علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟

علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟

یکی از سوالات صاحبین لیفتراک این است که علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ در این مقاله از سایت تامین دنیای هوشمند، قصد داریم تا به پاسخ این سوال بپردازیم. لیفتراک نقش بسیار مهمی در جابه جایی وسایل سنگین در کوتاه ترین زمان ممکن دارد. این ماشین صنعتی در انواع مختلفی شامل: دیزلی، دوگانه سوز و برقی تولید شده که می‌توان نسبت به نوع نیاز محل کسب و کار، آن را خریداری نمود. این ماشین صنعتی ممکن است در حین فعالیت دچار چالش هایی شود که روند کاری با لیفتراک را مختل کند. یکی از چالش‌ها، عدم روشن شدن و گاز نخوردن لیفتراک می‌باشد. دلایلی متعددی وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با لیفتراک و کاربرد های آن

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن پرداخته شد؛ برای بازدهی بیشتر و جابه جایی آسان تر وسایل سنگین در کوتاه ترین زمان، می‌توان از لیفتراک استفاده نمود. در جلو این ماشین صنعتی، دو شاخک جهت جا به جایی و بالا و پایین بردن وسایل تعبیه شده است. همچنین لیفتراک ها براساس نوع فعالیت و محل قرار گیری، دارای دکل، شاخک و الحاقیات می‌باشد.

معرفی لیفتراک

نمونه لیفتراک تامین دنیای هوشمند سپاهان

از کاربرد های این کامیون صنعتی می‌توان به استفاده در ساخت و ساز برای حمل مصالح ساختمانی، انبارها برای قراردادن وسایل در بالاترین نقطه و کمک به بارگیری کامیون ها اشاره نمود.

آشنایی با اجزای لیفتراک

برای اینکه بتوانیم به سوال علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ پاسخ دهیم، لازم است تا اجزای تشکیل دهنده لیفتراک را بشناسید. این نوع کامیون صنعتی، از اجزای مختلفی تشکیل شده که در انجام کارهای مختلف نقش اساسی دارد. از اجزای تشکیل دهنده لیفتراک به طور مختصر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزنه ضد
  • قاب کامیون
  • منبع نیرو
  • دکل
  • رول گیر لیفتراک
  • عدل گیر لیفتراک
  • ساید شیفت
  • بلوک گیر
  • فورک پوزیشنر

وزنه ضد

این وزنه ها چدنی بوده و در بخش عقب لیفتراک تعبیه شده است. دلیل قرار گیری وزنه ضد این است که تعادل باری که جا به جا می‌شود، حفظ کرده و از سقوط آن جلوگیری شود.

قاب کامیون

از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده لیفتراک، قاب کامیون بوده که پایه ماشین را شکل می‌دهد. در واقع تمام اجزای تشکیل دهنده ی لیفتراک ها از جمله، وزنه ضد، دکل، چرخ و سایر اجزا به قاب کامیون اتصال دارند.

منبع نیرو

منبع نیرو یا منبع تغذیه، در واقع متشکل از یک موتور احتراق داخلی بوده که از سوخت هایی اعم از: CNG، LPG و گازوئیل تغذیه می‌کند. همچنین منبع نیرو لیفتراک‌های برقی، سلول های سوختی و باتری های اسید سرب است. ممکن است پاسخ به سوال علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ اختلال در منبع نیرو باشد.

دکل

دکل ها در لیفتراک، قسمتی عمودی بوده که وسایل در حال حمل را به سمت بالا و پایین هل می‌دهند. در واقع دکل ها از ریل های درهم فرو رفته تولید شده که به کنترل افقی بار کمک شایانی می‌کند.

رول گیر لیفتراک

یکی از مهم ترین الحاقیات لیفتراک، رول گیر آن بوده که از دو بازو برای گرفتن و حمل اجسام لوله مانند تشکیل شده است. رول گیر این کامیون صنعتی، قابلیت چرخش در 360 درجه را دارا می‌باشد.

اجزای اصلی لیفتراک

رول گیر لیفتراک

عدل گیر

یکی دیگر از الحاقیات، عدل گیر لیفتراک است که برای جا به جایی منسوجات کاغذ، پنبه، خمیر کاغذ و غیره مناسب است. ساختار این قسمت به گونه است که از سقوط اجسام و پارگی اجسامی مانند کاغذ جلوگیری می‌کند.

ساید شیفت لیفتراک

این اجزا برای جابه جایی اجسام به صورت عرضی (چپ و راست) تعبیه شده که به سرعت بارگیری و تخلیه ی وسایل می‌افزاید. همچنین این بخش از لیفتراک به دلیل مواد اولیه برنزی نرم و هیدرولیکی، مقاومت بالایی در برابر ساییدگی داشته و برای محیط‌های خورنده نیز مناسب است.

