هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک

هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک

در بین انواع ماشین‌های صنعتی، لیفتراک‌ها امروزه از محبوب ترین و پرکاربردترین ماشین ها به شمار می روند، زیرا این ماشین ها قابلیت حمل وسایل سنگین را برای جابجایی دارند و همین موضوع باعث شده است تا در محیط‌های صنعتی، استفاده از لیفتراک را مشاهده کنید. در بین افرادی که قصد رانندگی با لیفتراک و استفاده از این دسته از وسایل نقلیه را دارند، یکی از اساسی ترین مواردی که باید به آن توجه کنند، اخذ گواهینامه برای این دسته از وسایل نقلیه است. نکته مهم این است که برای گرفتن گواهینامه لیفتراک باید به مراکز مجوز لیفتراک مراجعه کنید و مجوز این دسته از خودروها را از این مراکز دریافت کنید و در این مطلب از سایت قصد داریم تا شما را با هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک آشنا کنیم.

هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک

مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که امروزه برای طی مراحل اخذ مجوز لیفتراک باید شرایط و پیش نیازهای خاصی را داشته تا بتوانید بر رانندگی و تمامی قطعات لیفتراک مسلط باشید. در واقع اگر شرایط مجوز لیفتراک را نداشته باشید، نمی توانید در مراکز مجوز لیفتراک ثبت نام کنید و برای این دسته از خودروها مجوز دریافت کنید.

در این میان اگر بخواهیم شرایط اخذ گواهینامه لیفتراک را به شما معرفی کنیم باید گفت که  ۲۳ سال سن داشته باشید و در آزمون مقررات راهنمایی و رانندگی لیفتراک قبول شوید و بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید و هزینه دریافت گواهینامه به شرایط مختلفی وابسته می باشد که متغیر است.

شرایط گرفتن گواهینامه لیفتراک

شرایط گرفتن گواهینامه لیفتراک

برای گرفتن گواهینامه لیفتراک چه شرایطی لازم است؟

  • داشتن سن 23 سال و حداکثر 50 سال
  • قبولی در آزمون مقررات راهنمایی و رانندگی
  • انجام معاینات بدنی مورد تایید ناجا بهداشت
  • اصل کارت پایان خدمت یا اصل کارت معافیت پزشکی یا گواهی کفالت
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان همراه با عکس
  • ارائه گواهی اشتغال به خدمت با عکس برای پرسنل نظامی ممهور به مهر استخدامی مربوطه.
  • ارائه گواهی گذراندن دوره آموزشی تئوری و عملی از آموزشگاه های مجاز رانندگی
  • قبولی آزمون تئوری آیین نامه و عملی با خودروهای مرتبط
  • اصل شناسنامه همراه با عکس
  • چهار قطعه عکس جدید سه در چهار با پس زمینه واضح و بدون کلاه
  • کارت ملی همراه با عکس یا ارائه تاییدیه شماره ملی از سازمان ثبت احوال
  • آدرس محل سکونت را ارائه دهید

مراحل دریافت مجوز و گواهینامه لیفتراک

در مطلب هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک به توضیحی درباره مراحل دریافت مجوز هها میپردازین. برای اخذ گواهینامه لیفتراک لازم است مراحل مختلفی را باید طی کرد و در نهایت گواهینامه وسیله نقلیه مورد نظر خود را  دریافت نمایید که  برای گذراندن مراحل اخذ مجوز لیفتراک لازم است به مراکز مجوز لیفتراک مراجعه و مدارک مربوطه خود را ارائه دهید تا فرم اولیه ثبت نام در کلاس های آموزشی لیفتراک را دریافت کنید و این فرم را برای حضور در ثبت نام تمام کلاس های آموزشی برای این وسیله نقلیه می باشد.

با پر کردن اولیه می توانید در کلاس‌های آموزش لیفتراک حضور پیدا کنید که در این کلاس‌ها به طور کلی مباحث آیین نامه به شما آموزش داده می شود و همچنین اطلاعات گوناگونی در رابطه با لیفتراک در اختیار شما قرار می گیرد. نکته با اهمیت این است که بعد از ثبت نام به شما گفته می شود که چه زمانی باید در کلاس‌های آیین نامه شرکت کنید اما قبل از حضور در کلاس های تئوری باید یک مرحله بسیار مهم را طی کنید.

