عیب یابی سرسیلندر لیفتراک

عیب یابی سرسیلندر لیفتراک

سرسیلندر لیفتراک یک نوع مکمل در بلوک سیلندر حساب می شود که قابل نصب برروی بلوک سیلندر است و محفظه احتراق را ایجاد می کند که هنگام حرکت پیستون محفظه احتراق ایجاد می شود و ممکن است قطعات موتور لیفتراک و اجزای دیگر به تعمیر و عیب یابی نیاز داشته باشند تا لیفتراک بتواند کار خود را به شکل مطلوبی انجام دهد که در این مقاله از سایت قصد داریم تا شما را با عیب یابی سرسیلندر لیفتراک، مشکلات احتمالی و نکات مهم درباره عیب یابی آشنا کنیم.

عیب یابی سرسیلندر لیفتراک

رفع مشکلات سرسیلندر لیفتراک بسیار مهم است و از آنجا که سرسیلندر با آلیاژی سخت به دما و شوک مهیا می شود بر این اساس استهلاک چندانی نخواهد داشت و خراب شدن آن به ندرت است و سلامت سرسیلندر لیفتراک به عملکرد بی عیب و نقص روغن کاری وابسته است و عیب یابی هر یک از قطعات سرسیلندر اهمیت دارد؛ زیرا عدم عیب یابی این مشکلات باعث تغییر شکل سرسیلندر می شود و ممکن است در عایق بندی سرسیلندر اختلال ایجاد کند و عیب یابی و رفع مشکلات سرسیلندر لیفتراک باعث می شود که لیفتراک به درستی کار خود را انجام دهد.

عیب یابی سرسیلندر لیفتراک باعث زیاد شدن بهره وری در کسب و کار می شود و برای عیب یابی باید اقدامات، دستورالعمل هایی صورت گیرد زیرا لیفتراک قیمت بالایی دارد و خراب شدن سرسیلندر لیفراک باعث لنگ ماندن بسیاری از کسب و کارها و کارخانجات می شود به همین خاطر عیب یابی سرسیلندر با روش های اصولی انجام می شود در کاهش هزینه بسیار موثر می باشد.

آشنایی با مشکلات احتمالی سرسیلندر لیفتراک

از مشکلات احتمالی سرسیلندر لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترک خوردگی سرسیلندر
  • تغییر شکل سرسیلندر
  • کربن گرفتن سرسیلندر لیفتراک

 

  1. ترک خوردگی سرسیلندر

ترک خوردگی سرسیلندر یکی از مشکلات احتمالی است که ممکن است در عیب یابی سرسیلندر لیفتراک متوجه آن شوید. این مشکل که به خاطر بی توجهی هنگام باز کردن سرسیلندر برای تعمیرات موتور و قطعات درونی لیفتراک می باشد حتی ممکن است آب خنک کننده سرسیلندر به دلایل گوناگونی یخ بزند که این یخ زدگی منجر به ترک خوردگی سرسیلندر می شود.

مشکلات احتمالی سرسیلندر لیفتراک

مشکلات احتمالی سرسیلندر لیفتراک

  1. تغییر شکل سرسیلندر

هنگامی که سرسیلندر لیفتراک را در دمای زیاد و بیش از حد باز می کنید ممکن است سرسیلندر تغییر شکل دهد و یا قبل از خنک شدن سرسیلندر پیج های اتصال را اگر به شکل استباه ببندید و هنگامی که دمای موتور بیش از حد بالا برود می تواند سرسیلندر را تغییر شکل دهد و این یکی دیگر از مشکلات احتمالی می باشد.

  1. کربن گرفتن سرسیلندر لیفتراک

کربن گرفتن سرسیلندرهای لیفتراک یک امر بدیهی می باشد که بعد از کارکرد موتور در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد که باید برای برطرف نمودن این مشکل سیلندرها به خوبی سرویس شوند که کربن گرفتن سرسیلندر موجب می شود که سوپاپ های دود و هوا دچار گرفتگی شود و علاوه بر این کربن گرفتن سرسیلندر باعث مسدودیت کانال های آب و روغن لیفتراک می شود که عملکرد سرسیلندر را به حداقل می رساند.

