قطعات لیفتراک کوماتسو

قطعات لیفتراک کوماتسو

کمپانی های مختلفی لیفتراک و قطعات مختلف آن را تولید می کنند. از میان این کمپانی ها، یکی از برترین و مشهورترین برندهای تولید انواع قطعات لیفتراک، کمپانی کوماتسو است. قطعات لیفتراک کوماتسو اورجینال را باید حتماً از نمایندگی قطعات لیفتراک کوماتسو تهیه کرد. لیفتراک کوماتسو که در رده با کیفیت‌ترین لیفتراک‌ها قرار دارد، در کشور ژاپن طراحی و ساخته می‌شود؛ شرکت تولیدی ماشین‌آلات صنعتی کوماتسو ژاپن بعد از شرکت کاترپیلار آمریکا، دومین و بزرگ‌ترین تولید کننده ماشین‌آلات صنعتی راه‌سازی در جهان است؛ محصولات شرکت کوماتسو تقریباً تمام نیاز صنعتگران را تأمین می‌کند.

اگرچه بیش‌تر واحدهای تولیدی کوماتسو در ژاپن قرار دارند، اما تعدادی از واحدهای تولیدی، خدماتی و واحدهای فروش این شرکت در برخی از کشورها از جمله آمریکا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، کانادا، برزیل، مکزیک، اندونزی، چین، تایلند، هند، تایوان و تعداد دیگری از کشورها قرار دارد. هم‌چنین  لوازم یدکی و قطعات لیفتراک کوماتسو در کشورهای مختلفی عرضه می‌شوند و این موضوع بیان‌گر اهمیت ویژه‌ای است که این شرکت برای بالا بردن سطح رضایت مشتریان خود و گسترش خدامت با کیفیت به این مشتریان، قائل است.

آغاز فعالیت کوماتسو در ایران از سال 1980 میلادی که همان اوایل شروع جنگ تحمیلی بود شروع شد. با توجه به تحریم‌ها و قطع واردات محصولات شرکت ماشین‌آلات کاترپیلار آمریکا در آن سال‌ها، سیل عظیمی از ماشین‌آلات این شرکت ژاپنی به کشور ما که در آن سال‌ها و در جبهه‌های جنگ به انواع تجهیزات نیاز داشت، وارد شد.

لیفتراک کوماتسو یکی از محصولات بسیار پرکاربرد این شرکت است که در سرتاسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. تمام تولیدات لیفتراک این کمپانی دارای تأییدیه‌های معتبر بین‌المللی است، به طوری که قطعات به کار بردته شده در ساخت لیفتراک کوماتسو، با مدرن‌ترین و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند .

این قطعات در نمایندگی‌های کوماتسو در کشور ما نیز به صورت اورجینال به فروش می‌رسند؛ در واقع قطعات لیفتراک کوماتسو توسط شرکت سازنده در اختیار شرکت‌های وارد کننده لوازم یدکی ماشین‌آلات سنگین قرار می‌گیرد، و بیش‌تر این قطعات اورجینال در اختیار نمایندگی قطعات لیفتراک کوماتسو قرار داده می‌شود تا به مشتریان عرضه شود. بنابراین در حال حاضر انواع قطعات لیفتراک کوماتسو توسط نمایندگی در کشور عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند این قطعات را با توجه به مدل‌های مختلف لیفتراک کوماتسو که وجود دارد تهیه کنند.

اولین قطعات لیفتراک کوماتسو از چه سالی تولید شدند؟

برای توضیح این قسمت باید برگردیم به سال 1923 که برای اولین بار شرکت کوماتسو تصمیم گرفت تولید قطعات صنعتی پرکاربرد را شروع کند. اولین محصولی که کوماتسو تولید کرد یک دستگاه پرس 450 تنی بود. این روند ادامه داشت تا سال 1953 که اولین لیفتراک کمپانی کوماتسو تولید شد. کمپانی کوماتسو با تولید لیفتراک توانست به موفقیت های بزرگی دست یابد. لیفتراک های تولید شده در برند کوماتسو توانستند به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کنند و از آنجا به بعد این برند تبدیل به یکی از برترین برندهای تولید لیفتراک در جهان شد.

