط کاری، شما باید یک نوع خاص از این لیفتراک ها را انتخاب نمایید. بنابراین با توجه به محیط کار باید نمونه مناسبی از لیفتراک ها را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

بنابراین تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک بسیار زیاد است. اگر می خواهید برای انبار های کوچک که بار های نسبتا سبکی دارند لیفتراک تهیه کنید، می توانید از نمونه های دستی استفاده کنید. اما در شرایطی که می خواهید بار های سنگین را جا به جا کنید بهتر است که نمونه صنعتی را انتخاب نمایید. بنابراین نوع محیط کاری و میزان باری که توسط این ماشین آلات جا به جا می شود، در میزان طول عمر باتری این ماشین بسیار موثر می باشد.

افزایش عمر باتری لیفتراک در محیط کار

افزایش عمر باتری لیفتراک در محیط کار

افزایش عمر باتری لیفتراک در محیط کار

زمانی که به بررسی تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک می پردازیم، متوجه می شویم محیط کار می تواند در افزایش و یا کاهش طول عمر این قطعه بسیار موثر باشد. برای این که بتوانیم طول عمر باتری این دستگاه را افزایش دهیم باید، یک محیط مناسب برای حرکت لیفتراک فراهم کنید. محیط کار را با استفاده از راهکار های مختلفی می توان استاندارد کرد تا باتری این دستگاه بتواند با کیفیت بالایی کار کند. با رعایت این راهکار ها می توان شرایطی فراهم کرد که  مدت زمان بیش تری بتوان ازاین قطعه استفاده کرد. از آن جایی که این قطعه برای کار کردن، احتیاج به شارژ شدن دارد، باید شرایط مناسبی در محیط کار فراهم نمود تا باتری با صحیح ترین روش ممکن شارژ شود. با شارژ استاندارد این قطعه می توان باعث افزایش طول عمر آن شد.

ویژگی های محیط کار مناسب برای افزایش عمر باتری لیفتراک

با توجه به این که تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک بسیار زیاد است، بهتر است که با عوامل افزایش دهنده طول عمر این قطعه آشنا شویم. بهتر است که در محیط های باز از لیفتراک های بزرگ استفاده کنید تا باتری طول عمر بیش تری داشته باشد. از طرفی محیط کار باید مرتب و سازمان دهی شده باشند تا لیفتراک بتواند به راحتی حرکت کند و وسایل را جا به جا کند. اگر راه مناسبی برای این ماشین آلات در نظر گرفته نشده باشد، قطعا باتری آن سریع تر خراب می شود.

از طرفی در محیط کار باید اپراتور های با تجربه و حرفه ای استفاده کنید که بتوانند به خوبی لیفتراک را هدایت کنند. به صورت دوره ای باتری لیفتراک را چک کند و مطمئن شود که این قطعه به درستی کار می کند. این محیط همچنین باید کاملا خشک و تمیز باشد تا باتری بتواند طول عمر بیش تری را تجربه کند. از طرفی بهتر است که یه فضای مناسب و آزاد برای شارژ کردن و تعمیرات این قطعه فراهم شود تا اپراتور بتواند اقدامات لازم به راحتی انجام دهد.

نکات لازم برای شارژ باتری لیفتراک در محیط کار

از آن جایی که این باتری ها شارژ می شوند، باید دقت کنید که باتری را در انتهای هر شیفت کاری انجام دهید و زمانی این کار را انجام دهید که نهایتا ۷۰ درصد از شارژ آن استفاده شده باشد. دمای مایع الکترولیت داخل باطری قبل از شارژ، باید بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد باشد. بنابراین محیط کار باید دارای تهویه مناسبی باشد تا شارژ به طور کامل انجام شود. همچنین در محیط کار باید جریان مستقیم وجود داشته باشد چرا که این باتری ها تنها از این طریق شارژ می شوند. از طرفی بعد از این که باتری شارژ شد، باید در محفظه مربوطه آب بریزید. از این رو باید در محیط کار حتما آب مقطر داشته باشید تا برای پر کردن باتری از آن استفاده کنید. محیط کار شما باید دارای یک فضای بزرگ و آزاد برای شارژ کردن باتری داشته باشد که ایمنی لازم در هنگام شارژ تامین شود. همچنین توجه داشته باشید که برای شارژ کردن این قطعه باید محیطی سر پوشیده انتخاب نمایید که باتری در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.

عوامل کاهش دهنده عمر باتری لیفتراک در محیط کار

عوامل کاهش دهنده عمر باتری لیفتراک در محیط کار

عوامل کاهش دهنده عمر باتری لیفتراک در محیط کار

با توجه به تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک، باید به نکات گفته شده توجه داشته باشید تا بتوانید طول عمر باتری را افزایش دهید. همچنین باید دقت کنید که هر عامل مضر و کاهنده طول عمر باتری را شناخته و آن را از بین ببرید. عوامل مختلفی می توانند سبب کاهش عمر باتری این دستگاه می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • استفاده از آب لوله کشی یا آب چاه برای پر کردن باتری
  • شارژ کردن باتری در محیط مرطوب
  • عدم تهویه مناسب در محیط کار
  • مناسب نبودن محیط کار با نوع لیفتراک
  • تابش مستقیم نور خورشید هنگام شارژ باتری
  • وجود گرد و غبار در محیط کار
  • گرمای شدید در محیط کار
  • عدم استفاده از اپراتور حرفه ای در محیط کار

کلام آخر

از آن جایی که تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک بسیار واضح و قطعی می باشد، باید یک محیط کار استاندارد فراهم نمود‌ که باتری بتواند در شرایطی ایده آل شارژ شده و مود استفاده قرار بگیرد. همچنین در محیط کار باید شرایط نگهداری و یا تعمیرات جزئی این قطعه فراهم شود تا از این طریق بتوان طول عمر بیش تری برای باتری رقم زد. ما در این مقاله راهکار هایی برای ارتقاء محیط کار ارائه دادیم تا باتری لیفتراک بتواند با روش هایی مناسب و استاندارد شارژ شود و از این که تا پایان همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول درباره ی تاثیر محیط کار بر عمر باتری لیفتراک

  1. آیا با تغییر شرایط محیط کار می توان طول عمر باتری لیفتراک را افزایش داد؟
    بله، اگر محیطی خشک و تمیز برای کار لیفتراک فراهم کنید که دارای تهویه مناسبی نیز باشد، قطعا طول عمر باتری افزایش می یابد.
  2. برای شارژ باتری لیفتراک محیط کار چه شرایطی باید داشته باشد؟
    باید به جریان مستقیم مجهز باشد، دارای فضایی آزاد برای شارژ کردن باشد و حتما آب مقطر برای پر کردن باتری در محیط کار وجود داشته باشد.
  3. چه عواملی سبب کاهش عمر باتری لیفتراک می شود؟
    گرمای شدید، تابش مستقیم نور خورشید و مرطوب بودن محیط کار می توانند از مهم ترین عوامل کاهش طول عمر این قطعه به حساب بیایند.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366