مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک

در این مطلب قصد داریم با ارائه مطالبی به مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک بپردازیم.  اما  پیش از پرداختن به این موضوع ابتدا با دستگاه لیفتراک آشنا می‌شویم.

لیفتراک که به آن چنگال کامیون و  بالابر نیز گفته می‌شود، از وسیایل نقلیه صنعتی است که در دسته کامیون‌های صنعتی موتوردار طبقه بندی می‌شود و از آن برای بلندکردن و جابجایی مواد مختلف در فواصل کوتاه استفاده می‌شود. این وسیله دارای یک پلت فرم برقی در جلو و دارای یک چنگال است که می توان آن را بالا/پایین کرد و در زیر محموله برای اهداف بلند کردن و جابجایی قرار داد. لیفتراک‌ها می‌توانند با موتورهای احتراقی یا باتری‌های الکتریکی تغذیه شوند.

انواع لیفتراک وجود دارد که به اپراتورها اجازه می‌دهد هنگام رانندگی روی وسیله نقلیه بنشینند، در حالی که انواع دیگری وجود دارند که راننده را مجبور به ایستادن می‌کنند (لیفتراک‌های ایستاده). لیفتراک به طور کلی در حمل و نقل کالا و مواد استفاده می‌شود.

از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، استفاده و توسعه لیفتراک در سراسر جهان بسیار گسترش یافته است و لیفتراک به یکی از تجهیزات ضروری در تولید و انبارداری تبدیل شده است. لیفتراک‌ها با مشخصات دقیق زیادی طراحی شده‌اند تا بتوانند بارهایی با حداکثر وزن و مراکز ثقل مختلف را تحمل کنند که توجه به این مشخصات برای استفاده ایمن ضروری است.

لیفتراک سپاهان

لیفتراک سپاهان سال‌های زیادی است که با تولید انواع لیفتراک و تریلر مفتخر به پیشرو بودن در صنعت لیفتراک برای کلیه تجهیزات حمل و نقل کشور است. آغاز فعالیت  این مجموعه که در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان در زمینه طراحی و تولید انواع لیفتراک و یدک کش فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۷۰ تحت لیسانس شرکت کلارک بوده است.

شرکت سپاهان لیفتراک، لیفتراک‌هایی با ظرفیت ۲ تا ۳۲ تن با دکل‌های گازی، گازوئیلی و دکل‌های دوگانه سوز گاز و گازوئیلی و همچنین دکل‌های برقی تولید می‌کند. انواع دکل‌هایی که در این شرکت تولید می‌شوند عبارتند از: دکل‌های استاندارد و کانتینری و در ارتفاعات مختلف و همچنین پیش‌ بند با طول‌های مختلف، بادی و یا سوپر.

از جمله تجهیزاتی که در این شرکت تولید می‌شوند عبارتند از: لاستیک ماشین و انواع لوازم جانبی مانند شیفتر، پوزیشنر چنگال، بوشکه، غلتک، بیلر، کارتن، صفحه گردان و همچنین تجهیزات سفارشی مانند تجهیزات HSE، کابین راننده، شیشه جلو و سقف، برف پاک کن، روم و کروز لاینر و …

علاوه بر این در این شرکت یدک کش‌ها با ظرفیت ۷ تا ۲۶ تن با سوخت برقی، گازوئیل و دوگانه سوز یعنی بنزین و گاز، با انواع تجهیزات سفارشی تولید می‌شوند.

شایان ذکر است که این شرکت نماینده بی تی سوئد نیز می‌باشد و تجهیزات انبار داری از قبیل پالت تراک دستی و پالت تراک برقی، استاک  و … را در با طرفیت‌ها و تجهیزات مختلف ارائه می‌دهد. علاوه بر این شرکت سپاهان لیفتراک نمایندگی شرکت آلمانی KAUP را نیز بر عهده دارد و از این طریق لوازم جانبی مختلف جهت نصب بر روی لیفتراک را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می‌دهد.

لیفتراک کلارک

از بین شرکت‌های خارجی متعددی که در زمینه طراحی و تولید لیفتراک مشغول فعالیت هستند، شرکت کره‌ای لیفتراک کلارک از جمله شناخته شده‌ترین برندها محسوب می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که دسته‌ای از تجهیزات حمل و نقل مواد که با نام تجاری کلارک توسعه یافته‌اند، به دلیل محکم و قابل اعتماد بودن شناخته شده هستند.