لیفتراک کوماتسو

آشنایی با بخشی از قطعات لیفتراک کوماتسو

لوازم یدکی و قطعات لیفتراک کوماتسو تنوع بسیار زیادی دارند، برخی از فروشگاه‌ها تنها تعدادی از این لوازم یدکی را به فروش می‌رسانند در حالی که برخی دیگر از نمایندگی‌های قطعات لیفتراک کوماتسو ارائه دهنده انواع مختلف قطعات این برند بدون محدودیت هستند؛ در ادامه مهم‌ترین قطعاتی را که در این نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند نام می‌بریم.

  1. لوازم‌های گیربکس لیفتراک کوماتسو: پمپ گیربکس، پوسته گیربکس و سیل‌کیت گیربکس لیفتراک کوماتسو، صفحه کلاچ گیربکس، شفت کلاچ و دیسک لیفتراک کوماتسو، دنده کشویی گیربکس لیفتراک کوماتسو و …
  2. لوازم موتوری لیفتراک کوماتسو: رینگ و پیستون لیفتراک کوماتسو، بوش و یاطاقان لیفتراک کوماتسو، فیلتر هواکش درونی و فیلتر هواکش بیرونی لیفتراک کوماتسور، فیلتر روغن و رادیاتور لیفتراک کوماتسو، کفشک لنت ، رگلاژ چرخ و سیلندر چرخ لیفتراک کوماتسو، فنرهای لنت و کاسه نمد چرخ لیفتراک کوماتسو و …
  3. لوازم جک بالابر لیفتراک کوماتسو: لوازم جک سینه ، لوازم جک فرمان و بلبرینگ‌های دکل لیفتراک کوماتسو، رولبرینگ چرخ و لوازم دیفرانسیل لیفتراک کوماتسو و …

علاوه بر قطعات ذکر شده در بالا، طیف گسترده‌ای از قطعات لیفتراک کوماتسو در نمایندگی‌های این شرکت عرضه می‌شود که عبارتند از:

فشنگی حرارت لیفتراک کوماتسو، پین و بوش دکل لیفتراک کوماتسو، مخزن آب رادیاتور لیفتراک کوماتسو، چراغ خطر،چراغ جلو و چراغ راهنما لیفتراک کوماتسو، سوئیچ استارت لیفتراک کوماتسو، گاردان و چهار شاخه گاردان لیفتراک کوماتسو، جک بالابر ، صندلی و کابین لیفتراک کوماتسو، بخاری، مانیتور، دیسپلی، رله و بوبین لیفتراک کوماتسو، انواع چرخ و لاستیک ، هاب چرخ، سنسور، سیلندر کامل موتور، سوپاپ دود، توربو شارژ، واشر کامل لوازم پمپ انژکتورلیفتراک کوماتسو و ….

انتخاب قطعات لیفتراک کوماتسو با توجه به انواع لیفتراک کوماتسو

مشابه همه کمپانی‌های مطرح تولید کننده لیفتراک در دنیا، لیفتراک‌های کوماتسو نیز در انواع مدل‌های متنوع تولید می‌شوند که هر کدام بر اساس نیاز محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین انواع قطعات لیفتراک کوماتسو که در مدل‌های مختلف آن به کار برده می‌شود در نمایندگی قطعات لیفتراک کوماتسو در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

از انواع لیفتراک کوماتسو با توجه به نوع سوخت آن می‌توان مدل‌های زیر را نام برد:

  • لیفتراک کوماتسو برقی
  • لیفتراک دوگانه سوز کوماتسو
  • لیفتراک کوماتسو دیزیلی
  • لیفتراک کوماتسو گازسوز

از نظر تناژ نیزلیفتراک‌های کوماتسو در تناژهای گسترده و متنوعی ساخته می‌شوند:

  • لیفتراک کوماتسو 2 تن
  • لیفتراک کوماتسو 3 تن
  • لیفتراک کوماتسو 4 تن
  • لیفتراک کوماتسو 5 تن
  • لیفتراک کوماتسو 6 تن
  • لیفتراک کوماتسو 7 تن
  • لیفتراک کوماتسو 8 تن
  • لیفتراک کوماتسو 9 تن
  • لیفتراک کوماتسو 10 تن
  • لیفتراک کوماتسو 15 تن
  • لیفتراک کوماتسو 20 تن

