نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک

نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تأمین کننده لوازم جانبی لیفتراک‌های برند کلارک در ایران در حال فعالیت هستند. بنابراین در صورت نیاز به تهیه و خرید قطعات و تجهیزات لیفتراک کلارک می‌توانید به سراغ این نمایندگی‌ها بروید.

تاریخچه لیفتراک کلارک

لیفتراک‌ها در زمان جنگ جهانی اول به محبوبیت بسیار زیادی دست یافتند، چرا که مناسب‌ترین وسیله برای حمل انواع ادوات جنگی سنگین به شمار می‌رفت. از آن زمان تا کنون لیفتراک‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند و در هر دوره قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است تا نهایتاً به صورت لیفتراک‌های امروزی درآمدند.

یکی از مهم‌ترین ماشین‌های کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی و انبارداری لیفتراک است، تأمین قطعات لیفتراک همواره موضوعی مهم و حساس بوده است زیرا قطعات اصل و با کیفیت تأثیر مستقیمی بر امنیت و بهبود عملکرد لیفتراک خواهد داشت.

در بین معتبرترین کمپانی‌های سازنده لیفتراک‌، لیفتراک کلارک به عنوان یک محصول کره‌ای، یکی از شناخته ‌شده‌ترین برندها محسوب می‌شود. لیفتراک کلارک برای اولین بار در سال 1917 و توسط کمپانی کلارک در آمریکا طراحی و ساخته شد. یکی از کارخانه‌های تولیدی کلارک در کشور کره جنوبی بود که بعدها به طور کامل تحت مالکیت یک شخص کره‌ای به نام یانگ آن‌کلاه درآمد.

کمپانی کلارک در سال 1920 اولین لیفتراک هیدورلیکی جهان را ساخت و موفقیت این برند معتبر از آن زمان شروع شد.

لیفتراک کلارک از قطعات و اجزاء مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات قابلیت‌ها و عملکرد مخصوص به خود را دارند. در این نوشتار سعی کرده‌ایم به ویژگی‌های مختلف قطعات لیفتراک کلارک بپردازیم و در مورد فعالیت نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک مطالبی را عنوان کنیم.

قطعات لیفتراک کلارک

اولین محصولات و قطعات جانبی که کمپانی کره‌ای کلارک تولید می‌کرد، گیربکس و محور لیفتراک بود، اما به مرور بر تنوع قطعات تولیدی این شرکت افزوده شد، به طوری که در حال حاضر کلارک بیش از 300 مدل مختلف از قطعات لیفتراک را تولید و به نمایندگی‌های خود در سرتاسر دنیا ارسال می‌کند؛ برند کلارک 5 خط تولید در دنیا در کره جنوبی، چین، ویتنام، کنتاکی و لکسینگتون دارد.

با توجه به این‌که لیفتراک‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند و از قطعات تخصصی مختلفی ساخته شده‌اند، قطعات و لوازم جانبی آن‌ها باید از نمایندگی مخصوص کمپانی مربوطه تهیه شود تا در کنار افزایش امنیت و ایمنی در هنگام حمل بار، بهبود عملکرد لیفتراک را نیز در پی داشته باشد.

در مورد لیفتراک کلارک نیز پیشنهاد می‌شود که قطعات آن از نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک تهیه و تأمین شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های قطعات لیفتراک کلارک

قطعات لیفتراک کلارک از ویژگی‌های خاص زیر بهره‌مند هستند:

  • ترمز لیفتراک کلارک از نوع ترمز الکترونیکی احیاء کننده شتاب با عملکرد عالی است.
  • موتورهای لیفتراک کلارک از نوع AC است که قطعات آن طول عمر بسیار بالایی دارد و نیاز کمی به تعمیر پیدا می‌کند.
  • پمپ‌های لیفتراک کلارک از نوع پمپ هیدرولیکی هستند که دارای ماندگاری بالا و عمر مفید طولانی هستند.
  • مهم‌ترین ویژگی قطعات لیفتراک کلارک، سازگاری با طبیعت و کم‌ترین میزان آلودگی تولیدی در مقایسه با دیگر برندهای لیفتراک است.

دسته‌بندی قطعات لیفتراک

قطعات لیفتراک کلارک به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دسته‌ها نیز خود به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

قطعات بیرونی لیفتراک کلارک شامل بدنه یا شاسی داخلی، کابین، کرییج، بالابر، پدال‌ها و اهرم‌ها، وزنه تعادل، نمایشگر و … است.

قطعات داخلی لیفتراک کلارک شامل موتور دستگاه، پمپ‌ها، رینگ شاتون، فیلتر روغن و هوا، گیربکس، رادیاتور و … است.

معرفی و بررسی مهم‌ترین قطعات لیفتراک کلارک

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، لیفتراک‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که از قطعات و اجزای متعدد داخلی و بیرونی ساخته شده‌اند. عدم وجود هر یک از این تجهیزات و یا وجود مشکل در آن‌ها، حتی کوچک‌ترین قطعه، در روند کار لیفتراک اختلال ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است با کاربرد هر کدام از تجهیزات و قطعات و نقش آن‌ها در نحوه عملکرد لیفتراک آشنایی داشته باشیم.

