انواع لیفتراک بر اساس موتور

انواع لیفتراک بر اساس موتور

با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعتی، برای انجام بهتر کار و جابجایی وسایل سنگین، این نیاز را ایجاد می کند که افراد به دنبال ابزار و وسایلی باشند که این کار را برای آنها آسان کرده و بازده کاری آنها را افزایش دهد که یکی از پرکاربردترین ابزار برای جابجایی وسایل بزرگ و سنگین استفاده از لیفتراک است که انواع گوناگونی دارد که انواع لیفتراک براساس موتور تقسیم بندی می شود که در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لیفتراک بر اساس موتور آشنا کنیم تا بتوانید بهترین قطعات موتوری لیفتراک را انتخاب کنید.

انواع لیفتراک براساس موتور

انواع لیفتراک براساس موتور شامل نیروی برقی و دیزل و دوگانه سوز است که هر کدام از انواع لیفتراک مزایای زیادی دارند و لیفتراک برقی خود دارنده ویژگی های منحصر به فردی است که یکی از این ویژگی‌ها این است که هزینه شارژ باتری لیفتراک برقی بسیار کمتر از لیفتراک دیزلی است.

حرکت انواع لیفتراک برقی بسیار روان است زیرا موتور آن با باتری کوچکی کار می کند که وزن اندکی دارد و هزینه نگهداری این نوع لیفتراک‌ها بسیار بهینه و کم است، همچنین عملکرد لیفتراک های برقی با پدال انجام می شود و بدون دنده می باشد. استفاده از لیفتراک‌های دیزلی در محیط های باز توصیه می شود و راندمان بالاتری نسبت به لیفتراک‌های دیگر دارد و انواع لیفتراک دیزلی قدرت بیشتری نسبت به لیفتراک گاز سوز دارد زیرا می تواند امور و کارهای سنگین را انجام دهد.

خرید انواع لیفتراک

نمونه لیفتراک های تامین دنیای هوشمند سپاهان

انواع لیفتراک‌های دوگانه سوز در محیط های بسته و باز استفاده می شود و به این شکل است که این نوع لیفتراک‌ها صدای خیلی کمتری نسبت به لیفتراک‌های دیزلی دارند و کاتالیزور اگزوز لیفتراک‌های دوگانه سوز در دماهای بالا عملکرد بهتری نسبت به لیفتراک‌های دیزلی دارد. لیفتر‌اک‌های دوگانه سوز سرعت جابجایی، میزان شتاب و سرعت بالابری زیادی داشته و جایی برای رقابت دیگر انواع لیفتر‌اک نمیگذارد.

راهنمای خرید انواع لیفتراک

انواع لیفتراک بر اساس موتور و راهنمای خرید آنها به این شکل است که هر کدام در صنایع مختلفی کاربرد دارند و برای بالا و پایین بردن اشیای گوناگون استفاده می شود و لیفتراک دیزلی یکی از انواع لیفتراک براساس موتور می باشد و  لیفتراک‌های دیزلی کارایی بیشتری نسبت به لیفتراک‌های گازی دارند که قدرت لیفتراک دیزلی بیشتر در سراشیبی و انجام کارهای سنگین است.

  • لیفتراک دیزلی

انواع لیفتراک‌های دیزلی ابعاد بزرگی دارند و ممکن است در محیط های بسته مشکل ایجاد کنند و بهتر است در محیط های باز استفاده شود و از نظر قیمت نسبت به لیفتراک برقی قیمت بهینه ای دارد اما از لیفتراک دوگانه سوز گرانتر است همچنین هزینه نگهداری لیفتراک دیزلی نیز بالاتر از لیفتراک برقی است که هنگام خرید باید تمام این موارد را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط خویش بهترین لیفتراک را انتخاب نمائید.

راهنمای خرید لیفتراک

راهنمای خرید انواع لیفتراک

اجزای این لیفتراک دیزلی همانند سایر لیفتراک ها می باشد و تنها تفاوت آن با دیگر لیفتراک‌ها در طراحی دکل آن است که به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن برای بالا بردن بار به ارتفاع بالاتر استفاده کرد. لیفتراک دیزلی برای جابجایی و بارگیری کالاهای متنوع و گوناگون استفاده می شود که در برخی از کارخانه ها از این لیفتراک دیزلی برای حمل و نقل وسایل نقلیه نیز استفاده می شود. در صورتی که این لیفتراک دیزلی نیاز به تعمیر داشته باشد به راحتی قابل سرویس می باشد، همچنین قطعات یدکی لیفتراک دیزلی در بازار موجود است و به راحتی قابل تهیه است.

  • لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک دوگانه سوز به دلیل استفاده در محیط های باز و بسته و کارکرد آسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. موتور لیفتراک دوگانه سوز برگرفته از موتور ماشین دوگانه سوز است و قطعات آن به راحتی پیدا می شود. لیفتراک دوگانه سوز  آلاینده های کمتری را در هوا منتشر می کند و صدای اندکی را ایجاد می کند.

خرید لیفتراک دوگانه سوز

نمونه لیفتراک دوگانه سوز تامین دنیای هوشمند سپاهان

کاتالیزورهای لیفتراک دوگانه سوز در دماهای بالا و زیاد عملکرد بهتری دارد و از نظر شتاب، سرعت انتقال و سرعت بلند کردن رقیبی برای آن وجود ندارد که این نوع لیفتراک دوگانه سوز در زمستان نیاز به ضد یخ دارد و هزینه نگهداری بالایی دارد اما قیمت آن نسبت به مدل های دیگر کمتر و بهینه تر است که این یکی دیگر از راهنمای خرید لیفتراک ها می باشد.

  • لیفتراک برقی

لیفتراک برقی یکی دیگر از انواع لیفتراک براساس موتور است و راهنمای خرید آنها به این صورت است که لیفتراک برقی سازگار با محیط زیست است و دود تولید نمی کند و این لیفتراک برقی کاملا بی صدا بوده و محیط را به هیچ عنوان آلوده نمی کند.

لیفتراک برقی توسط یک باتری تغذیه می شود و باتری به عنوان وزنه تعادل عمل می کند که اندازه کوچکی دارد و حرکت آن صاف است و معمولاً هزینه شارژ باتری لیفتراک برقی نسبت به سایر سوخت ها کمتر است.

لیفتراک برقی فقط دارای گاز و ترمز و بدون دنده است، بنابراین کار با لیفتراک برقی نسبت به انواع دیگر لیفتراک راحت تر است و هزینه نگهداری انواع لیفتراک برقی نیز کمتر از لیفتراک های گازوئیلی و گازسوز است. انواع لیفتراک برقی کانتر بالابر می باشد که لیفتراک برقی هزینه شارژ و باتری بالایی دارد.

لیفتراک برقی در هنگام شارژ قابل استفاده نیست مگر اینکه باتری اضافی برای آن در نظر گرفته شود، همچنین لیفتراک برقی بهتر است در سطوح صاف استفاده شود زیرا شارژ باتری در جاده های شیب دار به سرعت تمام می شود البته این مشکل با تهیه باتری قوی قابل حل است. لیفتراک‌های برقی در مناطق رطوبتی با مشکل مواجه هستند زیرا وجود رطوبت در هوا باعث اختلال در سیم کشی آن می شود.

سخن پایانی

طراحی و تولید انواع لیفتراک بر اساس موتور در ظرفیت 1 تن تا بیش از 48 تن انجام می شود که امروزه این لیفتراک‌ها در نوع و ظرفیت‌های مختلف با لاستیک بادی و لاستیک جامد تولید می شود که کاربرد‌های متفاوتی برای صنایع فلزی، صنایع ساختمانی و انبار کارخانه ها دارد. در این مقاله در رابطه با انواع این ماشین صنعتی بیان شد و شما با در نظر گرفتن شرایط خود می توانید بهترین لیفتراک را براساس موتور انتخاب کنید که با راهنمای خرید آنها که در این مقاله توضیح داده شد می توانید مقاوم ترین لیفتراک را تهیه نمائید.

سوالات متداول درباره انواع لیفتراک بر اساس موتور

  1. منبع تغذیه لیفتراک برقی چیست؟
    منبع تغذیه لیفتراک برقی باتری می باشد.
  2. لیفتراک های دوگانه سوز برای چه محیط هایی مناسب هستند؟
    این لیفتراک ها برای محیط های بسته و باز مناسب بوده و صدای کمی ایجاد می کند.
  3. چه تفاوتی در لیفتراک های دیزلی با سایر لیفتراک ها وجود دارد؟
    تنها تفاوت لیفتراک دیزلی با دیگر لیفتراک‌ها در طراحی دکل آن است که به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن برای بالا بردن بار به ارتفاع بالاتر استفاده کرد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366