ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

ساختار لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک قسمت پایانی سیستم انتقال نیرو از موتور است و نقش مهمی در حرکت و استفاده از لیفتراک دارد. بنابراین انتخاب لاستیک مناسب و تلاش برای نگهداری شیر بالابر لیفتراک یکی از مهم ترین عوامل عملکرد بهینه آن خواهد بود. بر خلاف لاستیک‌های خودرو، وظیفه تایرهای لیفتراک تنها جابجایی آن در کارخانه یا انبارها نیست، بلکه لاستیک‌های لیفتراک برای اطمینان از پایداری، استحکام و ایمنی لیفتراک ضروری هستند. لاستیک های با کیفیت زیاد می توانند پانزده درصد بار بیشتری را در یک زمان حمل کنند و در این مقاله از سایت قصد داریم تا شما را با ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن آشنا کنیم.

ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

لاستیک ها با چیدن لایه های لاستیک در قالب‌های فلزی ساخته می شوند، این لایه ها در زیر پرس های سنگین در دمای بالا قرار می گیرند و با لایه های فلزی تقویت می شوند. لایه بندی در لاستیک ها انجام می شود که متداول ترین ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن شامل :

  • متقاطع زاویه ای
  • شعاعی یا رادیال

لاستیک‌هایی با ساختار متقاطع زاویه ای کیفیت بسیار خوبی دارند و به دلیل قیمت ارزان تر از رادیال کاربرد بیشتری دارند. لاستیک با ساختار شعاعی یا رادیال با لایه بندی به صورت افقی تولید می شود و این لاستیک در سرعت‌های بسیار زیاد خنک است و دوام قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و لاستیک‌های با ساختار رادیال در خودروهایی با بار زیاد استفاده نمی شود.

لاستیک‌هایی که سازندگان آنها بیشتر روی کیفیت لاستیک‌های خود تمرکز می کنند ممکن است از نظر قیمت کمی گران به نظر برسند اما در مقایسه با نمونه های ارزان تر، کیفیت، استحکام، ایمنی و عمر بالاتری دارند.

ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

انواع لاستیک لیفتراک

لاستیک های لیفتراک و انواع آن چه نقشی را ایفا می کنند؟

لاستیک‌های لیفتراک از جمله قطعات لیفتراک هستند که بر روی چرخ خودرو نصب می شوند، همواره با سطح زمین در تماس بوده و با کاهش شدت ضربات ناشی از زمین و تحمل بار وارد شده به آن، از بدنه و موتور و سایر قطعات لیفتراک حرکت چرخ و جابجایی وسیله نقلیه را بسیار آسان کرده است.

بیشتر لاستیک‌های لیفتراک با هوا پر می شوند و از لاستیک یا پلاستیک‌های مصنوعی شبیه به لاستیک ساخته شده اند و تایر قسمتی از بدنه لیفتراک یا وسیله نقلیه ای است که به صورت حلقه ای دور چرخ لیفتراک قرار می گیرد. هرچه کیفیت لاستیک‌های لیفتراک بهتر باشد، احتمال خرابی آن ها کمتر می شود و فعالیت لیفتراک رابطه مستقیمی با عمر لاستیک دارد که در صورت عدم استفاده زیاد از دستگاه لیفتراک، ضریب کاهش مدت فعالیت مفید آن نیز کم می شود.

آشنایی با انواع لاستیک برای لیفتراک

انواع لاستیک لیفتراک و ساختار آن شامل :

