هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید!

سیستم هیدرولیک لیفتراک

در این مقاله قصد داریم درمورد سیستم هیدرولیک در لیفتراک صحبت کنیم. هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید مرتبط با کارکرد لیفتراک ها براساس سیستم هیدرولیک می باشد که وظیفه اصلی لیفتراک بالا بردن، حمل و نقل و بارگیری ایمن وسایل است. یک لیفتراک بدون انجام عملیات بالابر فقط یک کامیون ساده می باشد، اما چه چیزی باعث می شود یک بالابر به شکل پرقدرت کار کند؟ اینجاست که هیدرولیک لیفتراک وارد عمل می شود و سیستم هیدرولیک نیروی مورد نیاز برای جا به جایی وسایل یعنی بالا و پایین بردن شاخک ها یا اتصالات لیفتراک که بار سنگین را ایمن می کند، تولید می کند که در این مقاله از تامین دنیای هوشمند سپاهان قصد داریم به توضیح کاملی در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک و قطعات آن؛ بپردازیم. اگر قصد خرید اکسل لیفتراک را دارید آن را با کمترین قیمت از ما خریداری کنید.

هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید!

در واقع سیستم هیدرولیک لیفتراک به این شکل است که شاخک های لیفتراک را از روی زمین بلند می کند و حتی زمانی که لیفتراک حرکت می کند، سیستم هیدرولیک بار را در ارتفاع بالا می برد و نگه می دارد. سیستم هیدرولیک لیفتراک در واقع مهمترین بخش لیفتراک می باشد که به عنوان قلب دستگاه است زیرا وظیفه انتقال پالت‌ها را بر عهده دارد و سیستم هیدرولیک دارای قدرت زیادی است که و تنها با اندکی تلاش می تواند نیروی کافی برای انتقال یک بار بزرگ و سنگین را ایجاد نماید و این مورد دیگری است که باید در مورد این سیستم بدانید.

انرژی مکانیکی حاصل از احتراق در هیدرو پمپ ها به انرژی هیدرولیک تبدیل می شود و زمانی که این انرژی به قطعات هیدرولیک منتقل می شود این انرژی دوباره به انرژی مکانیکی تبدیل شده و باعث حرکت قطعات می شود و این مهمترین مورد در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک است.

نحوه کارکرد و عملکرد سیستم هیدرولیک لیفتراک

درباره موضوع هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید؛ لازم است به نحوه کارکرد آن نیز توجه نمود. نحوه کارکرد و عملکرد این سیستم به این شکل است که با به کارگیری سیلندرها، سیستم هیدرولیک مشابه مایع محصور کار می کند و سیلندرها با یک میله کاملا مهر و موم شده است به طوری که هیدرولیک فشار را دارد سیلندرها می کند و با این فشار میله به بیرون رانده می شود چون سیال در پی مسیری با کمترین مقاومت می باشد.

فشار هیدرولیک در واقع سیال را در سراسر سیستم حرکت می دهد و سیستم هیدرولیک لیفتراک را باید قلب دستگاه دانست زیرا باعث می شود که لیفتراک در هنگام بارگیری به آرامی و روان حرکت کند و نحوه کارکرد و عملکرد این سیستم به این شکل است.

نحوه کارکرد سیستم هیدرولیک لیفتراک

عملکرد سیستم هیدرولیک لیفتراک

سیستم هیدرولیک یکی از مهمترین سیستم‌ها می باشد که نیروی اولیه را به نیروی خروجی قدرتمند تبدیل می کند و وسایل سنگین با سیستم هیدرولیک جا به جا می شود و گاهی اوقات تامین آن با روش های معمولی غیرممکن است. برخی از مردم فکر می کنند که یک سیستم هیدرولیک از آب استفاده می کند. با این حال، مایعات دیگری نیز وجود دارند که عملکرد بسیار بهتری دارند زیرا علاوه بر انتقال انرژی، سیستم را نیز روغن کاری کرده و خود تمیز شونده هستند.

