لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟

اگر برای شما سوال پیش آمده و دچار سردرگمی شدید که لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک را انتخاب کنید و می خواهید بدانید چه نوع لاستیک برای لیفتراک شما مناسب تر است بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ سوال خود که لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟ دست یابید و این نوع لاستیک‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و بادوام ترین و ویژه ترین لاستیک را انتخاب کنید همانطور که مطلع هستید برای جلوگیری از بروز مشکلات باید بهترین لاستیک را برای لیفتراک خویش انتخاب نمایید.

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

اگر شما لیفتراک دارید و دغدغه اساسی دارید که بین لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟ کدام را انتخاب کنید در پاسخ به این سوال باید گفت که لاستیک توپر بیشتر از مواد لاستیکی جامد ساخته شده اند و برای استفاده در سطوح صاف صنعتی برای لیفتراک طراحی شده اند ولی لاستیک بادی لیفتراک با هوا پر می شود که لاستیک توپر به این شکل نیست.

همچنین اندازه لاستیک بادی نسبت به لاستیک توپر کوچک تر است و از لاستیک‌های بادی در سطوح ناصاف بیرونی استفاده می شود که تکان های شدید را به خوبی جذب می کند. طول عمر لاستیک‌های توپر نسبت به بادی بیشتر است زیرا اگر آج های لاستیک توپر از بین رفت و صاف شد می توان برای آن اج ایجاد نمود و با توجه به این موضوع طول عمر بیشتری دارد و قیمت آن نیز نسبت به لاستیک بادی نیز بیشتر می باشد.

لاستیک‌های توپر لیفتراک توانایی جذب ضربه های قوی لیفتراک را ندارند، به این معنی که اگر قصد دارید لیفتراک خود را در فضای باز و روی ماسه ناهموار جابجا کنید، فقط می توانید از لیفتراک با لاستیک های بادی استفاده کنید و لاستیک های توپر برای استفاده به سطح صاف نیاز دارند.

همچنین اگر لیفتراک ظرفیت باربری زیادی جا به جا می کند بهتر است از لاستیک های بادی لیفتراک استفاده نمایید تا دچار مشکل نشوید و اگر لیفتراک که در انبار بازیافت مواد فلزی و آهنی با سطوح تیز، برش و آسیب دیده کار می کند باید از لاستیک توپر لیفتراک استفاده کنید زیرا لاستیک‌های بادی لیفتراک در این محیط عمر کوتاهی دارند و هزینه های نگهداری را برای صاحب صنعت افزایش می دهند.

