پیشرفت های جدید در فناوری تولید لیفتراک

پیشرفت های جدید در فناوری تولید لیفتراک

فناوری به طور مداوم دنیای ما را در جهت بهتر شدن تغییر می دهد. به عنوان مثال د فناوری های جدید پزشکی توانایی نجات جان انسان ها اولویت قرار می گیرد و ظهورفناوری های جدید در عرصه بازاریابی تجارت موفق تری را به ارمغان می آورد. از این رو برای افرادی که در صنعت حمل و نقل مواد مشغول به کار هستند، فناوری جدید به معنای ماشین آلات ایمن تر، کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست می باشد. حتی لیفتراک، که از آن در برخی متون به عنوان کارگر فروتن انبار نیز یاد می گردد، با تغییرات تکنولوژی در حال بهبود می باشد. در این مقاله  چند مورد از آخرین تغییراتی که لیفتراک ها را به ابزاری با ارزش تر و با کارایی بالاتر تبدیل می کنند، مورد بحث قرار می گیرد.

لیفتراک سبز

معرفی سلول‌ های سوختی در حدود یک دهه پیش به این معنی بود که لیفتراک ‌ها می ‌توانند طولانی ‌تر و تمیز تر از همیشه کار کنند و سریع ‌تر نیز شارژ شوند. امروزه، سازگاری با محیط زیست برای بیشتر کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد و تمرکز بر فناوری لیفتراک سبز به سرعت ادامه دارد. به عنوان مثال، سلول های سوختی اکنون شروع به جایگزینی با فناوری لیتیوم یون می کنند. این بسته‌ها 50 درصد انرژی کمتری نسبت به باتری ‌های سرب اسید و 100 درصد انرژی کمتری نسبت به لیفتراک‌ های برقی مصرف می‌کنند و همگی عاری از خطرات زیست‌ محیطی نسبت به سایر منابع انرژی می باشند. به عنوان مثال، این بسته ها بخار از خود خارج نمی کنند یا خطر نشت اسید را ایجاد نمی کنند. علاوه بر این، فناوری لیتیوم یون نیز بسیار کارآمد و مقرون به صرفه بوده، و این مورد یک موهبت برای مشاغلی است که دغدغه سازگاری با محیط‌زیست و حفظ آن را دارند. این باتری ها را می توان به راحتی با استفاده از یک پریز دیواری معمولی و اغلب فقط در مدت زمان یک ساعت شارژ نمود. وجود این عامل مورد بسیار ارزشمندی در راحتی کار با این ماشین آلات نسبت به نیاز به رزرو ایستگاه های شارژ تخصصی می باشد. توانایی یک شرکت برای صرفه جویی در هزینه با بسته های لیتیوم یونی در درجه اول از هزینه کمتر نگهداری و شارژ آن ها ناشی می شود. این بدان معناست که پول کمتری در طول عمر مفید لیفتراک ها نسبت به سایر منابع انرژی صرف می شود.

پیشرفت های جدید در فناوری تولید لیفتراک

لیفتراک کاملا اتومات

لیفتراک های کاملا اتومات بسیار  بحث برانگیز می باشند، اما لیفتراک های خودکار یک مزیت واقعی برای مدیران انبار به شمار می آیند. این ماشین ها همانطور که از نامشان پیداست می توانند بدون راننده کار کنند. در برخی از آن ها می توان از یک راننده استفاده کنند و در طول این زمان این لیفتراک ها قادر به ذخیره  مسیر انبار در حافظه خود بوده و از آن به بعد قادر به ادامه فعالیت بدون حضور راننده می باشند و در این مدت از داده هایی که جمع آوری کرده اند برای تکمیل کار به تنهایی استفاده می کنند. تعدادی از فن آوری های لیفتراک وجود دارد که ممکن است زیربنای لیفتراک های خودکار باشد. به عنوان مثال، برخی از آن ها از فناوری یادگیری برای به خاطر سپردن مسیر و وظایف استفاده می کنند. در برخی دیگر از حسگرها یا مسیر های موجود در انبار برای هدایت در طول مسیر استفاده می شود. لیفتراک های اتوماتیک برای انبارها مزایای زیادی دارند. شاید بزرگترین مزیت آنها این واقعیت باشد که استقاده از این لیفتراک ها اپراتورها را برای انجام کارهای دیگر آزاد می کنند در حالی که لیفتراک کارهای روزمره یا معمولی خود را انجام می دهد. در نتیجه، این بالابرها می‌توانند منجر به بهره‌وری بالاتر در انبار شده  و در نتیجه سود را افزایش داده و به اپراتورهایی تبدیل شوند که بیشتر مشغول و مشغول هستند. علاوه بر این، فناوری لیفتراک خودکار به مدیران انبار کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند. با این وجود طراحی چنین ماشین آلات اتوماتیکی نیاز به دقت و فناوری بالایی دارد چراکه محیط فعالیت لیفتراک که عمومأ انبارهای می باشد، مکان های بسیار مهمی بوده و هرگونه اشکال در انجام کار ممکن است منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری گردد.

