انواع سوخت لیفتراک: برقی، بنزینی، LPG، دیزلی

انواع سوخت لیفتراک

آشنایی با انواع سوخت لیفتراک: برقی، بنزینی، LPG، دیزلی

لیفتراک دارای انواع گزینه های مختلف است. نوع سوخت، ظرفیت، ارتفاع بالابر، گزینه های دکل و لیست ادامه دارد. نکته مهمی که باید هنگام خرید لیفتراک در بازار به خاطر بسپارید این است که مشاوران با تجربه ای وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم را بر اساس نیازهای حمل و نقل مواد کسب و کار خود بگیرید.

این راهنما انواع سوخت لیفتراک موجود، اهداف هر کدام و مزایای آنها را برای کاربردهای مختلف تشریح می کند. درک این اصول به یافتن لیفتراک مناسب برای تجارت و نیازهای جابجایی مواد کمک می کند.

انواع سوخت لیفتراک

انواع سوخت لیفتراک

چهار نوع سوخت اصلی برای راه اندازی لیفتراک وجود دارد: دیزلی، برقی، بنزینی و گازی. این یک تصور غلط رایج است که تنها تفاوت عمده بین انواع سوخت عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه، هزینه های جاری و اثرات زیست محیطی؛

البته هم هزینه و هم اثرات زیست محیطی مطمئناً نقش مهمی در تصمیم گیری اینکه کدام نوع سوخت برای لیفتراک هایی که کسب و کار شما استفاده می کند، دارد؛ اما آیا می دانستید که نوع سوخت مورد نیاز شما می تواند کاملاً به نوع کسب و کار شما بستگی داشته باشد؟

در این مقاله به بررسی مختصری از مزایا و معایب هر نوع سوخت می پردازیم. ما به انواع مشاغلی که ممکن است به نوع سوخت خاصی نیاز داشته باشند نسبت به سایر گزینه ها نگاه خواهیم کرد و امیدواریم به شما کمک کنیم تا متوجه شوید کدام نوع از انواع سوخت لیفتراک، برای شما و کسب و کار شما بهترین است.

 

لیفتراک برقی

لیفتراک های برقی معمولاً برای جابجایی مواد داخلی استفاده می شوند و برای سطوح صاف و بتنی ایده آل هستند. بزرگترین مزیت لیفتراک برقی باطری این است که سوخت های فسیلی را که گازهای گلخانه ای مضر ایجاد می کنند، نمی سوزاند. آنها مقرون به صرفه هستند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند که می تواند برای اپراتورها و سایر افراد در محل کار مضر باشد.

فناوری‌های جدیدی که امروزه توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در چند دهه اخیر به‌طور جهشی بهبود یافته است. باتری‌های لیفتراک از شارژ چرخه عمیق استفاده می‌کنند تا ساعت‌های طولانی‌تری کار کنند، که معمولاً یک شیفت کاری ۸ تا ۹ ساعت را پوشش می‌دهند. هزینه واقعی تجهیزات حمل و نقل مواد الکتریکی در مقایسه با سایر گزینه های سوخت گران تر به نظر می رسد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هزینه های طولانی مدت برای نگهداری و شارژ یک لیفتراک آن را به مقرون به صرفه ترین گزینه سوخت تبدیل می کند.

لیفتراک برقی

 لیفتراک ال پی جی و بنزینی

لیفتراک های LPG و بنزینی که به عنوان لیفتراک های احتراق داخلی نیز شناخته می شوند، برای حمل و نقل سنگین تر و در مناطق بیرونی مناسب تر هستند. مدل‌های کنونی از فناوری‌هایی بهره می‌برند که نسبت به قبل در مصرف سوخت کارآمدتر است. واحدهای گازسوز و بنزینی نسبت به لیفتراک با موتورهای دیزلی نرخ انتشار کمتری دارند و کربن مونوکسید کمتری تولید می کنند. لیفتراک های احتراق داخلی را می توان برای مدت طولانی کار کرد و برخلاف لیفتراک های الکتریکی که نیاز به چرخه شارژ بین استفاده دارد، می توان در صورت نیاز به راحتی سوخت گیری کرد.

