افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک

افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک

عوامل گوناگون محیطی و تغییرات ناشی از نوسانات دیواره لاستیک لیفتراک می تواند باعث ایجاد ترک‌های سطحی در تایر  شود. کنترل حرارت را می توان یکی از عوامل محیطی برای افزایش عمر لاستیک های لیفتراک نیز دانست زیرا گرمای شدید باعث کاهش مقاومت بافت‌های لاستیکی و پارگی و سایش می شود بنابراین افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک بسیار اهمیت دارد تا دچار خسارت‌های شدیدی نشوید زیرا اگر لاستیک لیفتراک در تجارت طول عمر زیادی داشته باشد باعث می شود که هزینه های کمتری متحمل شوید و در این مطلب از tdh نمایندگی قطعات لیفتراک کوماتسو قصد داریم تا شما را با افزایش دوام لاستیک لیفتراک آشنا کنیم.

افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک

عمر مفید لاستیک‌های گوناگون لیفتراک با یکدیگر متفاوت است و ماشین آلات سنگین هر روز بارهای بزرگ و کوچک را منتقل می کنند و یکی از اجزای اساسی و کاربردی این لیفتراک‌ها لاستیک است. بدیهی است که بدون لاستیک‌های سالم و مناسب هیچ لیفتراکی نمی تواند کار خود را به شکل صحیح انجام دهد، بنابراین لازم است به سلامت لاستیک لیفتراک‌های خود توجه کنید.

راهکارهای افزایش دوام و ماندگاری لاستیک لیفتراک

افزایش دوام لاستیک لیفتراک

راهکارهای افزایش دوام و ماندگاری لاستیک لیفتراک

پارامترهای متعددی برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر لاستیک لیفتراک وجود دارد که عبارتند از :

  • از قرار دادن لاستیک در گرمای شدید خودداری کنید؛
  • با لاستیک های پنچر شده و پنچری حرکت نکنید؛
  • عدم رانندگی با لاستیک‌های لیفتراک کم باد یا بیش از حد باد شده؛
  • جلوگیری از عدم تعادل در لاستیک‌ها؛
  • نصب لاستیک لیفتراک بر روی رینگ با استفاده از افراد مجرب؛
  • هر چند وقت یکبار لاستیک‌های جلو و عقب را تعویض کنید؛
  • خودرو را به درستی در سراشیبی‌ها و مسیرهای صعب العبور پارک کنید.

عوامل موثر در افزایش عمر لاستیک

عوامل موثر در افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک بسیار متعدد می باشد و فشار لاستیک خودرو نکته دیگری که بر افزایش طول عمرلاستیک لیفتراک تاثیر بسزایی دارد میزان باد لاستیک است، به این ترتیب در فصل تابستان با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا باید فشار باد لاستیک‌ها را کاهش داد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

همچنین حتما به فشار استاندارد تعیین شده توسط سازنده لاستیک توجه کنید، عدم توجه به جدول باد لاستیک مورد نظر ممکن است باعث افزایش یا کاهش باد لاستیک شود و این بادکردن ناکافی لاستیک باعث حرکت نامناسب لاستیک‌ها و احتمال تصادف برای لیفتراک وجود دارد. در تعیین فشار باد لاستیک برای لاستیک‎هایی مانند لیفتراک و سایر ماشین آلات سنگین و فاکتورهای بار مانند وزن خودرو در آن نیز موثر است.

اگر از لاستیک‌های مرغوب استفاده می کنید، بهتر است تمامی این شرایط را رعایت کنید تا بتوانید برای مدت طولانی از این لاستیک‌های مرغوب استفاده کنید، رعایت این اصول به افزایش حداکثری تاریخ انقضا و افزایش عمر مفید لاستیک کمک می کند و تا حدود زیادی به کاهش مخارج شما کمک شایانی می کند.