یک شرکت آمریکایی حمل و نقل مواد صنعتی، برای اولین بار در سال ۱۹۱۷ شروع به کار کرد. یکی از کارخانه‌های کلارک که در کره جنوبی قرار داشت، بعدها به طور کامل مالکیت یک کره‌ای درآمد و این کمپانی در سال ۱۹۲۰ موفق به اختراع اولین لیفتراک هیدرولیکی جهان شد.

ویژگی‌هایی مانند ترمزهای دیسکی خیس در این لیفتراک‌ها، تعمیر و نگهداری آن‌ها را به حداقل می‌رساند و زمان بیشتری را برای استفاده و کارکرد این ماشین‌ها فراهم می‌کند. لیفتراک‌های کلارک به راحتی قابل مانور هستند و این امر آن‌ها را به انتخابی مطمئن برای پیمایش در هر انبار یا مرکز توزیع تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های قطعات لیفتراک سپاهان

در مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک می‌توان به ویژگی‌های منحصر به فرد زیر در مورد لیفتراک سپاهان اشاره کرد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد لیفتراک سپاهان می‌توان به موتور و سیستم انتقال قدرت و سیستم هیدرولیک، انواع برج‌های دید بالا، اتاق حفاظت راننده، صندلی و سنسور حرکتی قابل تنظیم ارگونومیک، سیستم حفاظتی موتور و گیربکس و دسته حرکت الکتریکی اتوماتیک، سیستم برنامه ریزی سرویس و نگهداری، سیستم هوشمند عیب یابی، هشدار هوشمند، فرمان هیدرولیک، پدال ترمز دو مرحله‌ای برای کنترل دامنه حرکت پدال گاز، سنسور فیلتر کاغذی، سنسور دسته حرکتی و محافظ بار اشاره کرد.

ویژگی‌های قطعات لیفتراک کلارک

در این قسمت به منظور مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک برخی از ویژگی‌های قطعات لیفتراک کلارک به صورت اجمالی بیان می‌شود.

 لیفتراک کلارک دارای ترمز الکترونیکی احیاء کننده و همچنین شتاب و عملکردی فوق العاده است. موتورهای لیفتراک کلارک از نوع AC  هستند و قطعات آن نیز طول عمر بالایی دارند، از این رو این موتور به تعمیر و نگهداری کمی احتیاج خواهد داشت. علاوه بر این لیفتراک کلارک دارای پمپ هیدرولیک مستقل AC  است و به طور کلی می‌توان گفت که این لیفتراک‌ها دارای ماندگاری عالی و طول عمر طولانی هستند.

مورد دیگری که در مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک می‌توان به آن اشاره کرد، این است که لیفتراک‌های برند کلارک دارای طراحی سازگار با محیط زیست هستند و به دلیل آلودگی کمی که دارند، به طبیعت آسیب کمتری می‌زنند.

مزایای خرید لیفتراک سپاهان

شرکت  لیفتراک سپاهان مدل‌های مختلف و متنوعی از لیفتراک را طراحی و تولید می‌کند، به همین دلیل مشتریان این شرکت می‌توانند با آسودگی خاطر مدل‌های متناسب با نوع کار خود را انتخاب و با قیمتی مناسب خریداری نمایند؛ بنابراین از جمله مواردی که در مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلاک و سایر نمونه‌های خارجی می‌توان به آن اشاره کرد این است که لیفتراک‌های این شرکت نسبت به مدل‌های خارجی دارای قیمت پایین‌تری بوده و از این لحاظ برای مشتریان کاملا مقرون به صرفه‌تر هستند.

علاوه بر این، این شرکت تولید کننده ماشین آلات صنعتی، لیفتراک‌های تولیدی خود را مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید کرده و همراه با ضمانت نامه معتبر به بازار عرضه می‌کند؛ بنابراین مهمترین مسئله در مقایسه لیفتراک سپاهان با لیفتراک کلارک این است که مصرف کنندگان محصولات این شرکت، در صورت خرابی و یا ایجاد هر گونه مشکل، با در دست داشتن ضمانت نامه معتبر این شرکت، به راحتی می‌توانند اقدام به تعمیر و حل مشکل نمایند زیرا تمامی قطعات لیفتراک سپاهان نیز به راحتی در بازار در دسترس هستند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366