متداول ترین قطعات لیفتراک که باید همیشه در دسترس باشند

متداول ترین قطعات لیفتراک

لیفتراک ها در انبارها، کارگاه های ساختمانی، اسکله ها و سایر مکان هایی که نیاز به بلند کردن وسایل سنگین است ضروری هستند. اگر جابجایی کالا بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه شماست، قطعا نمیخواهید با عواقب خراب شدن لیفتراک و از کار افتادن آن مواجه شوید. وضعیتی که یک لیفتراک در انتظار قطعه جایگزین از کار می‌افتد، می‌تواند باعث تاخیر در عملیات شود که از دست دادن هزینه زیاد و ضرر مالی گزافی را به همراه دارد. بنابراین برای حفظ فعالیت های تجاری خود، باید بدانید که چه قطعات یدکی لیفتراک را می بایست همیشه در دسترس داشته باشید و مهم است که مجموعه ای سازمان یافته از قطعات یدکی را نگه دارید.. به این ترتیب، همیشه می توانید تجهیزات حمل و نقل مواد خود را در شرایط خوبی نگه دارید.

لیست زیر از متداول‌ترین قطعات مورد استفاده برای سرویس لیفتراک است و به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چه موجودی از قطعات پرمصرف برای محافظت در برابر خرابی لیفتراک، در انبار خود موجود داشته باشید و از خرابی های آینده و توقف کار جلوگیری نمایید.

10 قطعه حیاتی لیفتراک که باید در فهرست موجودی خود نگهداری کنید

تعدادی از قطعات لیفتراک وجود دارد که سازندگان توصیه می کنند برای اطمینان از حداکثر زمان کارکرد لیفتراک شما، آنها را به صورت برنامه ریزی شده تعویض کنید. این قطعات به شرح زیر هستند:

10 قطعه حیاتی لیفتراک

  1. شیلنگ های مایع هیدرولیک

    سیستم هیدرولیک لیفتراک شما نیرویی را فراهم می کند که به لیفتراک شما اجازه می دهد تا عملیات بالابری را انجام دهد، هدایت شود و متوقف گردد. اما شیلنگ های اتصال آن سیستم در برابر آسیب و تخریب تصادفی آسیب پذیر هستند. به طور کلی، سازندگان پیشنهاد می کنند شیلنگ های هیدرولیک را هر دو سال یا هر 4000 ساعت سرویس، تعویض کنید. شیلنگ‌های فرمان برق، شیلنگ‌های مخزن، شیلنگ‌های ترمز، و شلنگ‌های بالابر هیدرولیک، همگی باید در موجودی قطعات شما نگهداری شوند.

  2. قطعات لاستیکی سیستم هیدرولیک

    این قطعات حیاتی نیز در معرض آسیب و تخریب هستند که می تواند باعث نشتی و کاهش خطرناک ظرفیت بالابری و رانندگی لیفتراک شود. این ایده خوبی است که هم برای تعویض منظم برنامه ریزی شده – معمولاً یک سال یا 4000 ساعت خدمات – و هم برای خرابی هایی که همیشه در نامناسب ترین زمان ها رخ می دهند، ذخیره ای از آب بند، واشر و بوش های سیستم هیدرولیک داشته باشید.

  3. روغن

برای اکثر لیفتراک ها، شما باید روغن را هر 200 تا 300 ساعت تعویض کنید. برای اطلاع از برنامه زمانی خاصی که باید دنبال کنید، می توانید به دفترچه راهنمای سازنده لیفتراک مراجعه کنید. تعویض روغن بسیار مهم است زیرا می تواند به کاهش سایش و خرابی موتور کمک کند. با تعویض منظم روغن موتور، می توانید کثیفی اضافی را که می تواند در موتور جمع شده باشد را پاک کنید.

خوشبختانه، تعویض روغن لیفتراک چیزی است که یک مکانیک داخلی می تواند تنها در چند دقیقه آن را انجام دهد. فقط همیشه روغن یدکی را در دسترس داشته باشید.

روغن لیفتراک

  1. فیلترها

فیلترها نیز باید به طور مرتب تعویض شوند ، معمولاً در هر تعویض روغن. این یک امر ضروری است زیرا فیلترهای روغن مسئول فیلتر کردن آلاینده ها و ذرات روغن هستند. این ذرات اگر در روغن باقی بمانند می توانند باعث سایش و خرابی زودرس موتور لیفتراک شوند.

اگر در حال انجام تعویض روغن در تاسیسات خود هستید، بهتر است از فیلترهای روغن نیز استفاده کنید. به غیر از این، خرید فیلتر هوا را نیز فراموش نکنید!

  1. شیلنگ سوخت برای لیفتراک آی سی

این شیلنگ باید به طور منظم بازرسی شود و هر دو سال یکبار تعویض شود.