لیفتراک کاملا اتومات

ترمزگیری هوشمند در لیفتراک

توانایی یک لیفتراک برای توقف سریع برای ایمنی در انبار بسیار مهم است. برای این منظور، فناوری جدید لیفتراک که امکان ترمزگیری هوشمندتر، سریع‌تر و نرم‌تر را فراهم می‌کند در حال توسعه بوده برای مدیران انبار ها بسیار خوشحال کننده می باشد. یکی از فناوری هایی که امکان ترمزگیری بهتر را فراهم می کند، سوپاپ های هیدرولیک در ترمزها می باشد. این سوپاپ ها که بخشی از درایوهای هیدرواستاتیک در لیفتراک هستند، به ماشین اجازه می دهند سریعتر و نرم تر از ترمزهای سنتی متوقف شود. علاوه بر این، این سوپاپ ها سایش و پارگی کمتری روی ترمزها ایجاد می کنند که منجر به عمر طولانی تر و تعمیرات کمتر لیفتراک می شود. برخی از لیفتراک ها همچنین دارای نوعی فناوری هوشمند هستند که از حسگرها تشکیل شده است. این حسگرها می توانند تشخیص دهند که چه زمانی یک موقعیت (مانند یک چرخش) در راه است. در پاسخ، حسگرها به لیفتراک اجازه می‌دهند تا سرعت خود را کاهش داده یا سرعت مناسبی برای مدیریت ایمن وضعیت داشته باشد. این نوع از فناوری ‌های لیفتراک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ترمزگیری را آسان‌تر و در عین حال تصادفات را به حداقل می‌رسانند. به عنوان مثال، این فناوری با سهولت در پیچیدن با سرعت مناسب، یا با جلوگیری از ساییدگی و پارگی که می تواند منجر به تصادف شود، آسیب به اپراتورهای لیفتراک را کاهش می دهد. علاوه بر این، استفاده از این فناوری ها می تواند با ارائه داده هایی که در جهت بهبود کارایی اپراتور مورد استفاده قرار گیرند و با کاهش تعداد تعمیرات لیفتراک، منجر به صرفه جویی در هزینه مدیران انبار گردد.

لیفتراک هایی با قدرت مانور بالا

در نهایت، فناوری لیفتراک در حال بهبود قدرت مانور بالابر ها می باشد. به عنوان مثال، برخی از فناوری‌ ها به اپراتورها این اجازه را می‌دهند تا سیستم ترمز را نادیده گرفته و بتوانند پیچ ‌ها را در فضاهای تنگ به راحتی کامل کنند. فن آوری دیگر منجر به تولید لیفتراک های باریک تر و انعطاف پذیرتر می شود که حرکت آن ها را در فضاهای باریک آسان تر می نماید. این قابلیت مانور به بالابرها این اجازه را می دهد تا با ایمنی بیشتری کار کنند و به سرعت از مکانی به مکان دیگر در انبار حرکت کنند. با این سهولت جابجایی بهبود یافته، عملیات کارآمدتر و ایمن‌تر حاصل می‌شود که می‌تواند عملکرد کلی انبار را بهبود بخشند.

جمع بندی

ما در شرکت تامین دنیای هوشمند سپاهان، علاوه برتامین لیفتراک ها و الحاقیات این ماشین آلات پرکاربرد، به شما کمک می کنیم تا با برنامه های تعمیر و نگهداری لیفتراک، قطعات با کیفیت و دسترسی به لیفتراک های جدید و مستعمل که می توانید خریداری یا اجاره کنید، از لیفتراک خود نگهداری کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366