لیفتراک های LPG و بنزینی اغلب با قابلیت های سوخت دوگانه در دسترس هستند که به مالکان این امکان را می دهد تا از هر نوع سوخت در لیفتراک خود استفاده کنند. LPG رایج ترین گزینه سوخت مورد استفاده است زیرا می توان آن را به راحتی تهیه کرد و به سرعت جایگزین کرد. سیلندرهای گاز قابل تعویض هستند و می توان آنها را به صورت منظم به محل کار تحویل داد. اگر به ایستگاه های سوخت گیری در محل دسترسی ندارید LPG ممکن است بهترین گزینه سوخت برای شما باشد. اگر لیفتراک با قابلیت سوخت دوگانه خریداری می کنید، لطفاً برای حفظ عملکرد موتور و لیفتراک خود، هر دو سیستم تحویل سوخت را با هر سرویسی بازرسی و سرویس کنید.

 لیفتراک ال پی جی و بنزینی

لیفتراک دیزلی

مزیت اصلی استفاده از موتورهای دیزلی در حمل و نقل مواد این است که آنها قدرت بیشتری تولید می کنند. موتورهای دیزلی در لیفتراک‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند و در فضای باز، زمین‌های ناهموار و کاربردهای حمل و نقل بزرگ مناسب‌تر هستند. هزینه های طولانی مدتی که در راه اندازی و نگهداری لیفتراک های دیزلی وجود دارد، شامل سوخت و تعمیر و نگهداری می شود. لیفتراک با موتورهای دیزلی طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی را با الزامات حمل و نقل سنگین برآورده می کند.

 

LPG، بنزین و دیزل

لیفتراک هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، می توانند برای کاربردهای داخلی و ورودی کانتینرها نیز استفاده شوند؛ منتهی توصیه می شود در صورت استفاده از این نوع لیفتراک در فضای داخل و بسته، تهویه مناسبی در این قسمت وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که اپراتورها و همتایان در محل دارای تجهیزات حفاظت شخصی صحیح هستند که خطرات ناشی از استنشاق گازهای گلخانه ای خطرناک و سر و صدای صنعتی را که می تواند بر شنوایی تأثیر بگذارد، به حداقل می رساند.

سرویس منظم لیفتراک و بازرسی روزانه سطح مایعات به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم برای داشتن یک لیفتراک کمک می کند. سرویس دهی طبق مشخصات سازنده از آسیب دیدن قطعات اصلی جلوگیری می کند و عملکرد لیفتراک شما را در طول عمر آن بهبود می بخشد.

 

انتخاب سوخت لیفتراک مناسب با توجه به نوع محیط کار

برای بسیاری از اهداف، هر چهار نوع سوخت مناسب خواهند بود (حتی اگر ایده آل نباشند). اما بسیاری از محیط‌ها نمی‌توانند از انواع خاصی از انواع سوخت لیفتراک استفاده کنند – برای مثال، انتشار دود گازوئیل در یک فضای بسته کوچک هرگز ایده خوبی نیست!

برای اینکه تا حد ممکن ایده خوبی در مورد انواع محیط های مناسب برای انواع مختلف سوخت به شما بدهیم، ما سه محیط رایج را در زیر خلاصه کرده ایم:

 

  1. فضاهای داخلی و کوچک (مانند انبارهای کوچک و متوسط)

برای استفاده صرفاً در فضای داخلی، بهترین انتخاب یک لیفتراک برقی است. به طور کلی این امر در مورد انبارهای کوچک و متوسط ​​یا تأسیسات ذخیره سازی اعمال می شود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک لیفتراک برقی برای این نوع تجارت مناسب است:

  • فضاهای بسته به هوای پاک نیاز دارند – لیفتراک های برقی در محل کارشان آلودگی ایجاد نمی کنند. آنها به هیچ وجه عاری از اثرات زیست محیطی نیستند – سوختی که برای تولید الکتریسیته سوزانده می شود، اغلب خود آلودگی تولید می کند. اما از نظر سلامت و ایمنی نیروی کار خود، اطمینان حاصل می کنید که هوایی که آنها تنفس می کنند تمیز و بدون آلودگی است.
  • مناسب برای انبارها و دسترسی به قفسه‌ها – لیفتراک‌های برقی معمولاً برای بلند کردن در ارتفاع مناسب‌ترین هستند و حتی اگر کامیون‌های دیزلی وجود داشته باشند، به طور متوسط، ارتفاع دسترسی لیفتراک‌های برقی بیشتر است.
  • فضاهای کوچک به مانور بیشتری نیاز دارند – لیفتراک های برقی معمولاً سبک تر هستند، نیازی به رانندگی پیچیده ندارند (فقط یک پدال گاز و ترمز) و به طور کلی برای پیچیدن در پیچ های تنگ و عبور در فضاهای باریک تر، مناسب تر هستند.

