مدل بلبرینگ در لیفتراک

نقش بلبرینگ در لیفتراک

قصد دارید با انواع مدل بلبرینگ در لیفتراک آشنا شوید؟ می خواهید بدانید چه نمونه هایی از این قطعات در دستگاه های لیفتراک استفاده می شوند؟ یا این که تمایل دارید نقش آن ها در لیفتراک را بشناسید؟ این قطعات که در انواع مختلفی تولید می شوند، برای تحمل بار های محوری و شعاعی مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی بیش تر با این محصولات و خرید یک نمونه مناسب از آن ها کافیست که به سایت تی دی اچ مراجعه کنید.

چه مدل بلبرینگ در لیفتراک استفاده می‌شود؟

نقش بلبرینگ در لیفتراکبرای آشنایی با مدل بلبرینگ در لیفتراک، خوب است که ابتدا این دستگاه را بهتر بشناسیم. برای بلند کردن، حمل و تخلیه بار در انبار ها از تجهیزات خاصی مانند این دستگاه ها استفاده می شود. امروزه در انواع کارگاه ها و کارخانه ها به این تجهیزات نیاز است. این لیفتراک ها از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل می شوند. یکی از مهم ترین اجزای به کار رفته در آن ها، بلبرینگ می باشد.

این قطعات را در ظرفیت ها و مدل های متنوعی طراحی کرده و تولید می کنند. هر یک از این قطعات را با استفاده از متریال های مختلفی تولید کرده از این رو هر یک از آن ها طول عمر های متفاوتی دارند. هر چه استحکام و دوام آن ها بیش تر باشد، ایمنی دستگاه لیفتراک نیز افزایش می یابد.

در نتیجه این امر خطر خرابی و بروز حوادث در لیفتراک ها نیز به شدت کم می شود. در حالت کلی می توان گفت که برای حرکت صاف و روان دکل و بالا و پایین آمدن بار در لیفتراک ها از این قطعه استفاده می شود.

این قطعات نیرو های مختلف محوری و شعاعی را تحمل کرده و در تامین ایمنی لیفتراک ها بسیار موثر می باشند. برای قسمت های مختلف از لیفتراک ها به انواع متفاوتی از این قطعات نیاز است. از این رو برای دریافت مشاوره و خرید یک نمونه مناسب از این محصولات کافیست به سایت تی دی اچ مراجعه کنید.

نقش بلبرینگ در لیفتراک چیست؟

برای آن که تنوع مدل بلبرینگ در لیفتراک آشنا شویم، خوب است که ابتدا نقش آن ها را بهتر بشناسیم. این قطعات در چرخش اجسام سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین برای تحمل بار های محوری و شعاعی در لیفتراک ها نیز از این محصولات استفاده می کنند. بنابراین این قطعه نقش و وظیفه بسیار مهمی در عملکرد لیفتراک ها بر عهده دارند. این قطعه در حقیقت وظیفه چرخش صحیح اجزا و حفظ سلامت آن ها را بر عهده دارد. این محصولات را با استفاده از متریال های بسیار مقاوم و با کیفیتی تولید کرده و به بازار می فرستند.

از این رو می توان گفت که این محصولات تحمل شرایط سخت را داشته و بار های سنگین را به خوبی تحمل می کند. این قطعات لیفتراک در بخش های مختلفی از لیفتراک ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • حرکت دکل و کریر

این محصولات حرکات عمودی صاف بخش های دکل و کریر را تسهیل می کنند. برای تعیین موقعیت دقیق بار و عملیات بلند کردن پایدار این نوع حرکات ضروری هستند.

  • حمل و نقل و توزیع بار

این قطعات همچنین نقش مهمی در توزیع نیرو ها در سراسر لیفتراک بر عهده دارند. با این توزیع بار از سایش زودرس این دستگاه جلوگیری شده و ایمنی لیفتراک تامین می شود.