ورود اولین لیفتراک های کوماتسو به ایران

از سال 1980 کوماتسو با ایران همکاری کرده و لیفتراک های خود را به کشور ما نیز صادر می کرد. در آن سال ها به دلیل جنگ های هشت ساله خرمشهر و قطع ارتباط ایران با کشورهای غربی هیچ راهی برای تامین تجهیزات صنعتی مورد نیاز کشور از سمت کشورهای غربی وجود نداشت. به همین دلیل ارتباط بسیار خوبی میان ایران و کمپانی کوماتسو برقرار شد. ایران توانست در زمان جنگ بخش اعظمی از محصولات مورد نیاز خود را از برند کوماتسو تهیه کند.

انواع لیفتراک کوماتسو

برند کوماتسو سه نوع لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز را تولید می کند. هریک از این نوع لیفتراک ها خود شامل مدل های مختلفی می شوند. در ادامه به بررسی هریک این موارد می پردازیم.

قطعات لیفتراک برقی کوماتسو

لیفتراک برقی

لیفتراک های برقی برند کوماتسو با نیروی باطری سربی- اسیدی کار می کنند. این نوع  لیفتراک ها تنها برای فضای سر بسته مناسب اند و هیچ گونه آلودگی تولید نمی کنند. موتور لیفتراک برقی کوماتسو از نوع AC  است؛ همچنین اپراتورهای لیفتراک برقی در هنگام جابه جایی انواع بارها میدان دید وسیعی دارد.

توان حمل بار لیفتراک برقی کوماتسو 1 تا سه تن است.

لیفتراک های برقی کوماتسو شامل دو مدل کانتر بالانس برقی سری FB و ریچ تراک سری FR می شود.

لیفتراک دیزل

یکی دیگر از انواع لیفتراک هایی که برند کوماتسو تولید می کند لیفتراک دیزلی است.

لیفتراک دیزلی بهترین نوع لیفتراک برای جا به جایی انواع های بارهای بسیار سنگین است زیرا برند کوماتسو این محصول را به گونه ای تولید کرده که برای کارهای مختلف صنعتی مناسب باشد.

لیفتراک دیزل کوماتسو موتوری بسیار پرقدرت دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع لیفتراک این است که عمر بسیار طولانی تری نسبت به دو مدل دیگر لیفتراک های تولید شده توسط کمپانی کوماتسو دارد.

لیفتراک کوماتسو دیزل شامل لیفتراک DX 20/DX 50، EX 50، FX 20/GX 20 و JX می شود.

لیفتراک دیزلی کوماتسو
لیفتراک دوگانه سوز کوماتسو

لیفتراک های دوگانه سوز کوماتسو

این نوع لیفتراک ها با هدف جا به جایی انواع مایعات، مواد قابل بازیافت و انوارها تولید شده اند. میزان آلودگی لیفتراک دوگانه سوز کم است و از این رو بهترین لیفتراک برای استفاده در محیط های سربسته شناخته می شود.

توان حمل بار لیفتراک های دوگانه سوز کوماتسو 1.5 تا 2.5 تن است. همچنین سوخت موتور این نوع لیفتراک ها گاز LPG است.

مهم ترین ویژگی قطعات لیفتراک کوماتسو چیست؟

قطعات لیفتراک کوماتسو دارای ویژگی های بسیار عالی هستند و به همین دلیل هم تا به حال فروش آن ها در بازار ادامه داشته و به یکی از بهترین محصولات صنعتی موجود در بازار تبدیل شده است.

