آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

بالاخره تابستان فرا رسیده است و گرمای هوا می تواند تأثیر زیادی بر بهره وری کارکنان و تجهیزات اداری و صنعتی داشته باشد. ایمن نگه داشتن اپراتورهای لیفتراک از گرمای تابستان، بهره وری بهتر را در حال حاضر و سال های آینده تضمین می کند. گرما نه تنها مستقیماً بر کارکنانی که در آن شرایط کار می کنند، تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر تجهیزات مورد استفاده آنها برای انجام کار نیز تأثیر بگذارد.

با گرمای شدید تابستان، کارفرمایان مسئول حفظ لیفتراک ها و اپراتورهای لیفتراک از گرما و خرابی های احتمالی آن هستند. در حالی که کارمندان ممکن است از گرمازدگی و خستگی رنج ببرند، لیفتراک ها در معرض خطر داغ شدن بیش از حد، خرابی سیستم خنک کننده و موارد دیگر هستند. انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از لیفتراک و کاربران آن می تواند از کاهش سرعت بهره وری جلوگیری کند.

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

 

نکات حفظ لیفتراک در برابر گرما

با تغییر آب و هوا و شروع به افزایش دما، زمان آن فرا رسیده است که به فکر آماده کردن لیفتراک خود برای تابستان باشید. شما می خواهید هنگام کار در گرمای تابستان اپراتورهای لیفتراک خود را ایمن نگه دارید. گرما البته می تواند بر سلامت کارمندان شما تأثیر بگذارد، اما بر تجهیزات شما نیز تأثیر می گذارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که با توجه به افزایش دمای تابستان و نحوه تهیه تجهیزات حمل و نقل مواد باید به خاطر داشته باشید. توجه بیشتر به ماشین آلات می تواند تفاوت زیادی در بهره وری آنان در آینده ایجاد کند.

  1. گرمای بیش از حد: همانطور که گرمای بیش از حد می تواند باعث مشکلات داخلی انسان ها شود، می تواند همین کار را با لیفتراک انجام دهد. مهم است که سیستم خنک کننده خود را در یک لیفتراک در حالت عالی نگه دارید. حتماً مراقب سطح مایع خنک کننده باشید. مایع خنک ‌کننده‌ای که کمتر از حد مجاز کار می‌کند، می‌تواند باعث آسیب به موتور شود.
  2. مایعات خنک کننده را به طور مرتب تعویض و دوباره پر کنید: شستشوی سیستم خنک کننده از شر فاسد شدن مایع خنک کننده خلاص می شود که می تواند باعث آسیب بیشتر به مکانیسم های سیستم خنک کننده شود.
    نگهداری لیفتراک در فصل تابستان
  3. رادیاتور را برای هر گونه آسیب بررسی کنید: رادیاتورهای ترک خورده یا آسیب دیده می توانند باعث کاهش شدید فشار شوند که خود مسبب مهار جریان خنک کننده شده و باعث گرم شدن بیش از حد و نشت احتمالی شود. این کاهش فشار همچنین می تواند باعث آسیب به گیربکس شود.
  4. شلنگ های رادیاتور را از نظر ترک و سفتی بررسی کنید: زیرا گرما مقصر اصلی ترک خوردن و خراب شدن پلاستیک است. اگر متوجه شدید شلنگ رادیاتور شل یا ترک خورده است، فورا آن را تعویض کنید.
  5. لیفتراک های احتراق داخلی: به طور منظم فیلترها و روغن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لیفتراک شما برای کار در گرما آماده است.
  6. لیفتراک های برقی: دمای بالا می تواند منجر به خوردگی بیش از حد و سطح پایین سیال شود. گرمای شدید باعث تبخیر مایعات باتری می شود که می تواند منجر به کاهش طول عمر لیفتراک شما شود. قبل از هر شیفت، سطح آب در سلول های باتری را بررسی کنید و تست کنید که PH برای باتری مناسب است.
  7. سیم ها و کابل های فرسوده را تعویض کنید: افزایش دما می تواند باعث شکستن سیم های آسیب دیده یا خورده شود و این می تواند لیفتراک شما را به طور کامل متوقف کند. مطمئن شوید که تمام سیم های شما کامل هستند و شکننده نیستند.
    نگهداری لیفتراک در فصل تابستان
  8. لاستیک: گرمای بیش از حد می تواند باعث ترک خوردن و خراب شدن لاستیک شود. آن را بخشی از چک لیست بازرسی روزانه قرار دهید تا مراقب فرسودگی و پارگی لاستیک باشید.
  9. لاستیک های پنوماتیک (بادی): بررسی فشار در لاستیک ها مهم است. هنگامی که گرما افزایش می یابد، فشار لاستیک شما نیز افزایش می یابد. ایده خوبی است که در تابستان کمی هوای لاستیک ها خارج و کمتر شود. همیشه باید بررسی کنید که لاستیک‌هایتان به‌ویژه در تابستان به درستی باد شده باشند تا از انفجار آن جلوگیری کنید.
    نگهداری لیفتراک در فصل تابستان
  10. تعمیر و نگهداری: اگر تابستان فصل شلوغ شماست، بسیار مهم است که در برنامه خود، بخش تعمیر و نگهداری را حتما لحاظ کنید. از هم اکنون برنامه ریزی کنید تا از خرابی و کاهش بهره وری جلوگیری کنید.
  11. آموزش تیم خود با استانداردهای بالای تعمیر و نگهداری لیفتراک در طول زمان به مراتب مقرون به صرفه تر خواهد بود. انجام بازرسی و تعمیر و نگهداری منظم برای جلوگیری از بیشتر مسائل مربوط به گرما در لیفتراک و تجهیزات جابجایی مواد، کلیدی است.