  • مدیریت بار جانبی

برای حفظ ثبات و جلوگیری از واژگونی لیفتراک ها نیز از این نوع قطعات اسنفاده می کنند.

انواع مدل بلبرینگ که در لیفتراک استفاده می‌شود؟

مدل بلبرینگ لیفتراکانواع مختلفی از مدل بلبرینگ در لیفتراک وجود دارد. این قطعه را در یک دسته بندی به دو نوع متلف بلبرینگ و رول برینگ تقسیم بندی می کنند. در دسته دیگری نیز آن ها را به گروه های مختلفی تقسیم می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بلبرینگ شیار عمیق

این نمونه از انواع بلبرینگ ها تحمل بار و سرعت خوبی دارند. این قطعه خود دارای انواع مختلفی می باشد که فقط نوع شیار عمیق آن ها در لیفتراک سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مدل از بلبرینگ ها ساچمه های غلتکی درون شیاری هم قطر خود قرار می گیرند که درون رینگ ها تعبیه می شوند. این شیار ها سبب می شوند تا سطح تماس ساچمه و رینگ افزایش یافته و توان تحمل بار شعاعی در آن ها افزایش یابد.

در این مدل از بلبرینگ ها از قفسه های دو تکه برنجی یا پلاستیکی استفاده می کنند. دقت داشته باشید که این نوع بلبرینگ ها قابلیت تعمیر و روغن کاری ندارند اما در حفظ سرعت، کاهش چشمگیر اصطکاک و تحمل بار شعاعی بالا بسیار موثر هستند.

معمولا در جعبه فرمان، هرزگرد و دینام از این نمونه بلبرینگ ها استفاده می شود. این نوع بلبرینگ ها را در دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه تولید می کنند. نمونه تک ردیفه این محصولات دارای یک ردیفه از عناصر غلتان بوده و در دو نوع بدون آب بند و آب بندی شده طراحی می شود. نوع دو ردیفه این محصولات دارای دو ردیف عناصر غلتان بوده و نسبت به انواع یک ردیف قابلیت تحمل بار بیش تری دارد.

  • بلبرینگ شعاع زاویه ای

این نمونه از بلبرینگ ها تحمل بار مرکب شعاعی و محوری را به طور همزمان دارند. در گیربکس لیفتراک ها از این نوع بلبرینگ استفاده می شود. تحمل بار محوری در این نوع بلبرینگ ها با افزایش زاویه تماس رینگ داخلی بالا رفته و با کاهش این زاویه تحمل بار شعاعی آن افزایش می یابد.

در این قطعات نیز ممکن است از دو ردیف ساچمه استفاده شود. این محصولات طول عمر بالایی داشته و در کاهش سر و صدا بسیار موثر هستند. این نوع بلبرینگ ها را در سه نوع تک ردیفه، دو ردیفه و چهار نقطه تماسی تولید می کنند.

این نمونه از بلبرینگ ها یک ردیفه بوده و در دو مدل آب بندی شده و بدون آب بند تولید می شود. این مدل از بلبرینگ ها نسبت به نوع تک ردیفه فضای بیش تری را اشغال کرده و می تواند هم زمان بار های شعاعی و محوری را در هر دو جهت تحمل کنند. نمونه های چهار نقطه تماسی از این محصولات نیز از نوع تک ردیفه بوده و بار های محوری سنگین را در دو جهت و بار شعاعی سبک را تحمل می کند.

  • بلبرینگ خود تنظیم

این محصول نیز یک مدل بلبرینگ در لیفتراک است. این نوع بلبرینگ ها همگی دو ردیفه بوده و قابلیت تحمل بار بالایی دارند. معمولا در مواردی که شفت دچار ناهمترازی هایی شده است از این نوع بلبرینگ ها استفاده می کنند.

این محصولات بار های شعاعی بسیار سنگین و بار محوری از هر دو طرف را تحمل می کنند. علاوه بر همه این ها، این مدل از لیفتراک ها نسبت به دیگر نمونه ها دارای کم ترین اصطحکاک هستند. محدوده سرعت این نوع بلبرینگ ها بسیار زیاد بوده و سرعت بالایی دارند.