مهم ترین ویژگی های لیفتراک کوماتسو شامل موارد زیر است:

  • توقف کردن روی زمین ناهموار
  • جا به جایی آسان بر روی سطوح شیب دار
  • مجهز به سیستم هشدار روغن
  • لیفتراک های کوماتسو را می توان در شب به خوبی تنظیم کرد.
  • لوازم جانبی آن ها به راحتی متصل می شود.
  • مجهز به سیستم سنجش حضور
  • دارای چراغ های جلو و عقب
  • مجهز به بالابر مخصوص برای اپراتور
  • دارای دکل
  • قابلیت تنظیم چرخش
  • در لیفتراک های کوماتسو صندلی اپراتور به کمربند مجهز است.
  • مجهز به هشدار تخلیه باتری
  • مقاومت عالی بدنه لیفتراک در برابر انواع مواد مثل آب
  • لیفتراک های کوماتسو هیچ گونه آلودگی صوتی یا آلودگی هوا تولید نمی کنند.
  • طراحی زیبا و خاص
  • امنیت بالا
  • مجهز به موتور قدرتمند AC

قیمت قطعات لیفتراک کوماتسو

همانطور که پیش از این گفتیم تنوع محصولات این برند زیاد است و نمی توان قیمت دقیقی برای هر یک از آن ها ارائه کرد. شرکت بازرگانی تامین دنیای هوشمند سپاهان یکی از بهترین و معتبرترین نمایندگی های برند کوماتسو در ایران است که محصولات این کمپانی را با قیمت هایی عالی و شرایط استثنایی به مشتریان می فروشد.

قطعات لیفتراک کوماتسو با کیفیت را چگونه تهیه کنیم؟

لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو در دو نوع در بازار وجود دارند، نوع باکیفیت و اورجینال که مسلماً دوام بالایی دارند و نوع بی‌کیفیت که مشابه نمونه اصلی ساخته می‌شوند و تقلبی هستند. لذا داشتن تخصص کافی در مورد تشخیص قطعات اصل از تقلبی بسیار مهم است.

البته ممکن است بسیاری از مشتریان نتوانند این دو نوع قطعات را از هم تمایز دهند و در هنگام خرید دچار مشکل شوند، بنابراین باید توجه داشته باشید که برای خرید قطعات اصل و اورجینال حتماً فروشگاهی را انتخاب کنید که از اعتبار بالایی برخوردار باشد و در واقع به عنوان نمایندگی قطعات کوماتسو فعالیت داشته باشد. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که قطعه خریداری شده قطعه اورجینال است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

خرید قطعات لیفتراک کوماتسو

در حال حاضر یکی از پرفروش ترین برندهای لیفتراک در ایران کوماتسو است، فروشگاه های زیادی به عنوان نمایندگی فروش کوماتسو در ایران فعال اند که یکی از آن ها شرکت بازرگارنی تامین دنیای هوشمند سپاهان است. تامین دنیای هوشمند سپاهان تمام محصولات و قطعات برند کوماتسو را با قیمت های مناسب و شرایط پس از فروش عالی در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید همین حالا به سایت تامین دنیای هوشمند سپاهان مراجعه کنید و لیفتراک مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

خرید اینترنتی قطعات لیفتراک کوماتسو

در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است، بسیاری از خریدها به صورت غیرحضوری درآمده‌اند. بسیاری از خریداران به دلایل مختلف از قبیل بعد مسافت، مقایسه قیمت‌ها، پیدا کردن قطعات اصل و … ترجیح می‌دهند در اینترنت به دنبال نمایندگی قطعات لیفتراک کوماتسو بگردند. اما باید توجه داشته باشند که هر سایتی قابل اعتماد نیست.

بنابراین قبل از خرید این قطعات و لوازم یدکی باید بررسی‌های لازم را به عمل آورید تا مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی مربوطه به عنوان نمایندگی کوماتسو از اعتبار بالایی برخوردار باشد. در ضمن قیمت قطعات لیفتراک کوماتسو در نمایندگی‌های این شرکت به مراتب مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌ها است.

نکات مهم درباره نصب قطعات لیفتراک کوماتسو

به دلیل پیچیدگی و ظرافت در نصب این نوع قطعات، لازم است از افراد متخصص کمک گرفته شود. در صورتی که نصب این قطعات به درستی انجام نشود؛ ممکن است به سیستم لیفتراک آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند. بنابراین پس از خرید قطعات لیفتراک، از افراد آگاه در این حوزه جهت نصب آن کمک بگیرید.