مایعات مبتنی بر نفت در سیستم هیدرولیک امروزه محبوب ترین هستند و در واقع با افزودن مواد افزودنی مختلف به سیستم هیدرولیک می توان آنها را سفارشی کرد. به عنوان مثال، مایعات مبتنی بر نفت را می توان به گونه ای تغییر داد که شامل بازدارنده های زنگ زدگی، عوامل ضد خوردگی و عوامل فشار شدید باشد. اصول اولیه عملکرد و کارکرد سیستم هیدرولیک به این شکل است که با استفاده از فشاری که روی مایع داخل سیلندر ایجاد می کند، پیستون را به سمت بالا حرکت داده و جسم و وسایل را جابجا می کند که سیستم‌های هیدرولیک کاربردهای فراوان و متنوعی دارند و همه سیستم‌های هیدرولیک بر اساس یک اصول کار می کنند.

آنچه که باید درباره قطعات سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید!

برای دستیابی به پاسخ سوال هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید باید آشنایی کافی با قطعات آن داشته باشید. قطعات هیدرولیک لیفتراک شامل پمپ، مخزن، محرک، سوپاپ می باشد که پمپ در سیستم‌های هیدرولیک لیفتراک وظیفه ایجاد جریان ثابت سیال هیدرولیک به شیرهای کنترل را بر عهده دارد و بسیاری از لیفتراک ها معمولاً از پمپ‌های دنده ای در این حالت استفاده می کنند که پمپ ها چرخ دنده هایی هستند که باعث می شوند سیال در جهت مخالف حرکت چرخ دنده ها حرکت کند.

  • مخزن محل ذخیره مایعات در سیستم هیدرولیک لیفتراک است که این مخزن گرما را به سیستم هیدرولیک انتقال می دهد و به حذف هوا و انواع رطوبت از سیال ذخیره شده کمک می کند.
  • این دستگاه ها انرژی هیدرولیک تولید شده را گرفته و برای استفاده مجدداً به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند و این کار با استفاده از محرک‌ها در سیستم هیدرولیک لیفتراک انجام می شود و ممکن است به چند روش گوناگون انجام شود.
  • این سیستم از یک موتور هیدرولیک برای ایجاد حرکت چرخشی استفاده می کند یا حرکت خطی ممکن است با استفاده از یک سیلندر هیدرولیک ایجاد شود که چندین نوع محرک مختلف وجود دارد که برای عملکردهای مخصوص در سیستم هیدرولیک لیفتراک استفاده می شود.
  • دریچه های موجود در سیستم هیدرولیک لیفتراک برای راه اندازی و توقف سیستم و هدایت حرکت مایع استفاده می شوند که شیرآلات حاوی تعدادی قرقره یا رشته هستند که آنها ممکن است توسط هیدرولیک فعال شوند و تمام این موارد در مورد قطعات این سیستم می باشد.
خرید قطعات سیستم هیدرولیک لیفتراک

نمونه قطعات سیستم هیدرولیک لیفتراک

سخن پایانی

در این مطلب از سایت درباره هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید و نحوه کارکرد و عملکرد این سیستم و معرفی قطعات این سیستم بیان شد و امروزه از هیدرولیک به عنوان قوی ترین سیستم انتقال و جابجایی نیرو نام برده می شود و این علم برای انجام کارهایی که نیاز به قدرت بیشتری دارند استفاده می شود.

تجهیزات هیدرولیک اغلب برای بلند کردن بار و وسایل سنگین استفاده می شود که نسبتاً ارزان هستند و می توانند انرژی بیشتری تولید کنند و مهندسان توانسته اند برخی از اجزای سیستم هیدرولیک لیفتراک را به خوبی بهبود بخشند تا اینکه آن را به طور کامل با سیستم جدید جایگزین کنند و هیدرولیک لیفتراک مهمترین بخش در لیفتراک می باشد که وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و لیفتراک بدون سیستم هیدرولیک کارایی ندارد.

سوالات متداول درباره هر آنچه که باید در مورد سیستم هیدرولیک لیفتراک بدانید

  1. مخزن هیدرولیک چه وظیفه ای دارد؟
    مخزن هیدرولیک به حذف هوا و مایعات ذخیره شده کمک می کند.
  2. نحوه کارکرد سیستم هیدرولیک چگونه است؟
    نیروی اولیه را به نیروی خروجی قدرتمند تبدیل می کند و وسایل سنگین با سیستم هیدرولیک جا به جا می شود.
  3. چرا سیستم هیدرولیک مهم است؟
    سیستم هیدرولیک لیفتراک در واقع مهمترین بخش لیفتراک می باشد؛ زیرا وظیفه انتقال پالت‌ها را بر عهده دارد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366