انتخاب سوخت لیفتراک مناسب با توجه به نوع محیط کار

  1. فضاهای باز و بزرگ (مانند اسکله، سایت های ساختمانی، صنعتی)

اگر یک فضای بزرگ و باز دارید؛ یا اگر کسب و کاری دارید که نیاز به بلند کردن محصولات یا تجهیزات سنگین و صنعتی زیادی دارد: ممکن است لازم باشد یک لیفتراک با موتور دیزلی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که یک لیفتراک دیزلی در راندن پیچیده‌تر، مانور سخت‌تر است و به دلیل موتور احتراقی خود آلودگی زیادی ایجاد می‌کند؛ اگر از آن در خارج از منزل استفاده نمی‌کنید، فضای داخلی که در آن کار می‌کنید باید بزرگ و گسترده باشد و هوای آن به خوبی تهویه شود (در غیر این صورت می تواند سلامت کارکنان شما را به خطر بیندازد).

لیفتراک های دیزلی به طور کلی از نظر طیف وسیعی از مدل های پیشنهادی دارای حداکثر ظرفیت بالابری بالاتری هستند – برای مثال، در حالی که خرید یک لیفتراک برقی و یک لیفتراک دیزلی که دقیقاً حداکثر ظرفیت بار را دارند کاملاً امکان پذیر است. محدوده لیفتراک برقی حداکثر ظرفیت بالابری تا 11000 پوند را ارائه می دهد (این برای یک لیفتراک برقی بسیار زیاد است)، در حالی که محدوده مشابهی از لیفتراک ها اما با انرژی دیزلی ممکن است نزدیک به 15500 پوند را ارائه دهند.

اگرچه برخی از لیفتراک های برقی را می توان در خارج از خانه استفاده کرد، اما لاستیک های آنها به طور کلی برای شرایط ناهموار کف مناسب نیستند و باید آنها را در داخل خانه در شرایط مرطوب نگه داشت.

 

  1. ترکیب فضای داخلی و خارجی

اگر نیازهای متفاوتی برای استفاده از لیفتراک خود در فضای داخلی و خارجی دارید، یک لیفتراک گازسوز ممکن است مورد مناسبی باشد. اگرچه لیفتراک‌های گازسوز، آلاینده تولید می‌کنند (و بنابراین شما همچنان باید از تهویه فضاهای داخلی اطمینان حاصل کنید)، آلودگی بسیار کمتری نسبت به موتور دیزلی تولید می کنند و آنها را برای استفاده در فضای بسته مناسب‌تر می‌کند؛ چرا که موتورهای دیزلی مسبب انتشار گازهای گلخانه‌ای و خطرناک هستند. علاوه بر این، آنها را می توان آزادانه تر از یک لیفتراک برقی در بیرون استفاده کرد، زیرا در شرایط مرطوب و آب و هوایی سخت، کمتر آسیب می بیند.

اما به یاد داشته باشید که اگرچه یک لیفتراک گازی بسیار همه کاره است و معمولاً ارزان‌ترین برای خرید مستقیم است، اما اغلب دارای بالاترین هزینه‌های جاری و نگهداری است – نه تنها گاز گران‌ترین سوخت است، بلکه مشابه یک موتور دیزلی است، شما به سرویس منظم نیاز خواهید داشت.

 

جمع بندی

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید لیفتراک جدید باید در نظر گرفته شود نوع سوخت آن است. انتخاب نوع سوخت لیفتراک باید با نوع کار انجام شده، بودجه و محیط عملیاتی مطابقت داشته باشد.

گاهی اوقات می‌توانید از همه نوع سوخت برای انجام یک کار استفاده کنید، اما هر نوع سوخت مزایا و معایب خاص خود را دارد و انواع سوخت‌های خاص برای نقش‌های خاصی مناسب‌تر هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، برق بهترین انتخاب برای مناطق بسته کوچکتر است که به مانور بیشتری نیاز دارند. دیزل برای بلند کردن سنگین تر و سطوح کف ناهموار در فضای باز بهترین است. گاز انعطاف پذیری زیادی ارائه می دهد و ارزان ترین سرمایه گذاری اولیه است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366