  • لاستیک بادی
  • لاستیک توپر
  • لاستیک پلی اورتان یا کوشن
انواع لاستیک لیفتراک

نمونه لاستیک لیفتراک خریداری شده از تامین دنیای هوشمند

  1. لاستیک بادی
    لاستیک بادی به شکلی ساخته شده است که برای فضای شنی و ناهموار بسیار مناسب است و لاستیک‌های بادی دارنده یک لایه نوار می باشند و آج های ضخیمی برروی لاستیک‌های بادی تشکیل شده است که در مقابل سایش مقاوم می باشد و با توجه به اینکه لاستیک های لیفتراک با باد پر شده است نسبت به لاستیک‌های توپر سریع تر از بین می رود و فرسوده می شود.
  1. لاستیک توپر
    لاستیک‌های لیفتراک توپر به هیچ عنوان با هوا پر نمی شود و به گونه ای ساخته شده است که به آسانی سوراخ نمی شود و ساختار این نوع لاستیک صاف نمی شود و در حین انجام عملیات مشکل و دردسرهای بزرگی ایجاد نمی کند.
  1. لاستیک پلی اورتان
    لاستیک‌های متنوع پلی اورتان برای فضاهای مختلف داخلی با سطح صاف مناسب می باشند و در لیفتراک‌هایی که ظرفیت‌های زیاد و لیفتراک‌های برقی از لاستیک پلی اورتان استفاده می کنند. رویه لاستیک‌های پلی اورتان یا کوشن اغلب صاف بوده و عمدتاً در پشت لیفتراک‌ها استفاده می شود و برای سطوح صاف مانند انبارها مناسب است. لاستیک‌های پلی اورتان بر روی یک رینگ فلزی گرد نصب می شوند و قیمت کمتری نسبت به سایر لاستیک های لیفتراک دارند.

نکته قابل توجه در مورد ساختار لاستیک لیفتراک کوشن این است که برای استفاده در محیط‌های کوچک بسیار مطلوب است زیرا شعاع گردش کمی دارد و هندلینگ خوبی دارد.

کدام لاستیک برای لیفتراک شما مناسب می باشد؟

انتخاب لاستیک لیفتراک بر اساس پارامترهای مختلفی انجام می شود که لاستیک توپر نمی تواند تکان های شدید را جذب کند و لاستیک توپر برای سطوح ناهموار مناسب نیست ولی ساختار لاستیک لیفتراک توپر استقامت بسیار زیادی دارد. لاستیک بادی با فشار هوا پر می شود که ضربات شدید را به خوبی جذب می کند و در مکان‌های گوناگون که سطح ناهموار یا صافی دارند استفاده می شود و کارایی قابل توجهی دارند و شما با توجه به شرایط کسب و کار خود می توانید بهترین لاستیک را انتخاب کنید.

تفاوت لاستیک لیفتراک

تفاوت بین ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن بسیار زیاد است و لیفتراک انواع گوناگونی دارد که می توانید با توجه به نیاز خویش بهترین لاستیک را انتخاب کنید که نوع و فضای کار شما نیز در انتخاب لاستیک تاثیر دارد.

به عنوان مثال، اگر محیط کار شما به گونه ای است که دارای سطح ناهموار یا شنی است، بهترین گزینه خرید لاستیک‌های بادی می باشد که در این شرایط ضربه های قوی را جذب کرده و ایمنی راننده را تضمین می کنند. لیفتراک‌هایی که بارهای سنگین را حمل می کنند باید از لاستیک‌های بادی استفاده کنند، همچنین عمر این نوع لاستیک بادی در زمین‌های ناهموار بیشتر از تایرهای جامد و توپر است.

تفاوت بین لاستیک های لیفتراک

تفاوت لاستیک های لیفتراک

لاستیک‌های جامد و توپر معمولاً عمر طولانی تری دارند و ساختار این لاستیک توپر به شما این امکان را می دهد که در صورت تمام شدن آج لاستیک خود به راحتی آن را باز کنید، پس مشخص است که عمر بیشتری نسبت به لاستیک‌های بادی دارند، البته از نظر قیمت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

سخن پایانی

همانطور که بیان شد، طول عمر لاستیک‌های جامد و توپر اغلب 3 یا 4 برابر بیشتر از لاستیک‌های بادی است، در نتیجه می توانید با انتخاب درست هنگام خرید لاستیک در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. در این مطلب از سایت در رابطه با ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن، تفاوت لاستیک ها و انواع آن ها بیان شد تا بتوانید طبق شرایط کاری خود بهترین لاستیک برای لیفتراک انتخاب کنید تا عملیات را به خوبی انجام دهید.

سوالات متداول درباره ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

  1. لاستیک پلی اورتان چه مزیت هایی دارد؟
    لاستیک‌های متنوع پلی اورتان برای فضاهای مختلف داخلی با سطح صاف مناسب می باشند.
  2. مزایای لاستیک های بادی چیست؟
    لاستیک بادی با فشار هوا پر می شود که ضربات شدید را به خوبی جذب می کند و در مکان‌های گوناگون که سطح ناهموار یا صافی دارند استفاده می شود.
  3. ساختار لاستیک ها چگونه طراحی شده است؟
    متقاطع زاویه ای و شعاعی یا رادیال از ساختارهای لاستیک لیفتراک محسوب می شوند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366