  1. ترمزها

اگر لیفتراک شما نتواند متوقف شود، نمی تواند حرکت کند و توقف یک لیفتراک 2000 پوندی با بار 4500 پوندی کاری نیست که به شانس سپرده شود. ترمزها باید به طور منظم بازرسی شوند و به محض اینکه کارایی آنها کاهش یافت یا علائم قابل مشاهده آسیب یا سایش بیش از حد ظاهر شد، تعویض شوند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر تصادف و آسیب به کالا هستید. به همین دلیل است که داشتن ترمزهای جایگزین بسیار مهم است. بسیاری از تولید کنندگان لیفتراک توصیه می کنند که ترمزها را به طور معمول هر سال تعویض کنید. ترمزهای جایگزین باید بخشی از موجودی قطعات یدکی شما باشد.

  1. زنجیر بالابر

زنجیر بالابر لیفتراک شما باید به طور مرتب از نظر کشیدگی و آسیب دیدگی قطعات بازرسی شود. برخی از سازندگان توصیه می کنند زنجیر بالابر را هر سه سال یا پس از 6000 ساعت سرویس، تعویض کنید. زنجیر بالابر از کار افتاده منظره زیبایی نیست و می تواند منجر به جراحات، تلفات جانی و آسیب به محصول و تجهیزات شود. با توجه به اهمیت ان قطعه، ممکن است ایده بدی نباشد که چند زنجیر بالابر را در موجودی قطعات یدکی خود نگه دارید، به خصوص اگر چندین وسیله نقلیه دارید که از یک نوع زنجیره استفاده می‌کنند.

زنجیر بالابر لیفتراک

  1. چنگال ها

چنگال های لیفتراک شما قسمت جلویی عملکرد وسیله نقلیه شما هستند و بسیاری از کارهای سنگین را انجام می دهند. آنها همچنین تماس زیادی با پالت ها، قفسه ها و گاهی اوقات با دیوارها و ستون ها می بینند. آنها فرسوده می شوند و در معرض خرابی هستند. به طور طبیعی، چنگال ها را به طور منظم بررسی کنید و طبق توصیه های سازنده، زمانی که 10 درصد ضخامت اصلی خود را از دست دادند، آنها را تعویض کنید. البته اگر چنگال ها، آثار شکستگی نشان می دهند یا خم شده اند، باید تعویض شوند. چنگال لیفتراک بخش مهمی است که باید در موجودی قطعات یدکی شما باشد.

  1. لاستیک ها و چرخ ها

جایی که لاستیک با جاده برخورد می کند، ممکن است ناهموار و خشن بشد. لاستیک‌ها نه تنها فرسوده می‌شوند، بلکه در معرض آسیب‌های تصادفی مانند خراشیده شدن در اثر برخورد با سنگ و ذرات روی زمین، قفسه‌ها و قطعات فلزی روی زمین قرار می‌گیرند. لاستیک یا چرخ آسیب دیده می تواند باعث عملکرد ناایمن یا غیرقابل پیش بینی لیفتراک شود و منجر به آسیب و جراحت محصول شود. لاستیک ها نیز باید به طور مرتب بازرسی شوند و در صورت آسیب دیدگی تعویض گردند. لاستیک ها عمر مفیدی دارند و اکثر آنها دارای نشانگری هستند که به شما می گوید چه زمانی از عمر مفید و ایمن خود فراتر رفته اند. اگر منبع سریع و قابل اعتمادی برای تعویض لاستیک یا چرخ ندارید، داشتن مقداری موجودی یدکی می تواند باعث صرفه جویی در زندگی و هزینه شود. بلبرینگ های چرخ نیز باید در انبار نگهداری شوند.

  1. اجزای الکتریکی

دسته های سیم و مجموعه کابل ها اغلب در معرض آسیب قرار می گیرند و در اثر تماس ناخواسته، گرمای بیش از حد،  به سادگی در طول زمان تخریب می شوند. جایگزین برای آن اقلام، باید در موجودی نگهداری شود. باتری برای لیفتراک‌های برقی حیاتی است و داشتن ذخایر یدکی برای باتری این نوع لیفتراک می تواند مشکلات توقف زنجیره عملکردی را کاملا رفع نماید.

جمع بندی

اگر به طور روزانه به لیفتراک خود متکی هستید، باید بدانید که کدام قطعات یدکی لیفتراک را در دسترس داشته باشید. به این ترتیب، می توانید قبل از خرابی یک قطعه، تعویض انجام دهید و به طور موثر از خرابی و آسیب جلوگیری می کند. در حین کار با لیفتراک به زودی متوجه خواهید شد که کدام مؤلفه ها هستند که در لیفتراک شما به زودی کارایی خود را از دست می دهند و برای کدام یک می بایست از پیش موجودی داشته باشید. علاوه بر آن، یک گزارش عملیاتی و چک لیست نگهداری لیفتراک می تواند به شما کمک کند، تصمیم بگیرید کدام قطعات یدکی اضافی را پیش از موعد تعویض، در اختیار داشته باشید.

شرکت تامین دنیای هوشمند علاوه بر ارائه انواع لیفتراک باکیفیت ایرانی و خارجی همچون کلارک و لیفتراک سپاهان، خدمات پس از فروش لیفتراک را با عرضه انواع قطعات لیفتراک تکمیل می نماید. صنعت گران عزیز می توانند باکیفیت ترین قطعات مصرفی لیفتراک را با اطمینان از اصالت آن از تامین دنیای هوشمند تهیه نمایند تا در سریع ترین زمان برای این عزیزان ارسال شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366