عوامل و پارامترهای مختلفی باعث ایجاد کربن در سرسیلندر می شود که یکی از این پارامترها ممکن است به خاطر روغن سوزی یا عدم تنظیم کاربراتور باشد که باید تمام این موارد را در نظر بگیرید و این مشکلات را عیب یابی کنید.

نحوه مراقبت و کاهش فرسایش سرسیلندر لیفتراک

برای کاهش فرسایش سرسیلندر لیفتراک باید بعضی از کارها را با دقت و توجه بیشتری انجام داد و از انجام بسیاری از کارها اجتناب نمود که حتما باید سالم بودن سیستم خنک کاری و روغن کاری آن توجه نمائید زیرا عدم توجه به این موارد باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور می شود و خرابی و مشکلات احتمالی را به وجود می آورد.

رانندگی اصولی و درست با لیفتراک باعث جلوگیری از فرسایش سرسیلندر لیفتراک می شود و باید هنگام شروع به کار با لیفتراک بیش از حد هنگام رانندگی گاز ندهید تا موتور و قطعات لیفتراک و سرسیلندر دچار مشکل نشود و فرسایش سرسیلندر را به حداقل برسانید.

کاهش فرسایش سرسیلندر لیفتراک

کاهش فرسایش سرسیلندر لیفتراک

نکات مهم در خصوص عیب یابی سرسیلندر لیفتراک

نکات مورد توجه در خصوص بررسی مشکلات سرسیلندر لیفتراک به این شکل است که هنگام حرکت لیفتراک اگر سرعت بیش از حد کم بود باید قطعات را بررسی کنید تا مشکلات متعدد و بیشماری برای سرسیلندر لیفتراک ایجاد نشود.

دمای آب رادیاتور را باید در نظر بگیرید زیرا اگر دمای موتور بیش از حد بالا باشد خنک کنندگی دستگاه به خوبی کار نمی کند و ممکن است آب رادیاتور فوران کند و برای سرسیلند لیفتراک مشکلاتی ایجاد شود که این یکی دیگر از نکات مهم هنگام عیب یابی است که باید در نظر بگیرید.

همچنین گرم شدن نامتداول موتور یکی دیگر از مشکلات است که باید حتما بررسی کنید زیرا اگر آب رادیاتور کم باشد باعث گرم شدن نامتداول موتور می شود و سرسیلندر را دچار مشکل می کند که باید حتما عیب یابی کنید که عیب یابی سرسیلندر لیفتراک باعث افزایش طول عمر لیفتراک می شود.

عملکرد نامناسب فیلتر روغن یکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر بگیرید و حتما باید فیلترها را شستشو یا تعویض کنید زیرا عدم تعویض فیلترهای روغن برای سرسیلندر مشکلاتی ایجاد می کند که شاید قابل جبران نباشد و حتما هر چند وقت یکبار باید فیلترها را تعویض کنید.

مهم ترین نکات برای عیب یابی

نمونه سرسیلندر لیفتراک

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد عیب یابی سرسیلندر و مشکلات احتمالی آن توضیح داده شد. اگر می خواهید متحمل ضررهای زیادی در کسب و کار خود نشوید حتما باید سرسیلندر لیفتراک را عیب یابی کنید و مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از مشکلات و هزینه های گزاف جلوگیری نمائید تا بتوانید روند کاری درستی داشته باشید.

سوالات متداول درباره عیب یابی سرسیلندر لیفتراک

  1. کمبود آب رادیاتور می تواند چه مشکلاتی برای سرسیلندر به وجود آورد؟
    اگر آب رادیاتور کم باشد باعث گرم شدن نامتداول موتور می شود و سرسیلندر را دچار مشکل می کند.
  2. از مشکلات احتمالی سرسیلندر در لیفتراک چیست؟
    ترک خوردگی، تغییر شکل و کربن گرفتن از مشکلاتی است که می تواند به وجود آید.
  3. عدم عیب یابی قطعات سرسیلندر لیفتراک می تواند چه مشکلاتی ایجاد کند؟
    عدم عیب یابی قطعات باعث تغییر شکل سرسیلندر می شود و ممکن است در عایق بندی سرسیلندر اختلالات جدی ایجاد کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366