شیوه های افزایش دوام لاستیک لیفتراک

شیوه های افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک شامل :

  • به طور مداوم تایرها را از نظر خط و خش بررسی کنید
  • قرار نگرفتن لاستیک در معرض نور مستقیم خورشید زیرا این کار باعث افزایش دمای لاستیک و فرسودگی لاستیک می شود.
  • رانندگی نکردن با سرعت بالا زیرا رانندگی با سرعت بالا طول عمر لاستیک را کاهش می دهد.
  • مناسب بودن سایز لاستیک و رینگ
  • عدم استفاده از رینگ‌های غیر استاندارد
  • کاهش سرعت لاستیک هنگام دور زدن
  • جلوگیری از فشار باد لاستیک بیش از حد استاندارد
  • جابجایی لاستیک های جلو و عقب در صورت امکان، برای پوشیدن یک اندازه
نکات مهم در مورد افزایش عمر لاستیک لیفتراک

نکات مهم افزایش عمر لاستیک لیفتراک

نکات مهم در مورد افزایش عمر لاستیک لیفتراک

زمانی که لاستیک باید کمتر از حد استاندارد باشد باعث فرسودگی لاستیک و تغییر شکل ماهیت اصلی لاستیک می شود و در اثر فشار و گرمای زیاد باعث آسیب دیدن  به ساختار لاستیک می شود. همچنین اگر لاستیک ها  بیشتر از حد استاندارد باشد باعث افزایش بیش از حد قسمت میانی آج لاستیک می شود که موجب می شود در شرایط مختلف جاده به طول عمر و عملکرد مناسب خودرو آسیب وارد شود.

هرگز نباید خودرو را در کنار منابع گرمایشی مانند دیزل ژنراتورها یا مکان‌هایی که حاوی حلال یا روغن هستند پارک کرد. در ماشین های سنگین باید در نحوه بارگیری کار دقت کرد. از تجمع محموله های سنگین با حجم کم در قسمت کانتینر و اتاق بار خودرو خودداری کنید. این باعث می شود که به یک جفت لاستیک فشار وارد شود و لاستیک‌های دیگر بدون فشار بار در حرکت باشند. توزیع فشار بار روی تمام سطوح به طوری که یک جفت لاستیک به تنهایی آن را تحمل نکند در حفظ سلامت لاستیک بسیار مهم است.

مواردی که برای افزایش  طول عمر لاستیک‌های  لیفتراک باید بررسی شود

تنظیم و بررسی باد لاستیک حداقل یک بار در ماه به گونه ای که حفظ فشار صحیح لاستیک یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از ساییدگی لاستیک است و هوای بیش از حد در لاستیک ها می تواند مشکلات زیادی در عملکرد ایجاد کند و همچنین افزایش دما به لاستیک آسیب می رساند. از آنجایی که دمای محیط بر باد لاستیک تأثیر می گذارد، باید به خاطر داشته باشیم که حفظ فشار صحیح تایر مؤثرترین راه برای کنترل سایش تایر و بهبود عمر لاستیک های سنگین و بهبود عملکرد آن است.

لاستیک‌های لیفتراک را به طور مرتب چک کنید و در طول چک نمودن فشار باد  باید به تغییرات ایجاد شده روی لاستیک‌ها توجه کنید، برای این کار دست خود را روی لاستیک ها بکشید تا متوجه تغییرات و آسیب ها شوید. روی لاستیک وارد شوید همه لاستیک‌ها را از نظر آسیب‌هایی مانند بریدگی و ساییدگی بررسی کنید و در صورت آسیب لاستیک را از سرویس خارج کنید.

سخن پایانی

عوامل محیطی متعددی وجود دارد که می تواند باعث از بین رفتن لاستیک‌ها شود مانند لاستیک لیفتراک شود، هر تایر از زمان خرید حدود 6 سال عمر مفید دارد و با انجام ندادن برخی کارهای مخرب می توانید چند سال به عمر لاستیک لیفتراک خود اضافه کنید و در این مطلب در مورد افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک و عوامل موثر در آن توضیح داده شد که می توانید سال‌های زیادی از لاستیک لیفتراک خود استفاده کنید.

سوالات متداول درباره افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک

  1. چه اقداماتی می تواند عمر لاستیک لیفتراک را افزایش دهد؟
    تنظیم باد لاستیک می تواند در افزایش دوام آن موثر باشد کمتر یا بیشتر از حد استاندارد باد در لاستیک دچار فرسودگی آن می شود.
  2. عوامل موثر در افزایش دوام لاستیک چیست؟
    بررسی فشار لاستیک خودرو می تواند در افزایش طول عمرلاستیک لیفتراک تاثیر بسزایی دارد.
  3. چه پارامترهایی از خرابی لاستیک لیفتراک جلوگیری می کند؟
    عدم قرار دادن لاستیک در گرمای زیاد، بیشتر یا کمتر باد نزدن لاستیک، تعویض لاستیک های عقب و جلو هرچندوقت یکبار می تواند از خرابی جلوگیری کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366