برای بررسی وضعیت پزشکی خود به عنوان یک اقدام بسیار مهم، مراجعه به پزشک مجری قانون ضروری است تا وضعیت جسمانی شما به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. با مراجعه به پزشک معتمد وضعیت جسمانی شما آنالیز می شود و اعلام می شود که آیا قادر به رانندگی با لیفتراک هستید یا خیر. در صورت تایید وضعیت جسمانی، امکان شرکت در کلاس های آموزش تئوری لیفتراک و آماده سازی خود برای شرکت در آزمون آیین نامه برای شما فراهم می شود.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که برای گرفتن گواهینامه لیفتراک باید در آزمون آیین نامه شرکت کنید. البته برگزاری این آزمون  به دو صورت مقدماتی و اصلی است و پس از گذراندن دوره های تئوری در مراکز صدور گواهینامه لیفتراک، امکان شرکت در آزمون مقدماتی را خواهید داشت. قدم بعدی برای گرفتن گواهینامه شرکت در کلاس‌های مهارت است که در این کلاس‌ها رانندگی با لیفتراک  به طور کامل به شما آموزش داده می شود و به همین دلیل پس از گذراندن این دوره ها کنترل کاملی بر لیفتراک خواهید داشت و می توانید آن را به بهترین شکل برانید.

در مرحله بعد باید گواهی گروه خونی خود را ارائه دهید تا مراحل مربوط به اخذ مجوز لیفتراک را طی کنید و مرحله بعدی برای دریافت گواهینامه لیفتراک، ارائه فرم درخواست گواهی است و با ارسال این فرم به نیروی انتظامی اطلاع می دهید که قصد شرکت در  امتحان  آیین نامه پایه و آزمون مهارت رانندگی و اخذ گواهینامه لیفتراک را دارید، همانطور که گفتیم شما ملزم به شرکت در دو آزمون آیین نامه هستید که امتحان نهایی آزمون اصلی شماست که زیر نظر نیروی انتظامی برگزار می شود و در آن چندین سوال مرتبط با کتاب آیین نامه از شما پرسیده می شود. اگر بتوانید به این سوالات پاسخ صحیح دهید و امتیاز لازم برای قبولی را کسب کنید، مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهید بود که در نهایت باید در آزمون شرکت کنید و قبول شوید تا گواهینامه لیفتراک را دریافت نمائید.

 قوانین ایمنی در خصوص اخذ گواهینامه لیفتراک

قوانین ایمنی اخذ گواهینامه لیفتراک

نکات و قوانین ایمنی در خصوص اخذ گواهینامه لیفتراک چیست؟

  • میزان بار مجاز برای حرکت لیفتراک توسط سازنده بر روی پلاک خودرو ثبت می شود.
  • حمل مسافر ممنوع است
  • رفت و آمد در مکان های شیب دار ممنوع است
  • استفاده از لیفتراک برای افرادی که مجوز لیفتراک ندارند ممنوع می باشد
  • ممنوعیت استعمال دخانیات در حین رانندگی

سخن پایانی

در این مقاله شما را با روش اخذ مجوزها و هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک آشنا کردیم و سعی کردیم تمامی اطلاعات مورد نیاز برای اخذ مجوز لیفتراک را در اختیار شما قرار دهیم. توجه به نکات ذکر شده در این مقاله آگاهی جامعی را در مورد نحوه گرفتن گواهینامه لیفتراک به شما نشان می دهد و با اطلاعات کامل می توانید برای این دسته از خودروها گواهینامه دریافت کنید.

سوالات متداول درباره هزینه و شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک

  1. چه قوانینی برای گرفتن مجوز لیفتراک لازم است؟
    ثبت میزان بار مجاز برای حرکت لیفتراک، ممنوعیت حمل مسافر، ممنوعیت رفت و آمد در مکان های شیب دار و غیره از این قوانین می باشد.
  2. چه شرایطی برای گرفتن گواهینامه لیفتراک لازم است؟
    داشتن سن 23 سال و حداکثر 50 سال، قبولی در آزمون مقررات راهنمایی و رانندگی، انجام معاینات بدنی مورد تایید ناجا بهداشت و غیره از شرایط گرفتن گواهینامه لیتفراک است.
  3. آزمون دریافت گواهینامه لیفتراک به چه صورت انجام می شود؟
    برگزاری این آزمون به دو صورت مقدماتی و اصلی است و پس از گذراندن دوره های تئوری در مراکز صدور گواهینامه لیفتراک، امکان شرکت در آزمون مقدماتی را خواهید داشت.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09354244366