تعمیر و نگهداری لیفتراک عملی هوشمندانه و ماهرانه است. این ماشین ها به دلیل تخصصی بودن، بسیار گران قیمت نیز هستند. آموزش اپراتورهای خود را در اولویت قرار دهید. کارکنان با آگاهی بیشتر نسبت به محیط کار و تجهیزات در دسترس خود، به معنای احترام بیشتر به ماشین آلات خواهد بود. اگر اپراتورهای شما می دانند که چرا چیزی مانند تعمیر و نگهداری باتری مهم است، احتمالاً آنها را در وضعیت خوبی نگه می دارند. اگر اپراتورهای شما آموزش دیده باشند که بدانند به دنبال چه خطرات احتمالی هستند، تراک ها را برای مدت طولانی تری در حالت عالی نگه می دارند.

باید به یاد داشته باشید که همیشه تعمیر و نگهداری مناسب را روی تجهیزات خود انجام دهید. غفلت از انجام این کار در درازمدت هم هزینه و هم برای شما هزینه خواهد داشت. تمام تجهیزات خود را به طور منظم بازرسی کنید.

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

 

ایمنی اپراتور لیفتراک

در حالی که لیفتراک یک سرمایه باارزش است، اپراتور لیفتراک به همان اندازه برای یک سازمان ارزشمند می باشد. اپراتور چه در فضای بسته و چه در فضای باز خارج فعالیت داشته باشد، می بایست اقدامات پیشگیرانه نیز انجام دهد تا در گرمای تابستان ایمن باشد. چندین مرحله برای غلبه بر گرما هنگام کار با لیفتراک وجود دارد:

  • برای جلوگیری از گرمازدگی و حفظ قوت بدن خود، خواب کافی داشته باشید.
  • پس از اتمام کار، استراحت مناسب داشته باشید تا تاثیرات منفی گرما از بدن خارج شود.
  • آب زیاد بنوشید و برای انرژی غذا بخورید.
  • از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

جمع بندی آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

آماده سازی لیفتراک برای تابستان کار نسبتاً آسانی است اگر تمام موارد فوق را انجام دهید. تعمیر و نگهداری مناسب و بررسی ها نیز طول عمر لیفتراک شما را افزایش می دهد و بهره وری کارمندان و تجهیزات شما را افزایش می دهد. در نهایت، همیشه مطمئن شوید که شما و کارمندانتان یک لیفتراک را قبل از استفاده از آن برای هر کاری، مهم نیست که چقدر کوچک، بازرسی کنید.

پیشنهاد ما این است که بر روی آموزش اپراتورهای خود در مورد تعمیر و نگهداری لیفتراک و نحوه آماده شدن برای آب و هوای گرم سرمایه گذاری کنید. این عمل کارکنان را توانمند ساخته و اعتماد به نفس آنان را برای استفاده و نگهداری از لیفتراک ها افزایش می دهد. در نتیجه، قطعات جایگزین بسیار کمتری خواهید داشت و حوادث ناگوار و ضررهای مالی به حداقل خود می رسد.

بازرسی‌های معمولی که توسط کارکنان انجام می‌شود یک راه عالی است برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی اجرا می‌شود، اما می بایست حداقل سالی یک بار، لیفتراک توسط متخصص نیز کارشناسی و بررسی شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366