بلوک گیر لیفتراک

همانطور که از نام این بخش مشخص است، برای جابه جایی بلوک ها کارایی بسیاری دارد. نحوه کار بلوک گیر لیفتراک بدین صورت است که بازوهای آن در کنار بلوک ها قفل شده و با فشار آن ها را حمل می‌کند.

 فورک پوزیشنر

این اجزای لیفتراک برای حمل بارها در اندازه های گوناگون بوده که به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن به حمل انواع اجسام کمک می‌کند. این بخش از لیفتراک توسط تنظیم فاصله‌ی شاخک ها با یکدیگر به نقل و انتقال انواع پالت ها در اندازه‌های گوناگون می‌پردازد.

علت گاز نخوردن لیفتراک

در ابتدای این مقاله ذکر شد که علت عدم حرکت لیفتراک می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به مهم ترین دلایل گازنخوردن لیفتراک اشاره خواهیم کرد. از دلایل عدم حرکت لیفتراک عبارت است از:

باتری یا منبع تغذیه خراب لیفتراک

یکی از مهم ترین دلایل گاز نخوردن لیفتراک شکستگی باتری آن می‌باشد. ممکن است براثر عوامل مختلفی باتری دچار شکستگی و خوردگی شده باشد که از حرکت لیفتراک جلوگیری می‌کند.

فیوز ها و اتصالات الکتریکی

از دیگر عواملی که می‌تواند پاسخ به سوال علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ باشد این است که فیوز اصلی و اتصالات الکتریکی سوخته باشد. در صورتی که اتصالات را بررسی نموده اید و از سلامت آن ها اطمینان خاطر دارید، چراغ لیفتراک را روشن کنید و در صورت کم نور بودن آن لازم است باتری آن را به شارژ وصل کنید.

کمپرس کم لیفتراک

کمپرس پایین، یکی از علت های حرارت پایین برای ایجاد احتراق است. هنگامی که فشرده سازی و کمپرس کم باشد، موتور روشن نشده و لیفتراک حرکت نمی‌کند.

دلیل گاز نخوردن لیفتراک

نمونه لیفتراک خریداری شده از تامین دنیای هوشمند سپاهان

فشار کم سوخت لیفتراک

یکی از مهم ترین مشکلات گازنخوردن لیفتراک، فشار پایین سوخت است. در واقع فشار پایین سوخت منجر شده تا سوخت رسانی در این ماشین صنعتی دچار اختلال شود. اما از دلایل فشار پایین می‌توان به تامین ضعیف سوخت یا اختلال در انژکتور و ریل سوختی نام برد.

دور کم موتور لیفتراک

پاسخ دیگری به سوال علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ می توان به دور موتور آن اشاره نمود. در صورتی که موتور با دور کم یا کند شروع به کار کند، پمپ دیزل نمی‌تواند فشار سوخت لازم را برای لیفتراک ایجاد کند.

کیفیت پایین و وجود هوا در مسیر سوخت

وجود آلاینده هایی در سوخت باعث افت کیفیت آن شده و از گاز خوردن لیفتراک جلوگیری می‌کند. همچنین اختلال در فیلتر سوخت لیفتراک باعث شده تا هوا در مسیر سوخت و سپس در موتور وارد شده و مانع روشن شدن لیفتراک شود.

اختلال در پمپ کم فشار و پرفشار لیفتراک

در صورتی که در پمپ پر فشار اختلالی ایجاد شود، سوخت کافی به موتور نرسیده و با آسیب رسیدن به قطعات داخلی آن، سوخت لیفتراک آلوده می‌شود. همچنین خراب شدن یا مسدود شدن پمپ کم فشار، لیفتراک را از حرکت بازمی‌دارد. این اختلال می‌توان از پاسخ های دیگر به علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیحی درباره لیفتراک وکارایی آن، اجزای سازنده و پاسخ به سوال علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟ پرداختیم. لیفتراک ها برای جا به جایی و حمل اجسامی که وزن و ظرافت بسیار دارند، مناسب است. اما ممکن است در حین کار، لیفتراک دچار مشکلاتی شده که در این مقاله به علت‌های آن اشاره شده است. همچنین شما می‌توانید برای خرید قطعات لیفتراک به وبسایت تامین دنیای هوشمند سپاهان (tdhpart) مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره علت گاز نخوردن لیفتراک

  1. علت گاز نخوردن لیفتراک چیست؟
    روشن نشدن و گاز نخورن لیفتراک دلایل مختلفی دارد که می توان به مواردی از قیبل اختلال در باتری، فیوزها، سوخت وغیره اشاره نمود.
  1. کارایی لیفتراک چیست؟
    از کارایی و کاربردهای لیفتراک می‌توان به حمل و نقل مصالح ساختمانی، بارگیری کامیون ها و قراردادن اجسام سنگین در بالاترین نقطه اشاره نمود.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366