در ادامه به کاربرد چند مورد از مهم‌ترین قطعات لیفتراک اشاره می‌کنیم، البته تعداد قطعات یک لیفتراک بسیار بیش‌تر از مواردی است که ما در اینجا آورده‌ایم.

شاسی یا بدنه لیفتراک کلارک

بدنه مهم‌ترین قسمت لیفتراک است زیرا اجزا و قطعات دیگر لیفتراک را پوشش می‌دهد و بدون وجود آن قطعات دیگر لیفتراک نمی‌توانند به درستی جایگذاری شوند.

دکل

دکل یکی دیگر از قطعات لیفتراک کلارک است که نقش بسیار مهمی دارد و بدون آن دستگاه از کار می‌افتد. کاربرد دکل لیفتراک در جابه‌جایی بارهای مختلف (بالا و پایین آوردن بار) است. این دکل‌ها به روش هیدرولیکی کار می‌کنند و به بدنه یا محور جلویی دستگاه نصب می‌شوند.

دکل لیفتراک کلارک در سه نوع مختلف طراحی و ساخته می‌شود، انواع مختلف دکل عبارتند از دکل دو مرحله‌ای، سه مرحله‌ای و چهار مرحله‌ای.

وزنه تعادل

وزنه تعادل یک وزنه چدنی است که تعادل لیفتراک را به هنگام حمل و نقل اجسام مختلف تنظیم می‌کند. وزنه تعادل در قسمت پشت دستگاه نصب می‌شود و در برخی لیفتراک‌ها، باتری‌های سربی اسیدی نقش این وزنه را ایفا می‌کنند.

کابین (اتاقک راننده)

کابین لیفتراک همان قسمتی است که که راننده لیفتراک در آن قرار می‌گیرد و اجزای مختلف لیفتراک را  کنترل می‌کند. با توجه به این‌که کابین محل استقرار راننده است به منظور حفظ جان او بسیار با دقت ساخته می‌شود و محکم‌ترین قسمت لیفتراک محسوب می‌شود.

کابین‌ لیفتراک کلارک شامل قطعاتی از قبیل پدال‌های کنترل، اهرم‌ها، فرمان و … است.

منبع انرژی Power Source

منبع انرژی تأمین کننده انرژی مورد نیاز دستگاه لیفتراک است. انرژی مصرفی در لیفتراک‌های مختلف متفاوت است و می‌تواند شامل گاز LP، CNG و … باشد.

الحاقی‌ها

الحاقی‌های لیفتراک شامل اجزایی از قبیل سایدشفت، روتاتورها و .. هستند که نقش مهمی در حفظ تعادل بار به عهده دارند.

گیربکس

گیربکس لیفتراک در انواع مختلف این دستگاه شامل انواع گیربکس دستی، گیربکس اتواماتیک و گیربکس نیمه اتوماتیک است.

در صورت خرابی قطعات لیفتراک کلارک چه باید کرد؟

لیفتراک‌ها نیز مانند دیگر تجهیزات صنعتی در اثر استفاده مداوم دچار استهلاک و خرابی می‌شوند و این اتفاقی کاملاً طبیعی است. اما آن‌چه مهم است این است که در صورتی که تعمیرکار متخصص تشخیص داد که نیاز به جایگزینی یکی از قطعات لیفتراک کلارک وجود دارد، حتماً قطعه مورد نظر از یکی از نمایندگی‌های قطعات لیفتراک کلارک تهیه شود.

تأمین قطعات لیفتراک کلارک

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران که از تجهیزات کلارک استفاده می‌کنند، تأمین قطعات مرغوب و باکیفیت اصلی است. هر چند شرکت‌های زیادی در زمینه تأمین قطعات لیفتراک فعالیت می‌کنند اما نمی‌توان گفت که تمام این شرکت‌ها قطعات باکیفیت اورجینال را در اختیار مشتریان می‌گذارند؛ بنابراین بررسی و تحقیق در مورد انتخاب نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک که با معتبرترین کمپانی‌های حال حاضر دنیا ارتباط می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورتی که نمایندگی قطعات لیفتراک از اعتبار و وجهه بالایی در میان فعالین این حوزه برخوردار باشد نشان‌دهنده ارائه قطعات و محصولات با کیفیت به مشتریان است.

خرید اینترنتی قطعات لیفتراک کلارک

در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است، بسیاری از خریداران به دلایل مختلف از قبیل بعد مسافت، مقایسه قیمت‌ها، پیدا کردن قطعات اصل ترجیح می‌دهند در اینترنت به دنبال نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک بگردند؛ بنابراین برخی از فروشگاه‌هایی که به عنوان نمایندگی قطعات لیفتراک کلارک فعالیت می‌کنند، علاوه بر خدمات حضوری، فروش اینترنتی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

قبل از خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز خود، حتماً بررسی‌های لازم را به عمل آورید تا مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی مربوطه به عنوان نمایندگی کلارک، یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان است. شرکت تامین دنیای هوشمند سپاهان از شرکت‌های کاملا معتبر در این زمینه است که به عنوان نمایندگی محبوب قطعات لیفتراک کلارک در ایران فعالیت می‌کند که با اطمینان خاطر می‌توانید قطعات مورد نیاز خودتان را تامین کنید.

 

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366