نکات مهم در هنگام خرید قطعات لیفتراک کوماتسو

همانطور که می‌دانید؛ لیفتراک ها برای برآورده سازی نیازهای صنایع مختلف در جهت حمل اجسام بسیار کارایی دارد. ممکن است پس از گذشت زمان، لازم باشد اقدام به تعویض قطعات لیفتراک کوماتسو کنید. برای خرید این قطعات بهتر است نکاتی در نظر بگیرید تا بتوانید از این قطعات در مدت زمان طولانی استفاده کنید. از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، اصل بودن قطعات است؛ زیرا با خرید قطعات غیر اصلی علاوه بر آسیب به لیفتراک، برای شما هزینه های گزاف جهت تعویض مجدد قطعه نیز به وجود خواهد آورد.

همچنین تحت تاثیر وسوسه ی افراد سودجو برای خرید قطعات لیفتراک کوماتسو با قیمت ارزان قرار نگیرید؛ زیرا احتمال کند شدن و تاثیر منفی در عملکرد لیفتراک و از کار افتادن همیشگی این ماشین صنعتی وجود دارد. بنابراین درصورتی که تمایل به خرید قطعات لیفتراک کوماتسو اصلی و اورجینال دارید، بهتر است از طریق نمایندگی ها و شرکت های معتبر و باسابقه اقدام به خرید کنید.

مرکز فروش لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو تهران

ممکن است با خراب شدن یا آسیب لیفتراک، نیاز به خرید لوازم یدکی لیفتراک ایجاد شود. بسیاری از افراد برای خرید لوازم یدکی دچار چالش می شوند و در انتخاب آن ها سردرگم می شوند. خرید لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو از مرکز فروش تهران یکی از راه هایی است که می توان با خیال راحت آن ها را تهیه نمود. مراکز  فروش این لوازم در مناطق مختلف تهران ایجاد شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو در غرب تهران

افرادی که در غرب تهران قصد خرید انواع لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو را دارند می توانند لوازم لیفتراک خود را با بهترین قیمت خریداری و در صورت نیاز آنها را سفارشی سازی کنند. در صورتی که قصد خرید این لوازم را دارید می توانید با مجموعه tdhpart تماس بگیرید و لوازم مورد نظر را سفارش دهید.

لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو در شرق تهران

اگر در محله هایی مانند نظام آباد، هفت حوض، دردشت، نیرو هوایی، پیروزی و… زندگی می کنید و به دنبال مرکز فروش لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو هستید، باید به شما بگوییم می توانید از طریق شماره تماس هایی که در این سایت قرار گرفته است، آن ها را سفارش داده و در محل تحویل بگیرید.

لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو در جنوب تهران

افراد زیادی هستند که در جنوب تهران و محله هایی مانند سیروس، افسریه، شهرک مسعودیه، شوش، خراسان و… زندگی می کنند و قصد خرید انواع لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو دارند. در صورتی که در این منطقه زندگی می کنید؛ می توانید به مرکز فروش tdhpart در کیلومتر ۲۰ جاده مخصوص، جنب پلهای شهید ارغوانی، مجتمع تجاری اداری ایرانیان- طبقه سوم- واحد ۳۲۱ مراجعه کنید.

لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو در شمال تهران

اگر جزو افرادی هستید که در شمال تهران و محله هایی مانند آجودانیه، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، مینی سیتی و… زندگی می کنید؛ می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما وبسایت تامین دنیای هوشمند سپاهان، با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید و لوازم موردنظر خود را تهیه کنید.

سوالات متداول درباره قطعات لیفتراک کوماتسو

  1. چند مدل از لیتفراک کوماتسو تولید و به بازار عرضه شده است؟
    از انواع این نوع لیفتراک نسبت به نوع سوخت آن ها می‌توان به نوع برقی، دوگانه سوز، دیزلی و گازسوز اشاره نمود.
  1. انواع لوازم موتوری لیفتراک کوماتسو چه می‌باشد؟
    از لوازم موتوری این نوع لیفتراک می توان کفشک لنت، پیستون، بوش، یاطاق، رادیاتور و غیره نام برد.
  1. در هنگام خرید نصب قطعات لیفتراک کوماتسو به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    برای خرید لازم است به اصل و اورجینال بودن قطعات توجه نمود و از طریق نمایندگی و مجموعه‌های معتبر اقدام به خرید نمود.

09354244366