تفاوت لاستیک توپر با لاستیک بادی لیفتراک

  1. تفاوت لاستیک توپر با لاستیک بادی لیفتراک بسیار زیاد می باشد و لاستیک‌های بادی لیفتراک پر از هوا هستند، آج آن ها بسیار عمیق است، از لاستیک مقاوم ساخته شده اند، مناسب برای لیفتراک‌هایی هستند که در کارهای سنگین استفاده می شوند و عمر انواع لیفتراک را افزایش می دهند.
  2. اما بر خلاف لاستیک‌های بادی لیفتراک که با هوا پر می شوند، لاستیک‌های توپر لیفتراک محفظه هوا ندارند و خاصیت پنچر نداشتن را دارند و در این لاستیک لیفتراک لایه لاستیکی روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد و لاستیک‌های توپر لیفتراک در دو مدل رینگ و استاندارد تولید می شوند و این یکی دیگر از تفاوت‌های لاستیک توپر و بادی لیفتراک می باشد.
  3. عمر لاستیک‌های توپر بسیار طولانی و زیاد است، اما مانند لاستیک‌های بادی لیفتراک عمر مفید لیفتراک را افزایش نمی دهد که این لاستیک‌ها برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از کارگاه مناسب نیستند و این لاستیک‌های توپر شعاع گردش اندکی نسبت به لاستیک‌های بادی دارند و نگهداری آنها بیشتر از لاستیک‌های بادی لیفتراک می باشد.
  4. تفاوت دیگر این است که لاستیک‌های بادی لیفتراک به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر کشش و چسبندگی را فراهم کنند. همچنین دیواره های کناری لاستیک‌های لیفتراک بادی بسیار محکم و ضخیم بوده و با لاستیک طبیعی و مصنوعی تولید می شوند از طرفی لاستیک‌های بادوام و خاص طراحی شده بادی برای فشارهای سنگین و بالا می باشد که ساختار آج آنها نیز به گونه ای است که به صورت خودکار تمیز می شود و مسدود نمی شود.
  5. یک لاستیک توپر می تواند کمترین هزینه عملیاتی را ایجاد کند و در عین حال در سخت ترین شرایط کار کند. لاستیک‌های توپر لیفتراک به گونه ای طراحی شده اند که بیشتر از لاستیک های بادی دوام می آورند. این عمر به دلیل نوع ترکیبات خاصی است که در لاستیک‌های توپر به کار رفته است. مقاومت پارگی این لاستیک‌های توپر تقریباً بیشتر از لاستیک‌های بادی است.
  6. با استفاده از این لاستیک توپر لیفتراک سواری نرم تر، لرزش کمتر و راحتی بیشتری خواهید داشت. طراحی پیشرفته لاستیک‌های توپر لیفتراک باعث می شود شاخص‌هایی که مربوط به تحمل بار بهینه در اجسام گرد هست در این لاستیک تقویت شود که با این کار احتمال ایجاد ترک در نقاطی که حداکثر فشار را تحمل می کنند کاهش یافته و عمر لاستیک توپر لیفتراک افزایش می یابد.
  7. همچنین این لاستیک‌های توپر بهتر از رقبای خود می توانند از لیفتراک شما در برابر ضربات احتمالی محافظت کند که این ویژگی باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ناشی از لرزش لاستیک توپر می شود و این یکی دیگر از تفاوت‌ها است.
طول عمر لاستیک توپر و لاستیک بادی چیست؟

لاستیک توپر و لاستیک بادی

طول عمر لاستیک توپر و لاستیک بادی

طول عمر لاستیک توپر و لاستیک بادی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها ماهیت کار انجام شده با لاستیک توپر و بادی است. لاستیک‌هایی که به طور خاص برای مصارف صنعتی طراحی می شوند ممکن است به طور کلی دیواره جانبی ضخیم‌ تری داشته باشند و از لاستیک بیشتر استفاده می‌ کنند و قطر بیرونی بهتری دارند.

لاستیک توپر و لاستیک بادی

لاستیک توپر و لاستیک بادی لیفتراک

آموزش و افزایش آگاهی رانندگان در مورد نکاتی که منجر به افزایش طول عمر لاستیک توپر و بادی می شود برای تمامی بخش‌های کارگروه مفید خواهد بود. به عنوان مثال هنگام کار لیفتراک بر روی آسفالت بهتر است قبل از حرکت روی سطوح نسبتا ناهموار دور بزنید و لازم به ذکر است که فعالیت مستمر در زمینه حفاظت و نگهداری خود لیفتراک منجر به افزایش عمر لاستیک‌های توپر و بادی خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟ و تفاوت لاستیک توپر و بادی لیفتراک و طول عمر آنها بیان شد که می توانید با توجه به شرایطی که دارید مناسب ترین لاستیک را برای لیفتراک خود انتخاب نمایید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و سرعت کار خود را افزایش دهید.

سوالات متداول درباره لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک؟

  1. عمر این نوع لاستیک های لیفتراک به چه عواملی بستگی دارد؟
    طول عمر لاستیک توپر و لاستیک بادی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها ماهیت کار انجام شده با لاستیک توپر و بادی است.
  2. برای لیفتراک هایی با حجم بار زیاد چه لاستیکی مناسب می باشد؟
    اگر لیفتراک ظرفیت باربری زیادی جا به جا می کند بهتر است از لاستیک های بادی لیفتراک استفاده نمایید تا دچار مشکل نشوید.
  3. ازمهم ترین تفاوت لاستیک توپر و لاستیک بادی چیست؟
    از مهم ترین تفاوت آن ها طول عمر لاستیک ها می باشد؛ عمر لاستیک‌های توپر بسیار طولانی و زیاد است، اما مانند لاستیک‌های بادی لیفتراک عمر مفید لیفتراک را افزایش نمی دهد که این لاستیک‌ها برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از کارگاه مناسب نیستند.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366