  • بلبرینگ کف گرد

اگر بخواهید با نوع دیگری از مدل بلبرینگ در لیفتراک آشنا شوید، خوب است که این محصول را نیز بشناسید. این محصولات قابلیت نصب آسان داشته و رینگ های داخلی، خارجی و عناصر غلتان داخل آن ها قابلیت جدا شدن دارند.

این نوع بلبرینگ ها توانایی تحمل بارهای محوری بسیار سنگین داشته و قابلیت تحمل بار شعاعی را ندارند. این محصولات که در دو نوع مختلف تک جهته و دو جهته تولید می شوند نمی توانند در معرض بار های شعاعی قرار بگیرند. نمونه تک جهته این محصولات بار های محوری را فقط در یک جهت تحمل کرده و نمونه های دو جهته این بلبرینگ ها، بار های محوری را در هر دو جهت تحمل می کنند.

نکات طلایی برای انتخاب مدل بلبرینگ در لیفتراک

نکات خرید بلبرینگبرای انتخاب مدل بلبرینگ در لیفتراک باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. مهم ترین فاکتور هایی که در این زمینه باید به آن ها دقت کنید، عبارتند از:

  • ظرفیت بار مورد نیاز

یکی از نکات مهمی که در زمان انتخاب و خرید این محصولات باید آن توجه داشته باشید، ظرفیت بار آن ها می باشد. این قطعات نه تنها باید وزن بار را تحمل کنند بلکه نیرو های دینامیکی ایجاد شده در هنگام بلند کردن، پایین آوردن و جا به جایی را نیز باید تحمل کنند.

  • ملاحظات محیط عملیاتی

در زمان انتخاب مدل بلبرینگ دکل لیفتراک باید به این نکته نیز توجه داشته باشید. این دستگاه ها معمولا در محیط های چالش برانگیزی مانند محیط های پر از گرد و غبار و یا کارخانه های صنعتی با مواد خورنده کار می کنند. بنابراین باید با توجه به نوع محیط کاری نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کنید.

  • نیاز های سرعت و عملکرد

در زمان خرید این قطعه باید به سرعت گسترش و جمع شدن دکل توجه کنید. این قطعات باید بتوانند نیرو های شتاب و کاهش سرعت درگیر در این حرکات را کنترل کنند.

  • عوامل نگهداری و طول عمر

شما باید در زمان خرید این محصولات حتما به فواصل روانکاری، سهولت تعویض و … در آن ها توجه کنید.

کلام آخر

برای انتخاب مدل بلبرینگ در لیفتراک باید به فاکتور های خاصی توجه داشته باشید. دقت کنید که تنوع بالایی از این قطعات می توانند در لیفتراک ها مورد استفاده قرار گیرند. برای انتخاب و خرید یک نمونه مناسب از این محصولات کافیست به سایت تی دی اچ مراجعه کنید. این مجموعه تنوع بالایی از این قطعات را بالاترین کیفیت و با کم ترین قیمت ها در اختیار مشتریان قرار می دهد.

سوالات متداول

  1. قیمت بلبرینگ ها چگونه تعیین می شود؟
    قیمت این قطعات با توجه به برند سازنده، نوع بلبرینگ، میزان کیفیت و … تعیین می شود.
  2. آیا از سراسر نقاط کشور می توانید برای خرید از سایت تی دی اچ اقدام کنیم؟
    بله، شما می توانید از نقاط مختلف کشور وارد این سایت شده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.
  3. نحوه سفارش دهی و خرید بلبرینگ در سایت تی دی اچ چگونه است؟
    انتخاب محصول و خرید در این سایت بسیار ساده بوده و همه افراد می توانند با پرداخت کم ترین هزینه ها این بلبرینگ ها را سفارش داده و خریداری کنند.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 16 =

09354244366